♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under september 2014

Av debora - 10 september 2014 14:18

Idag var det dags för 09:orna att börja 5-årsgruppen på dagis.

Detta har Maximilian sett fram emot så nu äntligen började den. Han har ju tjatat om detta i ett år när han började på detta dagis och de stora barnen började i 5-årsgruppen. Nu äntligen var det hans tur!

Galet att han börjar 5-årsgruppen. Galet att han är 5 år. Så stor!

Tänk att det är mindre än 2 veckor kvar till han fyller 5 år! Herrejisses.


När jag hämtade på dagis så var det iallafall en glad och nöjd kille vi fick hem. Han har suttit och berättat om 5-årsgruppen nu en stund så visst är han nöjd.


Nu är mina pojkar hemma från dagis och lite mellanmål ska det bli nu hade vi tänkt.  

Av debora - 8 september 2014 09:02

Förra veckan fick jag hem Loppi Blogbag Höststart. Den innehöll en massa spännande saker såklart.

I Blogbagen fick jag:


Paneng Red Curry Spice Mix Kryddmix från Santa Maria- en klassisk thailändsk kycklingrätt md smak av röd curry, chili och kaffirblad. Tillsätt endanst kokosmjölk och kycklingfilé.

-Jag älskar thaimat så kan inte bli mer passande. Har dock lite svårt med curry men det går ändå. Vi brukar äta thaimat här hemma.

 

Organic Coconut Milk- ekologisk kokosmjölk från Santa Maria. Används med fördel i asiatiska grytor och soppor.

-Kokosmjölk går åt väldigt mycket här hemma och denna likaså. Väldigt passande nu när vi fick hem kryddmixen med!

 

Det animerade äventyret Rio 2 på dvd. Den innehåller både textad version och svenskdubbad version.

-Maximilian älskar Rio-filmerna så redan samma kväll kollade han på denna film och den gick såklart hem. Vilmer var man och tittade på den någon dag senare. Såklart så gick filmen hem där med. :)

 

Fiskpinnar från Findus med 30 fiskpinnar.

- Barnen älskar fiskpinnar så de kommer uppskattas! Fiskpinnarna fick vi inte direkt hem utan vi fick såklart en värdecheck på fiskpinnarna så än har vi inte hämtat ut dem men det gör vi i morgon. Maximilian längtar tills fiskpinnarna serveras här hemma så det kommer det med all säkerhet bli inom kort :)

 

Nyhet från Softlan. Paradislyx med dofterna Exotic Delight och Tropical Passion, en av dofterna får man hem.

- Jag fick hem Tropical Passion och den luktar väldigt gott! Jag har redan hunnit tvätta en hel massa maskiner med sköljmedlet!

 

LoppiMagasin.

- Jag gillar magasinet, där finns en massa bra att läsa samt en massa roliga rabatter och erbjudanden!


Loppi har tagit fram en Loppipåse i tyg med fin illustration av Kitty Jutbring.

Man kan köpa påsen för 100 kronor och för varje såld påse går 50 kronor oavkortat till Chihldhood.

Man kan köpa påsen HÄR!! (tryck på länk). Påsen är tillverkat av återvunnet material.

- Jag gillar påsen och har hunnit använda den en hel del när vi packar blöjor och våtservetter när vi ska åka iväg. Lätt och smidig när man inte behöver packa med hela skötväskan! Dessutom är den väldans snygg!

         


Av debora - 8 september 2014 08:48

God morgon!

Helgen har minsann gått fort! I lördags vatt vi ju iväg hela dagen och igår likaså. Först var vi hos barnens farmor och farfar och därefter åkte vi vidare hem till barnens mormor.

Middagen serverades och barnen fick presenter. Stora grabbarna fick lego och Ellion fick ett par byxor.


     

Förstår inite att tiden går så fort. Veckorna och framför allt helgerna går så snabbt att man knappt hinner med något känns det som.

Och snart har vi en tvättäkta 5-åring här i huset! Gissa om han längtar? Han ahr tjatat omm sin femårsdag i ett helt år snart! Pjuu.. Nu tjatar han om sin 9-årsdag, han säger att när han blir 9 år så får han vara uppe längre på kvällarna, han får se på läsikiga filmer, han får köra bil och han ska ha många bilar... Fortsätter han sådär så kommer han bli ganska besviken på sin 9-årsdag ;)


Av debora - 7 september 2014 10:36

Igår var de två stora grabbarna först med kusinerna och lekte och sedan tillbringade de dagen tillsammans med farmor och farfar. De var på Hamnens Dag och tittade på helikoptrar, färjor och annat spännande och därefter åker de och tittade på brandstationen och barnen fick provsitta i brandbilar. Gissa om Vilmer var lycklig? Han älskar ju brandbilar, ambulanser och polisbilar!

Under tiden grabbarna hade roligt åkte vi andra bil i en massa timmar.

Vi åkte nämligen och köpte husvagn!

Jag vet att jag tidigare sagt att jag aldrig kommer bli någon husvagnsmänniska för jag åker hellre utomlands på semestern men när man har barn så är utlandssemester för det första väldans dyrt och dessutom så har jag märkt att det skulle vara mycket smidigare om man åker iväg tillexempel till Öland att kanske ha husvagn istället för att stressa hem på kvällen efter en dag på djurparken. Barnen, framför allt Maximilian tjatar om att han vill ha husvagn. Med tiden har jag blivit mer sugen på att skaffa en och nu gjorde vi det.


Inte den snyggaste vagnen men ett nytt förtält som köptes i somras fick vi till den. Vagnen är i stort behov av väldigt mycket kärlek och renovering. Vi köpte vagnen väldigt billigt för att kunna göra lite vad vi vill med den.

Jag har stora planer för min vagn och när vi är klara så kommer den vara sjukt snygg både inuti och utanpå!

Mycket färgglatt kommer det bli, det är en sak som är säker. :)

 

Det är som sagt en hel del pyssel med den och det är precis det vi ville för ju mer man behöver fixa på den desto mer får man den som man själv vill ha den.


När vi kom hem igår och vi hämtat barnen hos farmor och farfar så gick vi ner till kompisarna som bor någon gata nedanför oss och där fick vi maten serverad. Vi avslutade därför den långa dagen med våra vänner och det var välbehövt! :)

Av debora - 5 september 2014 14:03

Idag kom vår Vidun Babybox månad 8.

Bara 4 boxar kvar för Elllions del eftersom boxarna är för barn upp till 12 månader.

Alltid lika spännande när boxen kommer eftersom man inte har någon aning om vad den innehåller!


Boxen som kom idag innehöll:

- Halsband med bitleksak från Pärlis.se

- Step by Step tandborste från Jordan.

- Maträtt från Ella´s Kitchen.

- Mousse wash från Aco mini Care


 

För er som inte redan får hem boxen kan bli medlemar idag och passa på att gilla dem på facebook så får ni 25% rabatt på första boxen!


 


Av debora - 4 september 2014 12:04

Alltså jag är så förbannad.

Började dagen med att cykla till tandläkaren. Var beredd att höra att jag hade ett helt gäng med hål och diverse fel i munnen. Det var bara kontroll idag eftersom jag precis bytt tandläkare.

Tandläkaren jag gått hos tidigare har jag nu lämnat. I två år har jag fått höra "Du har två hål nu så vi bokar två nya tider till dig". Och när jag varje gång gjort mitt andra besök får jag höra igen "Du har två hål så vi bokar två nya tider åt dig". Så hela tiden får jag höra att jag har hål, och ändå borstar jag tänderna skitnoga varje dag. Varje gång jag varit hos tandläkaren har jag varit gråtfärdig och min plånbok ekar tomt varje gång. Jävla rövare till tandläkare.

För när jag var hos tandläkaren sist så fick jag laga ett "hål" och samtidigt höra att jag hade yttligare två hål till och skulle få två nya tider för lagning.


Förbannad ringde jag och bokade tid till en annan privat tandläkare och avbokade mina två lagningstider.

Idag var jag på kontrollen hos min nya underbara tandläkare som jag haft tidigare för några år sedan.

Efter röntgenbilderna fick jag höra att allt såg fint ut. Tänkte att hon har ännu inte kollat i munnen så kommer väl få höra att jag har hål...

Efter kontrollen fick jag höra att allt såg fint ut och jag var tvungen att dubbelkolla med henne så att jag inte hade två hål som behövde lagas. Nej, inga hål och inga lagningar behövs. Jag får ny tid för kontroll om ett år igen.


Vad fan? Jag har alltså lagat en massa "hål" utan att ha hål för att min sura tandläkare var värdelös.

Fatta hur mycket pengar jag lagt på att laga tänder som inte behövs lagas. Jag är så jäkla glad att jag bytt tandläkare nu. Min nya tandläkare kollade i datorn och senaste året har mina tandläkarkostnader gått på 8400 kronor!! Visserligen har jag ju fått halva priset efter en viss summa och jag har opererat ut visdomstanden som kostade en del men jag har ändå lagt sjukt mycket pengar i onödan pga av en värdelös och kall tandläkare på Folktandvårdden. Tacka vet jag privattandläkare. Jag är både arg och ledsen eftersom jag aldrig märkt av något hål men en tandläkare ser ju ändå bättre om där är hål så det vet ju och jag ha trott på det även om jag varit väldigt tveksam till om där verkligen har varit hål. Fan vad sur jag blir, särskillt när jag är så noga med tandborstning och allt det där.

Jaja, nog om det. Jag är glad att jag bytte och kommer aldrig sätta min fot hos den tandläkaren igen.

 

Av debora - 2 september 2014 15:28

Idag fick jag spännande paket från Loppi!

Nu ska vi bara hem och prova allt! :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards