♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under juni 2016

Av debora - 11 juni 2016 20:21

Detta är verkligen StoraM´s helg.

Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom uttråkade av att sitta stilla i kyrkan men jag däremot kunde suttit länge. Tänk att det är hans första skolavslutning! Jag är så himla jälva stolt över min stora kille! Fin i sin krans de band dagen innan. Efter avslutningen i kyrkan gick vi tillbaka till skolan och upp i klassrummet för lite avslutningsprat. Lärarna fick blommor och barnen fick stjärnor runt halsen. Klassen kommer att splittras i höst, istället för tre klasser i den årskullen så kommer det bli fyra klasser istället så nu blir det nya klasskompisar och en ny lärare. Lite synd för jag gillade att ha det som det var men det blir säkert bra med detta också.


Efter skolavslutningen åkte vi hem lite snabbt och sen åkte vi till stan för lite ärenden innan vi åkte till thairestaurangen för att äta lunch tillsammans.

Jag minns själv att skolavslutningen var speciell när man var liten. Alltid en eller båda föräldrarna var med eller så var också mormor med och vi åt gott med jordgubbar eller annat gott. Nu är det ingen idé att köpa hem jordgubbar som findika här hemma. Pojkarna säger att de inte tycker om det, men de kan äta det. Envisa är dem allt.


Idag har iallafall drömmen slagit in för StoraM också genom att han fick ett par timmar på Sweden Rock tillsammans med sin morfar & Suss. Eftersom StoraM ska bli hårdrockare så såg han verkligen fram emot detta. Att komma in och lyssna på rockmusik var verkligen en höjdare för honom! Efter ett par timmar hämtade jag upp nöjd liten hårdrockare.

 

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat.

1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fullt upp med flytten och helgjobb att jag inte hann känna av hur det var utan barnen. All min lediga tid från jobbet packade jag upp och donade här hemma så det kändes mer som att jag hade barnvakt på grund av flytt och jobb. Igår kom barnen hem till mig när jag slutat jobba och denna veckan ska dem vara här hos mig. Nästa vecka tror jag dock att jag kommer drabbas av en större depresion när barnen åker hem till sin pappa på söndag.


Idag har vi iallafall varit lediga. På förmiddagen fick vi besök av min lillebror med familj och på eftermiddagen kom barnens kusin och lekte med dem medan jag passade på att packa upp lite. Det är långt ifrån klart här hemma, och jag har heller inte hämtat hit alla saker som jag ska ha.

Lite bilder kan ni om ni är lite nyfikna ;) Vill ni ser mer får ni komma hit och fika med oss :)

     

Ovido - Quiz & Flashcards