♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under maj 2015

Av debora - 30 maj 2015 19:08

Lördagkväll= Tacos.

 

Av debora - 30 maj 2015 08:10

God morgon! Idag skulle vi egentligen åkt iväg till Rby för barnkalaset som är där men känner att det inte är någon höjdare att åka iväg med barnen i ösregnet.

Det får bli mysedag idag. Mamma & Algot kommer strax på frukost. Jag firar då mamma på Mors Dag för vi träffar inte henne i morgon. 💕💕

I eftermiddag ska vi nog åka in till stan och titta på studenterna som har balen, och hoppas på att vi träffar kusinen i fin klänning.

Annars blir det innemys. Pyssel och så kanske vi hinner baka lite gott.

Så typiskt att det ska vara regn denna helgen!

 

Av debora - 29 maj 2015 12:45

Idag har jag hemmastudier, mannen lämnade barnen på dagis men ringde strax därpå och sa att vi snart skulle vara på dagis igen.

Visst sjutton, vi hade ju överlämningssamtal idag med Maximilian!

Full fart blev det. Det var ju möte med Maximilian, hans blivande fröken och en dagisfröken. Fattar inte hur jag kunde glömma detta, jag har alltid stenkoll på allt som har med barnen att göra.

Tidigare har vi fått hem frågor som vi skulle gå igenom med Maximilian som han skulle svara på idag men de har jag också totalt glömt bort.

Mötet gick iallafall bra. Maximilian svarade på frågorna han fick men han var inte lika pratglad som han alltid annars är, han tyckte kanske det var jobbigt att alla vi andra satt och tittade på honom. Men han var så dutkig! ♡♡

Fick hem mapp med Maximilians papper och lite bilder med mera.

 


Av debora - 27 maj 2015 18:06

Igår på Kalla Fakta så handlade det om tandläkarfusket. Jag är en av dem som blivit överkörd av min tandläkare. När jag efter många år gick till tandläkaren för att jag hade problem med visdomstanden så fixades den, hade dessutom en tand som behövde fixas, sen skulle allt vara klart. Fine, jag hade inte varit hos tandläkaren på många år. Sen slutade min tandläkare innan jag hann klart med detta.

Min nya tandläkare hälsade knappt på mig. Plötsligt hade jag fler hål, när jag lagat dessa hålen så hade jag yttligare fler hål. Jag som är noga med tandborstning var ganska chockad över att jag hade så usla tänder ändå men gick och fick tänderna lagade igen och igen.

Tandläkaren var hårdhänt och otrevlig varje gång. När jag var gravid med Ellion och skulle laga en tand så ville jag som vanlig ha bedövning och frågade om jag fick bedövning fast jag var gravid. Tandläkaren hade ingen aning om jag kunde det, blev sur för att jag ifrågasatte och svarade surt "om du verkligen vill veta så kan jag gå och kolla upp det, men jag har inte varit med om att någon inte kunnat ta bedövning".  

Hon slapp gå och kolla upp det för jag blev så chockad över hennes svar.

Gråtfärdig och fattig efter varje besök gav jag till slut upp efter att ha fått höra att jag hade yttligare 2 jävla hål som behövde lagas! Jag bytte tandläkare till en privatklinik istället och sket i Folktandvården.

Hos nya tandläkaren (hon jag hade först på Folktandvården) gjorde jag en kontroll och jag hade INTE ETT ENDA HÅL!!!

Att gå från 2 hål till 0 hål är stor skillnad, och definitivt mycket pengar!

Så många hål som jag var tvungen att laga under mammaledigheten när man är som minst rik, helt i onödan...

Aldrig att jag ska gå tillbaka till Folktandvården. Jag håller mig till min tandläkare nu. Barnen har jag också flyttat över till privattandläkaren när jag bytte. 

Av debora - 24 maj 2015 19:40

Igår begav vi oss iväg på vår premiärtur med husvagnen. Gick ju kanoners! Fin camping, vi hade bästa platsen vid lekplatsen, pappa & Suss var där. Farfar & Sonja var där.

Vilmer kallade farfar för tomten och var väldans nöjd att han campade på samma ställe som tomten...

Bästa vädret hade vi också. Bästa hjälpen att få upp och ner tältet med. God mat och glada barn. Vi spelade minigolf och myste med hundar.


Idag var vi uppe vid 07, åt frukost och packade i ordning oss. Vi fick bege oss ganska tidigt idag, vid 10 någon gång eftersom vi behövde vara hemma i tid. Mannen skulle nämligen iväg och titta på fotboll. Annars hade vi stannat längre där, men vi kommer tillbaka!

Ungarna var så glada att äntligen komma iväg med husvagnen så jag antar att det kommer bli många rundor med vagnen i sommar! :)

       

Av debora - 23 maj 2015 07:35

God morgon!

Lördag här nu. Alla är uppe förutom M som fortfarande sover.

E har varit uppe sen 06 han... Snart gör vi oss iordning för dagen!

 

Av debora - 22 maj 2015 20:54

Nu är helgen kommen!

Igår blev jag inringd till jobb efter skolan så igår hade jag fullt upp hela dagen minsann!

Kul med jobb några timmar, på avdelning jag inte varit på tidigare men som jag kommer vara massor på framöver! :)


I morgon bär det av med husvagnen, första turen blir det så hoppas det går bra. Har hållit på nu ett tag med att fixa och dona inne i husvagnen för att få den som jag vill ha så har sytt nya gardiner bland annat och satt in massor med rött och vitt. Och stjärnor! Jag är skitnöjd med hur husvagnen blivit! Barnen har fått sin lilla hörna i vagnen också. Deras hörna är inte så röd och vit, där är mer....blått kanske. :)

Mer bilder kommer i morgon!

 


Av debora - 20 maj 2015 16:42

Igår spöregnade det och idag skiner solen. Vill gärna har fler av dessa dagarna, tack! Om en liten stund ska vi bege oss mot dagis igen där M & V´s avdelning har trivselkväll. Barnen ska sjunga och lite sånt. Sen blir det lite att tugga på mm. Vilken tur med vädret kan man lugnt påstå!

 

Ovido - Quiz & Flashcards