♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under september 2016

Av debora - 22 september 2016 22:54

Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli när man försover sig så. Idag var en efterlängtad dag, det var en ledig dag och det behövdes!

Hunnit med en hel del idag, städat StoraM´s rum ordentligt, varit iväg med kompisE och hämtat grejer till kommande bröllop. Provat min klänning jag ska ha på bröllopet (jag är tärna) och insåg snabbt att klänningen var för stor så den fick vi snabbt åka iväg med för att få insydd.


I morgon fyller min StoraM år. Han fyller hela 7 år och jag får inte tillbringa dagen med honom. Dels för att de är hos pappa och jag jobbar ändå hela eftermiddagen och kvällen så hinner tyvärr inte träffa mitt gull alls i morgon.

Städade som sagt hans rum idag så det är fint på sändag när trollungarna kommer hem och jag får chansen att fira min stora prins. Presenterna ligger redo att öppnas inne på hans rum.

 

Av debora - 18 september 2016 11:59

Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom jag ändå inte såg någon mening i att ha semester utan barnen så jag fick två veckor med dem och en vecka var jag ensam. Otroligt ovant och jag gjorde knappt ett smack den veckan. Minns att mamma tvingade med mig på någon ridträning bara för att jag skulle komma ut lite ;) Helt deprimerad. Sen kunde jag dricka alkohol med gott samvete utan att behöva stiga upp för jobb eller morgonpigga barn. Händer aldrig att man är fri från jobb eller barn samtidigt och då offrade jag och en vän en kväll till detta.

Annars har det varit en bra sommar i övrigt, knappt legat på stranden men vi hann med massor ändå. Jag och StoraM skulle såklart se på Måns Zelmerlöw på Östersjöfestivalen så vi bjöd med mosterK som ändå var nere från huvudstaden och hälsade på. Jag och de två stora grabbarna åkte till Legoland med mamma och morbrorA. En lång bilresa, men så värt det! Världens lyckligaste barn! Vi sov på Legohotell där hela rummet var inrett med lego och pirattema med skattkista och papegojor och mycket mer. Vad har vi mer gjort? Jag minns inte längre.

Nu är hösten här och StoraM har börjat i första klass. Det blev inte skolan han skulle byta till, tyvärr. Det var han ledsen över och även jag men nu blev det som det blev och jag tror fortfarande det hade varit bättre om han gått på privatskolan med det råder tydligen delade meningar om det. Iallafall, nu går han i skolan här. Han trivs här med. Nästa vecka fyller ongen 7 år! Helt sjukt. Tyvärr är han inte hos mig då men det får väl bli en vanesak, att man inte är med sina barn när de fyller år. Har jag kollar rätt så har jag åtminstone de två andra trollen när de fyller år.

Ja, jag vet som sagt inte vad jag ska skriva nu, det har varit så mycket i sommar och även nu i höst (ja hela året)  att min hjärna gått på högvarv dygnet runt vilket resulterar i ett argsint och ilsket monster. ;) Det har varit ett helvetes år hittills och nu känner jag att det får räcka så nu vänder vi helt enkelt på steken.

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards