♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under oktober 2014

Av debora - 31 oktober 2014 11:15

Häromdagen fick jag hem Loppi Blogbag Babylove.

Som alltid får man hem roliga och bra-att-ha-grejer!

 

Denna gången fick jag hem

Folksams barnkit med bland annat plåster, skavsårsplåster, brännskadegel och solskyddskräm. Perfekt att ha i skötväskan, under vagnen eller i bilen! Plåster har vi redan hunnit använda när stora pojken skadade sig i fingret när han lekte ute.

Minicare Babymousse Wash från ACO och Minicare Babyoil från ACO. Perfekt till känslig hud och små bebisar! Dessa har vi provat på och jag gillar dem verkligen! De innehåller inga konstigheter.

Haklapp från Bambino. Jag gillar de mjuka haklapparna eftersom de också är lätta att ha med sig när man ska iväg!

Inotyol salva som beställs från Apotea.se. Jättebra salva till barnen och den används ofta.

Vanish Oxi Action Crystal White Pulver. Jag älskar Vanish. Det är perfekt till framförallt barnens kläder som det lätt hamnar matrester på och som är svåra att få bort i tvätten. Vi använder ofta Vanish.

Loppimagasin med massor bra läsning och erbjudande i lagom stort format för att få plats i skötväskan!


Tack LOPPI åter igen! :)

 

Av debora - 29 oktober 2014 11:00

Jo, nu är det dags att damma av flyttkartongerna igen och börja packa.

Vi ska flytta men inte så långt. Upp till byn räcker för vår del.

Vi hade en väldans tur när vi hittade detta stället. Ungefär lika stort som detta huset men lite mindre. Däremot får Maximilian eget rum och Vilmer och Ellion får dela på ett rum.

Det är en marklägenhet med två våningar. Fräschare.

Så i januari bär det av till nytt ställe.

 

Av debora - 29 oktober 2014 07:44

Ellion har det lite jobbigt nu. Allt på en gång kan man säga.

Det snoras och det kommer tänder. Man ser på tandköttet att när som helst så kommer det en tand. Det har liksom öppnats upp så där får plats en tand. Uppå detta är han fruktansvärt gnällig. Igår höll han låda från 17-22.30 ungefär. Inte sova bara gnälla. Trodde därför han skulle sova länge idag men ongen vaknade strax efter 06.

Jag undrar hur vi ska klara av denna dagen? Jag har massor att göra så får se om jag hinner med hälften.


Ellion har dessutom hamnat i en fruktansvärd seperationsångest. Det finns inte på hans världskarta att han ska sitta på golvet själv och vi kan inte lämna rummet för att hämta något. Det går inte ens att sätta ner honom på golvet utan att han blir ledsen Ögonkontakt är uteslutet om han lyckas sitta på golvet sjäälv och leker. Får man då ögonkontakt med honom blir han ledsen och vill bli buren.

Lilla hjärtat.💕💕

 

Av debora - 28 oktober 2014 08:17

Igår blev det en heldag på stan med Patricia och Lykke.

Dagis var stängt nämligen så Pattricia var ledig. Jag och Ellion åkte med dem till stan och vi soppade lite. Jag shoppade inte så mycket visserligen, tre par kalsonger blev det till grabbarna... :)

När vi kom hem var middagen serverad och därefter tog jag på mig jobbet med att skära till pumpan. Jag ångrade mig ganska snabbt för jag tyckte inte jag fick ihop det som jag ville men det blev ändå bra tillslut.

 

Idag ska Vilmer till dagis.

Maximilian får inte gå på dagis på loven eftersom han går allmänn förskola och då går han gratis. Men Vilmer ska till dagis. Mannen är hemma och ska plugga och jag ska försöka hinna med en miljon saker idag.


Fix hemma, i eftermiddag ska det veckohandlas, vi ska fylla släpet med skräp och försöka njuta lite av solen som tittat fram idag.

Av debora - 26 oktober 2014 08:08

I natt har vi skrivat tillbaka klockan. Ellion valde att vakna klockan 06.00 i morse. Inte så illa egentligen, han hade ju kunnat vakna mycket tidigare. Men så var han orolig igårkväll och kämpade för kung och fosterlan i nästan 2 timmar innan han äntligen somnade.  


När väl han somnat så vaknar Vilmer och är jätteledsen och rädd.

Han säger att det är spöken bakom dörren, vilket både han och Maximilian sagt tidigare. Maximilian säger att han sett en skugga där flera gånger och Vilmer har vaknat tidigare och sagt att det är något vid dörren.

  

Vilmer var jätterädd och vägrade somna om så han satt ute hos oss i soffan och en stund senare kommer Maximilian ut och är jätteledsen men kan inte säga varför han är ledsen.

Han somnar om i soffan men Vilmer vägrar fortfarande och när vi sen lägger oss så vill han inte sova. Lampan är tänd men det slutar med att han får sova inne hos oss.


Idag känns det som om det ska vara helt okej väder.

Vi ska snart iväg med barnen på handboll. Först spelar Vilmer en timme och sen Maximilian en timme. Därefter ska Maximilian på bio med Cajsa och vi andra får besök av Danne och vi ska fixa och röja nere i källaren för framtida projekt.

Vi påbörjade lite igår och jag fattar inte hur mycket man samlar på sig, varför lägger man ner något i källaren som man egentligen kan slänga direkt?






Av debora - 25 oktober 2014 16:45

Igår var det Nalleövernattning på bliblioteket i stan. Där fick barnen lämna sina nallar, höra på två godnattsagor och sen åka hem utan nallarna.

Maximilian var lite tveksam till detta och vågade inte lämna sin Pappa Kanin så han lämnade en hund istället för han trodde inte de skulle få tillbaka sina nallar. Vilmer lämnade sin hund Bobbo.


Efter vi lämnat av nallarna på biblioteket åkte vi hem till mim mamma och tillbringade kvällen där med middag och kortspel. Branlarmet gick och det gfick bli brandövning mitt i matlagningen.

Alla tre barnen somnade på vägen hem.


Idag var det dags att åka och hämta nallarna på biblioteket igen.

Där fick barnen sina nallar och sen fick de lyssna på två sagor. Sist fick alla barnen en liten bok med text och bilder från nallarnas natt. Barnen var väldigt nöjda och glada!


       


Efter att vi hämtat hem nallarna så åkte vi hem och bakade lite äppelkaka. Idag kom Oskar, My och Emmie på kalas till Maximilian eftersom de inte kunde komma när han hade kalas.

Efter presentöppning, spel, tvspel, bus, lek och sockerkickar så är nu barnen ganska trötta och jag likaså. Höll precis på att somna på soffan men då var det middag.





Av debora - 24 oktober 2014 15:30

För ett litet tag sedan fick jag hem ett paket från Buzzador innehållandes maskindiskmedel från Finish Quantum.

Är du inte redan medlem hos Buzzador så bli det idag!


Förutom den stora förpackningen med diskmedel fick jag en massa prover att dela ut till andra.

Helt perfekt med bra maskindiskmedel! Jag är helnöjd!

   

Av debora - 23 oktober 2014 15:02

Då är torsdagen här och barnen har tagit helg. Och lov. Det är höstlov nästa vecka. Vilmer får gå på dagis om han vill men Maximilian som går allmänn förskola får ju inte gå på dagis på lovet. Tror dock inte Vilmer ska va på dagis nästa vecka ändå.


Idag var det födelsedagsfest/maskerad på Maximilians avdelning. De firar alla barn som fyller år på höstterminen och barnen valde att ha maskerad.

Maximilian var Hulken såklart. "Jag är snyggast i världen" sa han innan han gick hemifrån i morse.


Ellion fick en ny vagn idag. De två vagnar vi använder nu till honom säljer vi.

Vår Crescentvagn används inte jättemycket längre eftersom jag tycker om Briovagnen väldigt mycket och den är väldigt smidig att köra. Däremot är däcken väldigt slitna på Brion så jag bestämde mig för att Ellion skulle få en ny vagn.

En Beemoee Duovagn Airfill blev det.

Den känns som vår Briovagn, rörliga stabila däck, vändbar så barnen kan sitta både mot och från mig, stor sufflett, reglerbart handtag, vinsskydd mm.

Nu ska vi bara ha den som sittvagn men man kan också köpa till hårdlift om man hade haft en nyfödd bebis.

Jag älskar den! Ellion älskar den! Mannen gillar den och även om han som alltid är väldigt skeptisk till mina vagnköp så verkar han vara nöjd denna gången också. :)




Ovido - Quiz & Flashcards