♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Att byta till en bättre tandläkare

Av debora - 4 september 2014 12:04

Alltså jag är så förbannad.

Började dagen med att cykla till tandläkaren. Var beredd att höra att jag hade ett helt gäng med hål och diverse fel i munnen. Det var bara kontroll idag eftersom jag precis bytt tandläkare.

Tandläkaren jag gått hos tidigare har jag nu lämnat. I två år har jag fått höra "Du har två hål nu så vi bokar två nya tider till dig". Och när jag varje gång gjort mitt andra besök får jag höra igen "Du har två hål så vi bokar två nya tider åt dig". Så hela tiden får jag höra att jag har hål, och ändå borstar jag tänderna skitnoga varje dag. Varje gång jag varit hos tandläkaren har jag varit gråtfärdig och min plånbok ekar tomt varje gång. Jävla rövare till tandläkare.

För när jag var hos tandläkaren sist så fick jag laga ett "hål" och samtidigt höra att jag hade yttligare två hål till och skulle få två nya tider för lagning.


Förbannad ringde jag och bokade tid till en annan privat tandläkare och avbokade mina två lagningstider.

Idag var jag på kontrollen hos min nya underbara tandläkare som jag haft tidigare för några år sedan.

Efter röntgenbilderna fick jag höra att allt såg fint ut. Tänkte att hon har ännu inte kollat i munnen så kommer väl få höra att jag har hål...

Efter kontrollen fick jag höra att allt såg fint ut och jag var tvungen att dubbelkolla med henne så att jag inte hade två hål som behövde lagas. Nej, inga hål och inga lagningar behövs. Jag får ny tid för kontroll om ett år igen.


Vad fan? Jag har alltså lagat en massa "hål" utan att ha hål för att min sura tandläkare var värdelös.

Fatta hur mycket pengar jag lagt på att laga tänder som inte behövs lagas. Jag är så jäkla glad att jag bytt tandläkare nu. Min nya tandläkare kollade i datorn och senaste året har mina tandläkarkostnader gått på 8400 kronor!! Visserligen har jag ju fått halva priset efter en viss summa och jag har opererat ut visdomstanden som kostade en del men jag har ändå lagt sjukt mycket pengar i onödan pga av en värdelös och kall tandläkare på Folktandvårdden. Tacka vet jag privattandläkare. Jag är både arg och ledsen eftersom jag aldrig märkt av något hål men en tandläkare ser ju ändå bättre om där är hål så det vet ju och jag ha trott på det även om jag varit väldigt tveksam till om där verkligen har varit hål. Fan vad sur jag blir, särskillt när jag är så noga med tandborstning och allt det där.

Jaja, nog om det. Jag är glad att jag bytte och kommer aldrig sätta min fot hos den tandläkaren igen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards