♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under oktober 2015

Av debora - 31 oktober 2015 07:04

Min första vecka på praktiken är över och jag trivs väldigt bra! Tre veckor återstår och de veckorna kommer säkert gå skitfort för det har denna veckan gjort. 

Igår var storaM på sitt första skoldisco! I Folkets Park, inträde och gottepengar som var slut när discot var slut. Han hade haft jätteroligt men han dansade bara till hårdrockslåtarna sa han. :)

Igår var vi också och satte ljus på kyrkogården. Så fint med alla tända ljus där nu. 

 

Av debora - 26 oktober 2015 07:41

Idag är jag och barnen "lediga", kan inte säga att jag är ledig direkt eftersom jag inte börjar min praktik förrän i morgon... Idag ska vi plocka en massa här hemma. Vi har inte packat upp allt från Ullared än så vi har fullt med kassar i vardagsrummet. Förhoppningsvis blir det fint väder ute idag också eftersom barnen vill ut och blåsa såpbubblor idag... :)


Köpte lykta, ljusslinga och Pixi adventskalender i Ullared...

 

Av debora - 25 oktober 2015 12:50

I fredags hade vi pckat väskorna och begav oss mot Ullared. Stora pojken hade vi med oss medan de två yngre sov borta. Vi hade också en kompis med oss.  På fredagen hann vi med en runda i varuhuset innan vi åkte till stugan vi skulle bo i under natten. 

På lördagen gick vi upp tidigt, hämtade vår beställda frukost 07.00 och sen städade vi ur stugan lite snabbt innan vi begav oss till varuhuset igen. Flera timmar av shopping innan det blev thailunch.

Några shoppingtimmar till innan vi fick stå i 2 timmars kasskö. Drygt!

Men måste säga att vår fantastiske 6-åring var så jäkla duktig! Han klagade väldigt sällan och det var inget gnäll över dryga bilresor eller sånt. I kasskön tyckte han det var lite jobbigt och han fick ont i fötterna. Sen hade han något mindre sammanbrott under dagen men jag är impad över hur bra han klarade sig. Och han försvann inte en enda gång.... Jag hade väntat mig ett gäng efterlysningar i högtalarna.... :-)


Nu har vi iallafall alla barnens julklappar klara plus att både V och E fyller år runt jul så deras födelsedagspresenter är också klara! :)


       


Av debora - 22 oktober 2015 19:25

Känns skönt att man egentligen bara har ett arbete kvar i skolan nu innan man kan koppla av några veckor... ;)

Är inte alls sugen på att köra på nästa arbete men jag vill få det gjort, helst igår! Och så fort jag gjort klart allt skolarbete så kommer jag lägga all kvällstid på att plugga på körkortet och praktiken. Det är lite knepigt att lägga fokus på både skolan och körkortet, nu när jag inte kommer ha något skolarbete på några veckor kan jag lägga all tid på körkortet. Nu har jag ändå ett mål som måste nås så nu kan jag inte ligga på latsidan! :)

 

Av debora - 22 oktober 2015 19:17

Undra vem av oss som inte kan använda en tandkrämstub riktigt?!  

 

Av debora - 20 oktober 2015 21:33

Vilken pluggiskväll! Jag sitter och pluggar med hjärnsläpp. Ett arbete ska lämnas in i morgon och jag är något stressad..  Förutom detta arbete har jag ett par stycken till som ska vara klart innan veckan är slut.

Snart uppe i denna uppförsbacke!

   

Efter denna skolveckan får vi koppla av med massor av shopping, inget skolarbete som väntar oss eftersom vi kommer gå på praktik nästa vecka. :)

 

Av debora - 19 oktober 2015 18:26

Påbörjat sista veckan i skolan på några veckor nu. Nästa vecka går vi ut på praktik i några veckor. Lite blandade känslor där, jag trivs jävligt bra i skolan nämligen. Men det ska bli kul att komma ut och jobba lite också.

Nu, sista veckan blir det ändå en hel del plugg eftersom vi håller på att avsluta kurserna vi läser nu. 

Så nu blir det en hel del studerande sista kvällarna. Sen blir det jobb på kvällarna istället ;)


Gillar iallafall att det är höst nu, nu kan man tända ljus i massor här hemma! :)

 


Av debora - 18 oktober 2015 08:18

Söndag här idag. Blött och grått ute. Varm choklad till frukost.

Idag ska V på ridskola, jag ska plugga efter att ha kommit efter rätt så kraftigt i veckan och så får vi ta och komma ut lite med barnen en stund idag. M ska iväg och leka med en kompis också. :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards