♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under februari 2015

Av debora - 27 februari 2015 08:21

Alltså, igår fick vi hem en lapp om kommandde övergång till förskoleklass för Maximilians del. Nu på vårterminen så kommer de besöka skolan, fröknarna och se hur de kommer få det. Deras kommande fröknar kommer och hälsar på dem mm. Vet inte riktigt om jag är redo för att låta Maximilian sluta på dagis för att börja skolan. Det blir ju "Nollan" han ska börja i. Så stor är han. Min stora lilla kille, är han verkligen så stor att han ska börja skolan? ♡

 

Av debora - 25 februari 2015 18:34

Ibland får vi hem Linas matkasse, vi har Barnkassen just nu och i mångas kväll fick vi en kasse hemlevererad.

Gillar att få hem matkassen för man har verkligen idétorka när det gäller middagar nu för tiden...

             

Av debora - 24 februari 2015 17:47

Igår fick vi äntligen en ny spis och fläkt här hemma!

Som vi väntat, som jag väntat! Jag vill ju baka! Äntligen kan jag göra det! Konstigt nog har jag inte bakat idag men det kommer, nu har jag så mycket annat att göra men i morgon ska jag minsann slänga ihop lite knäckebröd.

Så småningom så får vi nya väggar och skåpsluckor. Och förhoppningsvis byts kaklet också ut i samma veva. :)

    

Av debora - 23 februari 2015 19:12

Idag fick vi en ny hyresgäst här hemma. Han heter Kalle men är väldigt blyg så tyvärr hann jag inte få någon bild på honom. Han la sig under sängen innan och därefter har jag knappt hört eller sett honom.

Ni får kanske se vem det är i morgon. :)



 



Av debora - 22 februari 2015 18:07

Så var denna veckan över med. Vilmer har sovit borta i natt hos kusin Cajsa så han kom hem idag. Vi har också haft besök av mannens syster och man idag. Helt slut efter helgen och helgen har gått så galet fort tycker jag.

I morgon får vi en ny liten hyresgäst hos oss, men ni får se vem det är i morgon ;) Nu ska jag sätta mig ner och plugga en stund tänkte jag.

 

Av debora - 22 februari 2015 10:49

Igår hade vi ett litet kalas för Vilmer & Ellion. Nu vatt det ju ett tag sedan de fyllde år men eftersom vi flyttat så har vi skjutit fram det. Igår kom våra vänner med barn. Fullt hus kan man säga. :)

Vilmer älskar ju Dr Mc Stuffin så självklart hade vi Dr Mc Stuffinskalas. På tårtan var Mc Stuffin, duk, tallrikar, servetter, glas och dekoration.        

Roligt att få hem kompisarna med, vi har inte haft besök av dem på länge nu när vi flyttpackat, flyttat och packat upp här hemma. Nu är vi i stort sett klara här hemma. Det är lite småsaker kvar som jag inte orkar ta itu med förrän till nästa vår...

Killarna tackar så mycket för sina presenter! Tack snälla!

   

Av debora - 18 februari 2015 18:13

Ja, de senaste dagarna har hänt en hel del.

Innan helgen så trillade Ellion på dagis, platt fall med nosen i golvet men verkade ändå klara sig fint. När jag sen kollade honom i munnen på kvällen så tyckte jag att den enda tanden satt lite konstigt, att den inte satt precis brevid den andra tanden, tyckte den var lös men mannen trodde det var inbillning.

I måndags ringde jag ändå till tandläkaren, ifall den skulle hamnat på sniskan.

Fick en tid redan på eftermiddagen och tandläkaren kände på hans tänder och den ena satt minsann löst.

Så antingen kommer lilla tanden växa fast igen, eller så kommer den bli svart och då plockar de väck den på honom. Förhoppningsvis så växer den fast igen så han slipper gå tandlös nu när han fått sina tänder ;)


På dagis har de plockat bort mjölk för Ellion, han har fått mjölkprodukter i maten men han har inte fått dricka mjölk eller äta yoghurt eller liknande. Men när han fått det i maten så har det oftast gått bra eftersom han inte får så mycket mjölk i sig då. Han har haft ont i magen länge och har tillochmed fått utskrivet från apoteket så han inte ska ha så ont i magen. Häromdagen råkade vi ge honom vanlig välling istället för mjölkfri och det resulterade i en vaken natt där han hade ont hela natten och bara låg och skrek.

På morgonen efter så ringde jag bvc där jag fick veta att det inte alltid syns på allergitesterna på små barn, vilket det inte gjorde på Ellion, oftast går man på symptomen och som det lät så var det mjölken som var problemet.

Nästa vecka träffar vi doktorn och skulle få läkarintyg så han kan få helt och hållet mjölkfritt på dagis. Det är så fruktansvärt synd om honom när han ligger och skriker av smärta i magen en hel natt och man kan inte göra något. ♥ Förhoppningsvis så blir allt bra snart. Snacka om Otursgubbe, både en lös tand och mjölkfritt. ♥♥


Det var lillgubben det, de två stora grabbarna har det inte hänt några olyckor med. De lever och frodas precis som de ska. ♥

Barnen är på dagis denna veckan, det är sportlov så det är inte så många barn där. Det är nog rätt skönt för barnen att det inte är så många alltid :)



 



Av debora - 14 februari 2015 20:21

Jag är så sugen på att baka.. Baka massor! Bullar, cupcakes, pajer, kakor och massor annat. Jag har inte bakat på skitlänge nu, tror jag bakade sist till barnens kalas i början av januari. Sen packade vi ner alla baksakerna innan vi flyttade.

Nu har vi ju packat upp alla baksakerna, MEN! Det knepiga nu är att vi inte använder ugnen.

Ugnen var inte städad och snygg när vi flyttade in och så var den ändå gammal och det var en ny spis beställd eftersom både spis och ugn är bland de sämre modellerna så har den liksom gjort sitt nu. Vi har fortfarande inte fått någon ny spis och vi har fortfarande inte använt ugnen i stort sett. En gång kan hända.

Så när vi nu ska ha kalas nästa helg så förväntar er inte att ni får nybakat om inte spisen hunnit komma ;)


Idag är det iallafall alla hjärtans dag. Vi är inga storfirare av denna dagen men jag letar alltid anledningar till att ge mina barn presenter så självklart fick de en liten present idag.


 

Ovido - Quiz & Flashcards