♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under mars 2016

Av debora - 25 mars 2016 19:16

Idag har vi haft besök av tvillingkusinerna och deras lilla mamma. Vi åt frukost tillsammans och fikade. Vi passade på att fira de små krypen som snart fyller 2 år men eftersom de bor i huvudstaden så ses vi inte när de fyller år. Så vi passade på idag! Och födelsedagspresenterna verkade uppskattade :)


Resten av dagen har vi tagit det lugnt. 

 

Av debora - 25 mars 2016 06:44

Långfredagen idag.

Min fjärde praktikvecka är över. Bara EN vecka kvar på prakitken! Helt galet! Av alla de praktiker vi haft så har denna varit längst i veckor men den har gått så jävla mycket fortare! Kanske för att man trivs för bra helt enkelt.


I helgen ska jag jobba på jobbet. 4 pass på två dagar. På förmiddagrna ska jag vara på ett ställe och eftermiddagarna/kvällarna på ett annat ställe. Fast det blir en hel del jobb så hinner jag faktiskt fira några timmars påsk också. :)


I år har vi inte påskpyntat, något vi inte hunnit med eller tänkt på alls. Men pojkarna har gjort fina saker på dagis/fritids.

Den gula kycklingen har LillaE gjort och den vita tuppen har MellanV gjort.

Den gröna kycklingen har StoraM gjort och den gula av glasspinnar har MellanV gjort.

   

Av debora - 22 mars 2016 20:45

Idag har vi varit lediga. StoraM har visserligen varit i skolan men vi andra har varit hemma.

På eftermiddagen var vi och hälsade på en kompis. Lille bebisen som hunnit bli över 5 veckor nu fick vi träffa och ge presenter till. Den stolta storasystern fick också present såklart.

 

Av debora - 15 mars 2016 19:09

Jag är nu inne på min tredje praktikvecka. Jag trivs väldigt bra! Praktiken varvas med jobb, skolarbete och världens bästa pojkar. I morgon är det skolan som gäller och redovisning av arbete. Sen blir det kvällsjobb. Helgen som varit jobbade jag så det var ett tag sedan jag hade en ledig dag ;) Men på torsdag är jag ledig så då är vi hemma, grabbarna och jag :) Det behövs för sen har jag praktik hela långa helgen.

Jag har 2½ vecka kvar på praktiken och hittills så har jag bland annat fått vara med på ECT-behandlingar. Där patienten sövs ner och får elbehandling till hjärnan så patienten får krampanfall. Det är en behandlingmetod som tydligen är väldigt effektiv. Jag har också fått NADA, akupunktur i öronen. Jag har tidigare fått akupunktur i öronen men det har varit pyttesmå långtidsverkande nålar som suttit i några dagar. De jag fick på praktiken var längre nålar som satt i ca 30 minuter.

     

  Det har blivit vår nu också, i helgen tog grabbarna ut studsmattan. Snacka om glada pojkar! Det har hoppats sen den kom upp! Får hoppas att det fina vädret håller i sig nu bara! :)

Det är skitskönt ute när solen skiner, har dock inte hunnit vara ute så värst mycket senaste dagarna det varit fint väder. Har haft fullt upp med skolarbete nämligen, men snart är det slut på skolarbete och även jag kan njuta av det fina vädret och jag kommer ha mer tid för mina små hjärtan.

Av debora - 6 mars 2016 19:54

Helgen går så otroligt fort! Min första vecka på praktiken är nu gjord, nu återstår 4 veckor innan jag är färdig undersköterska. Veckan har gått jättefort, tiden på praktiken går fort så det måste betyda att jag trivs väldigt bra! :) Jag har fortfarande en hel del skolarbete som ska göras vid sidan av praktiken, samtidigt som jag ska hinna med att jobba och umgås med mina fina pojkar. Det är mycket nu med andra ord men än så länge så står jag upp! :)

Denna vecka som gått har jag inte hunnit med att jobba, och jag känner att jag saknar jobbet så himla mycket! Tur jag ska jobba lite i kommande vecka ;) 


 

Av debora - 2 mars 2016 18:20

Nu har min praktik dragit igång.

Jag trivs så bra och det är verkligen intressant! Redan efter ett par dagar så känner jag att det är ett jobb jag verkligen kan tänka mig att jobba med!

Igårkväll var jag och mamma på bio, sisådär två månader senare än alla andra ;) Vi såg på En man som heter Ove. En mycket bra film tycker jag, jag har läst en bit in i boken och det händer ju en hel del mer i boken än i filmen, och nu vet jag ju hur filmen slutar- och antagligen boken med ;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards