♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under augusti 2014

Av debora - 30 augusti 2014 08:00

Sablars vilken träningsvärk man har idag.

Nästan varenda muskel känns.

Men det är lördag och barnen tog ingen sovmorgon idag inte.

Till och med så steg de upp lite tidigare än de brukar. Grått och mulet ute och det är ingen fotboll för Maximilian idag så det är rätt skönt att inte stressa med det nu på morgonen.

Nu tar vi och sätter i oss lite frukost så vi kan komma igång här idag.  

I eftermiddag blir det lite kalas här hemma så idag ska vi baka!

Av debora - 29 augusti 2014 19:55

Idag fick vi finbesök från Stockholm!

Lillasyster och favorittvillingarna kom och hälsade på oss!

Massor med bebismys med de små krypen som inte längre är så pyttesmå, snart är de ifatt Ellion!

Förutom en massa bebismys så tog vi en promenad till lekplatsen. Sonja fick gunga för första gången och Elias låg och sov hela tiden. Ellion gungade och de stora grabbarna gungade och lekte.

Efter ett par timmar begav de sig men vi hoppas på att vi får träffas snart igen.

 

Sonja och Ellion

     

Av debora - 29 augusti 2014 08:02

Igår gjorde jag något som jag inte gjort på många många år.

Jag tränade.

Jag och en kompis började på tjejfys/självförsvar och herrejävlar, min kropp  är i chocktillstånd. Det var jävligt roligt måste jag säga men har man inte tränat något de senaste 10 åren så kan det vara jobbigt. Ett tag var jag ganska säker på att dö. Vilket flås! Förutom att ta dö på oss själva så fick vi bland annat boxa varandra i magen och sparka i skrevet. Ja vi fick lära oss hur vi gör om någon försöker våldta oss och strypa oss. Men det var verkligen skitkul och skithemskt. Måste bara vänja mig så kommer det att vara bara skitkul.


 


Av debora - 28 augusti 2014 12:12

Idag har vi haft bvc på hembesök.

Vi började med BOEL-testet som Ellion klarade galant. Glad i hågen som vanligt var han och allt gick bra.

Vi satte honom på vågen och han har gått upp i vikt men inte så mycket som jag trodde.

Ungefär 400 gram har han ökat senaste månaden men det är ändå okej med tanke på hur rörlig och aktiv han är nu. Nu väger vår  lille herre 8.5 kg.

Vi får en ny tid om en månad för att väga och mäta honom.

    

Nu är Ellion som sagt 8 månader gammal (25/8) och tiden den rusar iväg i vanlig ordning.

Han är supersnabb. Verkligen supersnabb och ena sekunden sitter han och leker medan andra sekunden så han har tagit sig till ett annat rum. Snabb som en vessla.

Han reser sig upp mot ALLT hela tiden. Han sitter utan problem och tar sig fram överallt. Inga tänder än men det kommer nog snart. Han totalvägrar välling och lever helst på ersättningen fortfarande men han äter mer och mer vanlig mat nu. Mat har han varit lite kräsen med men nu funkar det bättre och bättre med mat.

Det gäller att ha koll på honom i vagnen, han tar sig gärna ut ur den så man får vara snabb att ta honom när han vaknar efter en powernap.


Av debora - 27 augusti 2014 18:50

Idag när vi hämtat grabbarna på dagis så är Vilmer redan trött när vi hämtat honom och när vi kommer hem så klämmer han fingrarna i bildörren. Vi höll på att packa ut oss när Vilmer öppnar dörren själv och på något sätt får fingrarna emellan bildörren där den sitter fast i bilen. Två fingrar fast och han gallskriker. Han vill absolut inte kyla fingrarna så det går inte lura honom till det. Vi får heller inte titta på hans fingrar så jag lägger mig med honom i sängen och han får lite smärtstillande och han tar sen en powernap. Som tur var så var det inte så illa med fingrarna och när han sovit och ätit lite så kan han leka och han använder händerna.

Hade dörren smällts igen och inte åkt igen av sig själv så hade det nog blivit mycket värre med hans fingrar så det var tur att dörren åkte igen själv för då blev det inte med någon större kraft.

  I morgon kanske hans fingrar är lite blå och svullna. Så länge han inte har ont så är det ingen fara.

Grabbarna håller just nu på att läggas, inte jättelätt när Vilmer somnade efter dagis idag. Det räcker med en lite pwernap så klarar han flera timmar till innan han somnar men vi hoppas de somnar snart. De behöver nämligen sova.


I morgon får vi besök från bvc som gör hembesök när barnet är 8 månader gammalt. Då är det vägning och BOELtest som ska göras.

Ska bli kul och se hur mycket han växt vår lille Ellion. Nu känns det verkligen att han har ökat i vikt så vi hoppas att han knappar in på det han ligger efter med. :)


Av debora - 25 augusti 2014 21:15

Idag visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi begav oss ut på utflykt till Kristianstad.


Maximilian passade på att gå till BR Leksaker för att hämta födelsedagspresent som han får hämta ut gratis när det är födelsedag. Han valde en mugg idag. Jag passade på att gå in på Polarn & Pyret för att handla lite kläder till Ellion Ett par byxor och lite strumpor fick det bli. Tröjan som matchar byxorna har han fått sen tidigare.

Efter en liten runda i Kristianstad stannade vi inom Eko och handlade lite innan vi åkte hem igen,


 



Av debora - 25 augusti 2014 09:08

I lördags bodde ju barnen borta över natten- Maximilian och Vilmer hos sin mormor och Ellion hos sin farbror.

De stora grabbarna blev hämtade vid 13-tiden och vid 14 kom de och hämtade Ellion.

Jag måste säga att mellan 14 och 17 när folket började komma så hade jag ingenting att göra. Jag gjorde mig i ordning men sen hade jag ingen unge som ropade efter mig. Jag hann bli väldigt rastlös.

Vid 17 började folket komma och sen satte vi igång grillen. Solen sken och lagom till vi skulle äta kom ösregnet.

Tur att vi satt i partytält... Efter maten satt vi inne och hade trevligt.

Var ganska rädd att jag skulle må skitdåligt igår men det gjorde jag inte. Trött var jag men mådde inte dåligt. Vid 11 kom Ellion hem och vid 12 kom grabbarna hem.

Hela dagen blev ändå ganska seg men vi kom ut till lekplatsen med barnen och sen kom Danne och tillbringade kvällen med oss.

Även fast vi inte mådde dåligt igår så är det ändå tur att man inte dricker så mycket längre. Tror det är ganska exakt 2 år sedan jag festade sist. 

Där emellan har jag visserligen varit gravid men annars är vi ju inte de som lämnar bort barnen för att vi ska festa. Det händer någon gång om året kanske  och det är lagom när man har barn.

  Vi var ungefär 10-11 stycken här i lördags och då var det inte många om man jämför med att ungefär 10 stycken inte kunde komma så egentligen skulle vi varit bubbelt så mycket folk.




Av debora - 23 augusti 2014 08:28

 

Hip Hurra för mannen som fyller år idag!

Idag ska det firas och barnen kommer åka iväg för aatt stanna borta till i morgon.

Maximilian och Vilmer åker till son mormor och Ellion åker till sin farbror. Vi får folk här hemma ikväll och det är första gången på väldigt länge som jag festar till det. Får se om det ä lika roligt i morgon.

De stora grabbarna har ju sovit borta förr men Ellion har aldrig sovit borta förr så han känns ju lite  att lämna bort. Som tur är så får han de bra och han åker lite tidigare så han hinner mysegosleka extra mycket.





Skapa flashcards