♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Att köpa husvagn

Av debora - 7 september 2014 10:36

Igår var de två stora grabbarna först med kusinerna och lekte och sedan tillbringade de dagen tillsammans med farmor och farfar. De var på Hamnens Dag och tittade på helikoptrar, färjor och annat spännande och därefter åker de och tittade på brandstationen och barnen fick provsitta i brandbilar. Gissa om Vilmer var lycklig? Han älskar ju brandbilar, ambulanser och polisbilar!

Under tiden grabbarna hade roligt åkte vi andra bil i en massa timmar.

Vi åkte nämligen och köpte husvagn!

Jag vet att jag tidigare sagt att jag aldrig kommer bli någon husvagnsmänniska för jag åker hellre utomlands på semestern men när man har barn så är utlandssemester för det första väldans dyrt och dessutom så har jag märkt att det skulle vara mycket smidigare om man åker iväg tillexempel till Öland att kanske ha husvagn istället för att stressa hem på kvällen efter en dag på djurparken. Barnen, framför allt Maximilian tjatar om att han vill ha husvagn. Med tiden har jag blivit mer sugen på att skaffa en och nu gjorde vi det.


Inte den snyggaste vagnen men ett nytt förtält som köptes i somras fick vi till den. Vagnen är i stort behov av väldigt mycket kärlek och renovering. Vi köpte vagnen väldigt billigt för att kunna göra lite vad vi vill med den.

Jag har stora planer för min vagn och när vi är klara så kommer den vara sjukt snygg både inuti och utanpå!

Mycket färgglatt kommer det bli, det är en sak som är säker. :)

 

Det är som sagt en hel del pyssel med den och det är precis det vi ville för ju mer man behöver fixa på den desto mer får man den som man själv vill ha den.


När vi kom hem igår och vi hämtat barnen hos farmor och farfar så gick vi ner till kompisarna som bor någon gata nedanför oss och där fick vi maten serverad. Vi avslutade därför den långa dagen med våra vänner och det var välbehövt! :)

 
 
Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

7 september 2014 11:53

Så roligt med husvagn! Jag var ofta på husvagnssemestrar med min pappa när jag var liten. Tyvärr har jag en sambo som avskyr husvagnar så jag får leva på minnena ;)

http://blogg.loppi.se/mamabeatrice

debora

8 september 2014 12:46

Han kanske ger med sig till slut om du tjatar lite :)

 
Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

Lisa - mamma till Knut, Agnes & lillebror William

8 september 2014 09:31

Så himla kul att ni köpt husvagn! :D jag förstår känslan där att den är gammal och man vill göra om den så fort som möjligt ;)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

debora

8 september 2014 12:45

Ja det ska bli roligt att få göra om den till sitt eget :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards