♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under maj 2016

Av debora - 28 maj 2016 20:29

Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag.

Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden. 

Idag har vi iallafall varit iväg och pojkarna har sprungit Kalvinknatet.

Himlen öppnade sig precis innan LillaE och jag skulle springa men sen kom solen och höll i sig resten av dagen.

LillaE och MellanV fick jag springa med och StoraM sprang utan mig. Vilka kämpar! Sjukt duktiga killar jag har! Jag är galet stolt över dem! Att de orkade och vilken kämparglöd de hade!

I mål fick de medalj, vattenflska, chokladmjölk och t-shirt.

Min mormor var med oss och lillasyster med barn, lillebror, lillebror med tjej och barn så vi var många. Och efter loppen så gick vi och fikade allihopa.

En riktigt mysig dag!


Bilden är från sydöstran. Tittar man noga kan man hitta mig bland allt folk! ;)

 

Av debora - 13 maj 2016 19:45

Hittade en smart grej häromdagen! 

https://aktivmotbrand.msb.se/     Här kan du få påminnelse om att kolla så att brandvarnaren fungerar. Sen mammas hus brann ner så är jag mer rädd för brand i hemmet. Innan dess så tänkte man mest att det ändå inte skulle hända oss. Här väljer man hur ofta man ska bli påminnen om att kolla brandvarnaren och man får det via sms.

 

Av debora - 6 maj 2016 15:57

Idag är jag ledig. Enda dagen denna veckan som jag är ledig. Och solen skiner! Fast i detta väder gör det inget att man jobbar ändå, man är ju ute rätt mycket på arbetstid. Jag cyklar mellan varje ställe jag ska till, eller går så man får rätt så mycket frisk luft ändå :) 

Idag har iallafall grabbarna fixat fram picknickfilt och dukat fint medan jag fixade lunchen.

 



Av debora - 1 maj 2016 19:44

Helgerna går verkligen fort när man är ledig. 

Nu har de två små pojkarna lagt sig, varav en sover. Den andra leker hör jag. Den äldsta pojken ska snart lägga sig han med. Vi har haft fullt upp idag från morgon till kväll. Har fixat och organiserat bland lådor och saker. En månad går fort och mycket måste göras..


Det som är bra när man jobbar och inte pluggar är att man har mer tid på kvällarna att göra det man vill istället för att plugga... :)

 

Av debora - 1 maj 2016 10:08

Är ledig denna helgen, så igår hade vi valborg hos barnens farmor och farfar. Blev ingen brasa då det blåste på rätt så bra. Idag ska de två stora pojkarna iväg på kalas hos en kompis så det är en rätt så lugn helg för vår del.

På tal om ledighet så ska jag i sommar få min första semester! Någonsin! När jag jobbade på McDonalds tidigare så valde jag att inte ta någon semester utan jag tog lediga dagar när jag behövde vara ledig istället. Och när jag har pluggat så har jag jobbat hela sommrarna. Jag har iofs varit mammaledig någon sommar också men det räknas inte som semester. :)

Så tre veckors semester känns välkommet nu faktiskt. Två veckor med barnen och en vecka utan dem. Utan både barn och jobb, då vet jag inte alls vad jag ska göra.. Kommer bli måttligt ensamt och rastlöst.  

Ovido - Quiz & Flashcards