♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under september 2014

Av debora - 22 september 2014 17:14

Idag är jag helt slut. Åker nog på världens förkyylning nu så jag ska kurera mig i soffan resten av kvällen och hoppas på att det inte blir värre än såhär.


Igår var jag hemma själv med barnen, mannen åkte på förmiddagen ner till Malmö för att titta på fotboll och kom hem strax innan 22 på kvällen.

Vid 16.30 gick jag ut med Ellion för att han skulle sova i vagnen som han brukar. Precis på sekunderna innan han somnade så la jag babyvakten på hans filt och gick in. En minut senare hör jag att han skriker i babyvakten och sen tystnar babyvakten och jag hör ända in hur han gallskriker utanför dörren. Tyckte det var konstigt eftersom man alltid hör när han rör på sig för då brusar det i babyvakten.

När jag kommer ut så ligger han på stenplattorna under vagnen och gallskriker.

När jag tar upp honom så lugnar han sig och jag undrar igen hur i helsike det kunde hända att han trillade ur vagnen eftersom vi alltid hör i babyvakten när han rör på sig och när han börjar låta.


Ringde mannen men eftersom han var på fotboll så kunde han inte svara. Jag ringer till 1177 för att kolla ifall man bör åka in med honom även om han är som vanligt igen. Inga blåmärken eller bulor eller kräkningar.

Sjuksköterskan sa att vi skulle åka in till akuten och låta en läkare kolla honom för det kan komma skador senare och det kan ha kommit skador som inte syns.


Då kommer nästa problem,varken mannen eller bilen är hemma. Ja, jag har inget körkort heller men det hade inte spelat någon roll om vi ändå inte haft bil hemma.

Fick ringa farmor och farfar. Farfar körde in oss till akuten medans grabbarna fick vara hemma hos farmor under tiden.


När vi fick träffa doktorn så hittade inte han något som var fel som tur var så vi fick åka hem ganska snabbt. Vi skulle ha koll på honom närmsta dygnet men han är fortfarande pigg och glad så han klarade sig fint.

Jag undrar verkligen hur ongen trillat ur egentligen? Hur kan han trilla ner för en vagn och landa på stengolvet utan att slå sig? När jag hittade honom liggandes på rygg på stegolvet så troddde jag först han slagit halvt ihjäl sig. Studsat ner på huvudet eller något men han hade en jädrans tur om han inte ens fått en bula.

 


Av debora - 21 september 2014 16:06

Tänkte jag skulle rensa ut de få shortsen grabbarna hade kvar i garderoben idag.

Nu lär de ju inte användas mer för i år. Tänkte mig att jag skulle hitta ett par shorts i varje garderob..

Fick en mindre chock när jag hittade totalt 17 par shorts till grabbarna.

Ett av shortsen hade fortfarande lappen kvar så de har inte ens blivit anvnda. Och vi som i början av sommaren hade panik över att barnen knappt hade några shorts...

 

Av debora - 21 september 2014 12:23

Idag är det kalas igen, inte för Maximilian utan idag är det hans kompis som firar 5 år. Kalset är på McDonalds. Vi funderade på om han skulle ha kalas på McDonalds först men det var väl tur att han inte hade det sen. Då hade de fått två kalasdagar på McDonalds och det hade väl kanske varit lite för mycket. :)


Kalaset började 10.30 så han kommer snart hem igen.

 

Av debora - 20 september 2014 20:45

Idag var dagen som framförallt Maximilian väntat i evigheter på.

Han hade först barnkalas där han bjudit sina dagiskompisar och en timme efter barnkalaset var det släktkalas.


Klockan 12 kom kompisarna och även några föräldrar. Ljudnivån gick från noll till hundra på bara någon minut, men det tillhör barnkalas. :)

Barnen åt korv med bröd och därefter så sprang de runt och lekte. Till fika blev det glass, maränger, chokladsås och strössel, chokladbollar och bullar. Massor med fika med andra ord. Vi sjöng för födelsedagsbarnet och efter fikat så kunde inte Maximilian hålla sig längre så då blev det paketöppning.

Man såg hur glad Maximilian blev för alla presenter och han höll upp och visade alla vad han fick för något och efter varje paket fick den som gett honom presenten en kram.

Efter paketöppningen närmade sig klockan 14 och barnen fick en varsin gottpåse innan de åkte hem. Egentligen skulle vi haft fiskedamm med det blev lite för stressigt så vi hoppade det.


En timme senare började nästa kalas.

Nu blev det tårta, chokladbollar, bullar och cupcakes.

Maximilian fick en

Skylanderscykeln har han önskat sig väldigt länge och nu fick han den av sin mormor m. famij, gammelmormor och gammelmorfar, morbror Kalle & Sofie och moster Karin m. familj.

Han bara gapade när han såg cykeln och sen cyklade han runt större delen av kalaset.

 

Kläder från faster och farbror med familjer.

Legolådor, spel, ice cream maker, pennor, pysselböcker, bilar, film och lekflyg med mera var vad Maximilian fått i presenter idag.

 

Av debora - 19 september 2014 20:16

Idag har vi bakat och förberett inför morgondagens kalas.

Maximilian är nu redo att fira att han fyller 5 år på tisdag. I morgon har han kalas för sina dagiskompisar och därefter kommer delar av släkten. Det blir ett "litet" släktkalas i morgon då det var många som inte kunde komma.

Nästa helg har han kalas här hemma och då kommer det lite kompisar med barn till oss.

   

Av debora - 19 september 2014 17:45

Denna veckan har Netto Huggies våtservetter för 10 kronor!

De kostar typ 28 kornor annars så nu har vi bunkrat upp här hemma! :)

 



Av debora - 18 september 2014 22:19

Nyss hemkommen från ett träningspass igen. Som vanligt har man kass ångest på torsdagarna för att man ska träna och svettas ihjäl. Men när man väl börjat  träna så är ångesten borta. Och efter träningen är man så jäkla nöjd att man klarade det och det känns så jäkla skönt.

Det är jäkligt roligt att träna måste jag säga!


Nu blir det lite soffläge innan det är läggdags!   

 

Av debora - 17 september 2014 17:18

Idag hämtade vi Ellions mat på apoteket.

När man förbeställer medicin och mat så får man gå före i kön och man slipper ta nummerlapp. Man får gå till disken direkt om det inte redan står någon där såklart för då får man vänta till denne är klar. Men det är ju rätt bra när man ska hämta ut och slipper stå i de världslånga köerna.

Idag när jag skulle hämta ut Ellions mat så var den disken stängd där man hämtar ut förbeställda varor och de hänvisade till en annan så jag gick dit och där blev jag hänvisad till en annan disk. Pensionärerna satt och klagade väldigt högt över hur lång tid det alltid tar på apoteket och att de antagligen skulle få sitta där i flera timmar. En herre var helt säker på att nummerklockan gått sönder för den hade inte ändrat något nummer på väldigt länge.

Precis när nästa nummer skulle klickas fram så fick ju jag gå före såklart och pensionärerna tystnade tvärt när de såg att jag gick före. Skitjobbigt för mig just då. Personalen var inte så glad heller över att jag kom, antagligen för att jag fick gå före och att de klagande pensionärerna skulle klaga ännu mer.

En dam satt och sa högt att det är jobbigt med de som ska hämta ut mycket saker för det tar också lång tid och just då får jag mina två stora påsar med Ellions mat. Antar att jag bidrog till sämre stämning på apoteket bland de som satt med sina nummerlappar i handen.

 

Barnmatsburkarna är perfeka att använda till annat när maten är slut!

 

Ovido - Quiz & Flashcards