♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under augusti 2015

Av debora - 30 augusti 2015 12:23

Då var snart denna veckan slut också..

Och vad har vi då gjort dessa dagarna?

Haft fullt upp med skolan och skolarbete.

Igår kom mamma och lillebror A kom på

frukost igår med tre av hundarna.

Innan mamma och A skulle åka så bad vi om att få låna en av hundarna och så fick det bli.

Billy fick stanna hos oss över natten.

Barnen tycker det är väldigt roligt när han är här!

Vi har gått på massor med promenader med honom. 

Och vi vill ju så gärna ha en hund också!    

Idag är M på kalas hos en kompis, farfar körde honom dit och V ville följa med honom hem så till lunch var det bara jag och E hemma, och Billy såklart. Pappan i huset jobbar hela dagen idag.

Efter lunch tog vi oss en långpromenad så E somnade och snart kommer nog de andra grabbarna hem igen. ♥



Har passat på att beställa hem lite vinterkläder till lilla E.

Jag älskar leopard så passade på nu när det fanns i hans storlek.... Det fick bli ett par höstskor till honom också. Gick igenom massor med kläder här hemma för lite sen och gud vad man sparar! Vi hade massor med ytterkläder till pojkarna men i fel storlek såklart. E är rätt liten av sig så han är i inte i samma storlek som V även om de är födda på vintern så de kläder V hade när han var ca 2 år är för stora för E. Annars är det ju smart att spara, svårt dock att veta om lillebrorsan har samma storlek i samma säsong.

       


  

Av debora - 25 augusti 2015 17:19

I lördags åkte vi och lämnade barnen hos släktingar och sjäva begav vi oss neråt Skåne. Vi hade bokat hotell i Malmö och på vägen dit körde vi inom Kivik och lite annat. Vi hamnade bland annat på loppmarknad i, jag skulle gissa Simrishamn kanske? På eftermiddag checkade vi in på hotellet, mitt i Malmö. Då hade vi bland annat hunnit med att besöka Västra Hamnen, MFF shoppen och såklart Panduro Outlet.

Kändes så skönt att vara tillbaka i vårt gamla Malmö igen.

Man märker hur mycket man saknar att bo där när man besöker staden.

Det är ju ändå Malmö. I Malmö föddes Maximilian.


När vi väl checkat in oss och varvat ner en stund så gick vi ut för att äta. Det blev massor med mat på Texas long horn! Efter maten blev det hotellet igen och redan vid 19.30 la vi oss i sängen, tittade på tv och åt godis. Inte var dag man käkar godis i sängen. :)


På söndagen fyllde mannen år, 29 år. Vi åt frukost, älskar hotellfrukost! Sen gjorde vi oss klara och checkade ut. Åkte inom Bunkeflo där vi bodde innan och sedan blev det ett litet besök på Emporia innan vi åkte till Ikea, åt lunch, handlade lite och sedan begav vi oss hemåt igen.

        


  

Av debora - 24 augusti 2015 20:02

Det är några dagar sedan jag skrev nu. Denna helgen har vi haft fullt upp, men skriver mer om det senare.

Nu pluggar jag egentligen. Håller på att färda ett arbete om lagar i vården.

 Sitter med världens ont i nacke, axlar och ner en bit på ryggen. Hatar när de tillfällena kommer när jag har så ont! Kunde knappt sitta i skolan idag. Inte alls roligt!

Av debora - 19 augusti 2015 21:00

Egentligen ska jag sitta och göra skolarbete nu men precis när jag skulle öppna skrivprogrammet i datorn insåg jag att jag inte hade något.... Och be om hjälp av mannen med att fixa det kan jag glömma denna kväll eftersom det är "världens viktigaste fotbollsmatch" just nu...


Så jag kan lika gärna berätta vad vi gjorde i söndags. Vi packade in oss själva och kompis Danne och åkte till Vimmerby där solen sken och Astrid Lindegrens Värld väntade på oss. Barnen var taggade till max verkligen!

En heldag i solen med barnens favoriter som Pippi, Emil, Ronja, Karlsson på taket och alla de andra.


Efter en heldag där blev det en runda inom butiken, LillaE hittade en Pippidocka som han plockade på sig och satt stolt och visade upp vad han hade fått för alla som mötte honom i barnvagnen. En redig mallgroda! Pippidockan håller han hårt i nu! MellanV köpte sig en Bysse till hans Mysse och sen gick han och fick sitt namn inbränt på byssen innan vi åkte hem. Hade tänkt att visa bild på vad de köpt men har bara fått bild på LillaE´s pippi så får fixa bild på vad de två andra köpte sen. StoraM köpte sig ett gäng med pilar till sin pilbåge han köpte förra året när vi var där. Då köpte han en pilbåge och en pil. Förra året köpte MellanV sin mysse så denna gången var det givet att han skulle ha sin bysse. :)

       

Av debora - 18 augusti 2015 19:56



   

Långt namn denna byn har! Hörde om den häromdagen när jag jobbade och engelska antikrundan gick på tv. Där var en man som hade en tågbiljett med denna byns namn på. Snacka om långt!

På tal om långt namn så kom jag tänka på när Maximilian var 6 månader gammal så fixade vi ett pass till honom inför Turkietresan. Tanten bakom luckan på polisstationen hade problem med hans namn och hon tyckte så synd om honom för han skulle aldrig lära sig skriva sitt långa namn.

Nu har han kunnat skriva sitt namn fruktansvärt länge så det var inga problem med att lära sig att skriva sitt långa namn. En stjärna helt enkelt.





Av debora - 17 augusti 2015 19:06

Idag var en stor dag för vår store kille.

Han började ju äntligen i förskoleklass! Att vår kille börjat skolan är ju helt galet!

Jag kände sjuk ångest när jag lämnade honom på fritids i morse strax efter 07. Han gick där med sin nya skolväska som han är så stolt över. ♥


Själv började jag också plugga idag. Kändes både bra och lite sämre. Känns skönt att komma igång med all vardag och alla rutiner som hör familjen till.


Ellion kom hem från dagis febrig så i morgon blir det hemmamys med honom istället för skolan.♥


  

Av debora - 15 augusti 2015 12:21

Idag jobbar jag sommarens sista pass. Jag avslutar sommaren med delad dag, 7-22 så nu är jag hemma på lite långrast innan jag beger mig till jobbet igen.

Denna sommaren har gått så snabbt! Det känns inte som om jag jobbat hela sommaren!

Så på måndag börjar vi plugga igen. Känns lite både och att göra det. Jag trivs med att jobba samtidigt är det skönt att få inte den där vardagen här hemma med lediga kvällar och helger.

Ångesten är framförallt stört när det gäller Stora M. Att det helt plötsligt finns ett så pass stort barn här hemma som faktiskt också ska börja i skolan!



Nu ska jag passa på att äta lite och sen vila en stund innan alla grabbar kommer hem från stranden. Jag antar att jag precis kommer hinna blunda innan de smäller upp dörren. Det brukar vara så nämligen! :)

 
  

Av debora - 14 augusti 2015 07:44

I höstas åkte jag och lilla E upp till Stockholm.

Hälsade på lillasyster med familj och vi gick på barnmässan. Redan då bestämde vi att vi gör samma sak även i år.

I år ska jag dock inte ta med mig lilla E utan jag tar med mig stora M. Han är överlycklig över att få komma till huvudstaden för han vill ju hälsa på kungaslottet. Men framförallt ville han ju leka med sina små kusiner.

Iallafall, hittade billigaste resan man kan hitta för att komma till huvudstaden!

200 kronor tur och retur. Som hittat kan man säga!

   

Ovido - Quiz & Flashcards