♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under januari 2016

Av debora - 27 januari 2016 13:35

Ytterligare en arbetsdag är klar, idag blev det en kort dag men det gör ingenting eftersom jag har en hel del att plugga.

Denna veckan jobbar jag hela 6 dagar. I morgon är jag ledig men då är jag i skolan i vanlig ordning. :)

Sista veckan nu i skolan med Psykiatri 1 och Specialpedagogik 1. Nästa vecka börjar en ny kurs och då ska jag läsa psykiatri 2 innan jag är färdig undersköterska.

Snacka om att detta året gått fort! Galet. Men snart har jag min utbildning! :) Det bästa sparas till sist och det är psykiatrin som jag längtar efter! :)

 

Fick fina tulpaner från min fina vän, häromdagen. Tror inte hon vet det men jag älskar tulpaner så hon prickade rätt när det gäller blommor! :)

 


Av debora - 23 januari 2016 11:45

I en vecka har jag haft schema på jobb. Började förra lördagen och har jobbat flera dagar denna veckan. Trivs som fisken i vattnet, men det är lite kämpigt att hinna med skolan, jobba och hinna med att pussas med barnen. Igår jobbade jag förmiddagspass, åkte hem och förljde med StoraM till skolsköterskan, dit alla elever ska gå och prata när de börkjat skolan för vägning, längd, syntest och hörseltest. Sen efter det hann jag hem och äta lite innan jag gick på nästa arbetsplats i en annan grupp.

Denna helgen är jag ledig. Idag ska vi kalasa lite för de två små grabbarna.

     

Av debora - 12 januari 2016 20:07

Ser nu att jag inte skrivit på närmre en vecka men det känns som om det inte finns något att skriva nu. Det är mycket samtidigt som vardagen flyter på.

Igår var jag iväg och jobbade. Jag har skrivit in mig som vikarie och igår var första dagen som jag hade skrivit upp att jag kunde jobba och då fick jag chansen på ett kvällspass i hemtjänsten.

Roligt att jobba lite.     

 

I fredags fyllde ju vår lilla stora MellanV hela 4 år,

älskade killen vad glad han var när han ÄNTLIGEN fyllde 4!

Han är Såååå stolt över sin titel som 4-åring! Det känns som om det är skillnad på 3 år och 4 år. 3 år är man fortfarande liten men när man är 4 år så blir man plötligt så stor!

På sin födelsedag sjöng vi för honom och han fick lite frukost på sängen som han ändå valde att äta nere med oss. Han fick några presenter på morgonen och sen gav vi oss iväg till dagis och skolan. På eftermiddagen fick han mer presenter när han kom hem och vi hann fira honom mer ordentligt då. Han fick såklart välja kvällens festmiddag och jag är säker på att han är nöjd med sin födelsedag!

I helgen hade vi kalas för MellanV och LillaE.

I söndags var vi iväg på namngivning där barnens lilla kusin fick sig ett namn.



Av debora - 6 januari 2016 08:22

Veckorna går skitfort nu när det är så många röda dagar!

Skolan har börjat för vår del igen och de två små är på ett annat dagis denna veckan och den store är på fritids.

Idag är vi lediga ändå. 

Men bara för att man råkar vara lite ledig så betyder inte det att man är helt ledig. Massor emd skolarbete på gång som ska vara klart denna veckan men lite kul ska vi väl ändå hinna med idag. Förhoppningsvis så kommer det lite snö idag och jag tar med mig de två stora och ska rida. -7.7 grader ute, känns inte som om vi är så vana vid den kylan direkt... plusgrader och regn är vanligare.

 

Av debora - 2 januari 2016 19:39

Ja, den 2 januari idag. Jag fyller år. Min kusin fyller år. Själv fyller jag 28. Jag är skitgammal. På riktigt så har jag haft ganska bra åldersångest efter att jag fyllde 25 år. Efter 25 så går det bara utför.

Mina pojkar sjöng för mig iallafall i morse. Och dagen har varit bra. Som en vanlig dag.

Lite kaffe i magen på morgonen och sen gjorde vi oss i ordning för att bege oss hem till mamma för lite brunch. Lillasyster och lillebror var där med sina familjer också så huset var fullt med små barn! :)

 



Fick almanacka av grabbarna i present. Ja det är i stort sett likadan som jag brukar ha. Nytt år, ny kalender. :)

         



Ovido - Quiz & Flashcards