♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under april 2016

Av debora - 26 april 2016 19:36

Idag är jag ledig så jag har haft LillaE och MellanV hemma.

StoraM var i skolan.

LÄmnade StoraM i skolan strax innan 08 i morse och sen åkte vi andra hem en stund innan det var dags för 4-årskontroll för MellanV. Vi skulle varit där för längesedan egentligen men har fått skjuta upp det flera gånger på grund av olika anledningar. Idag var det äntligen dags. Han fick vägas och mätas först och han följer sin kurva perfekt,

Det blev också syntest, hörseltest och så fick han måla lite, stå på ett ben, hoppa på ett ben och gå balansgång.

 
Efter 4-årskontrollen så åkte vi till dagis, för trots att barnen är lediga idag så var det födelsedagskalas på MellanV´s avdelning där de firade alla som fyllt år denna terminen och då fick också de lediga barnen komma. Medan MellanV var på kalas så åkte jag och LillaE till skolan för jag skulle lämna mina böcker. Spännande tyckte LillaE som hejade glatt på avrenda människa han träffade på.

 

Efter besöket i skolan stressade vi som tokar för att hämta upp MellanV på dagis igen då kalaset var över.

Ingen mening att köra hem emellan eftersom vi snart skulle hämta StoraM i skolan. Sen snabbt inom affären innan vi äntligen kom hem.

Alltså detta hade jag inte kunnat göra för ett par månader sedan, när jag inte hade körkort! Gode tid vad bra det är att kunna köra bil!

Jag har iallafall fått massor gjort idag och nu ska jag ta och lägga mig på soffan och måla lite nu när barnen lagt sig. 

 


Av debora - 18 april 2016 21:34

Blev citygross matkasse idag igen. Bamsekassen. Vi hade den förra veckan också så vi kör denna veckan också sen blir det paus igen. Det är perfekt när man kan se veckans menyer ett par veckor fram får då kan man själv bestämma om det är tillräckligt god mat för att få hem kassen. :)


Av debora - 15 april 2016 18:29

Nu tar vi helg här i huset, ja iallafall jag och barnen. Pappan jobbar hela helgen. Två av ungarna kommer sova borta på varsitt håll i morgon så det blir bara ett barn hemma i helgen. Hoppas på fint väder i helgen så man kan va ute lite... :)

 

Av debora - 14 april 2016 16:18

Veckorna och dagarna går så otroligt fort nu! Redan inne i halva april!

Idag har MellanV feber så jag har varit hemma med honom och om en stund ska StoraM iväg och träna på fight center. Hans favoritsyssla! :)

 

I tisdags var förresten jag, mamma och lillebror iväg på teater. Vi tittade på Brott och Straff. En spännande teater och bra var den! Innan teatern blev det lite mat med. Inte så ofta man kommer iväg så :)

 


Av debora - 11 april 2016 22:30

Gillar city gross matkasse. För ett tag sen började de med Bamses barnkasse. Perfekt mat som går snabbt att laga.
Tyvärr något dyr men ibland har vi den för ibland är vi totalt fantasilösa när det gäller mat om dagarna. :) Lätt att det blir samma mat många gånger..

Denna veckan satsade vi på barnkassen eftersom det var goda rätter, och snabblagad. Perfekt när vi jobbar heltid nu och det blir långa dagar på jobb, skola och dagis.

Av debora - 2 april 2016 07:20

Det är mycket förändringar på gång denna våren och en av dem blev av igår. Igår var det nämligen 1 april och det datumet har jag väntat på sen januari 2015. Igår blev jag färdigutbildad undersköterska!


Vi hade avslutning i skolan igår. Det blev finsmörgås och tårta. Bildspel, blommor och musik. Ja, så nu är det över allt detta med skolan. Nu är det jobb som gäller. Jobb har jag också fått. Jag börjar på måndag redan. :) Det är inget "nytt" jobb för mig. Det är där jag haft mitt vikariat så det är bra. Jag stormtrivs och kan med allt där med :)


Känns lite tråkigt att inte längre plugga. Jag trivs med att plugga och tycker det är roligt. Vi får se, en vacker dags kanske jag börjar plugga igen. Men nu ska jag jobba ett tag. :)

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards