♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under september 2015

Av debora - 28 september 2015 19:57

Förra veckan fick vi hem Loppiblogbag Höstkids.

Älskar den! Det som fanns i loppibagen var:


Acrilex KidsZoo Kalk+ D- vitamin- Kalk och D-vitaminer i form av kaniner för starka ben. Precis som små godisar. Barnen älskar dem! De tror ju mer att det är godis och vill gärna ha mer. Inga problem alls att få i dem dessa vitaminer!

Coldzyme Munspray- Verkar mot orsaken till förkylningen- själva förkylningsviruset. Enkel att använda och som ett brev på posten kom förkylningen hit så jag har hunnit prova den och jag tycker den funkar helt okej faktiskt!

Camilla Läckbergs nya bok- Lejonjakten. Från Tukan Förlag. Om Super- Charlie. Superhärlig bok! Den har vi läst ihop, grabbarna och jag. Och vi gillar den verkligen!

Santa Maria Asian Wok Soy & Sweet chili- Denna använde vi i maten igår. Vi wokade grönsaker och åt med nudlar. Jättegott, här hemma älskar vi thaimat så det går alltid hem!

Santa Maria Asian Paneng Redu Curry- Denna kommer hamna i kommande wokgryta! Det blir ofta asiatisk mat här hemma!

DAX Alcogel Sweet Rasberry- Sötaste återfuktande handdesinfektionen. Den luktar verkligen hallon och doften sitter i länge. Och jag som använder väldigt mycket handsprit så till mig passar denna perfekt! Hoppas den kommer i fler storlekar och dofter.

Linicin Prevent Spray- Förhindrar lusangrepp. Nu har inte någon av barnen haft löss, någonsin. Tack och lov, och jag hoppas innerligt att vi slipper få hem dem. Peppar peppar, ta i trä.... Iallafall, helt kanon om lössen skulle angripa på dagis. Då är vi redo! :)

Loppimagasin Förskola- Skulle fått den men fick den inte :/ Hoppas vi får ta del av den sen, gillar Loppimagasinen. Små och behändiga som är lätta att ha i väskan plus att det finns galet mycket att läsa och alltid med bra erbjudande!


Tack Loppigänget för den fina loppibagen!

#kidszoosverige #coldzyme #tukanförlag #handsprit #sweetrasberry #loppiblogbag #loppiblogbaghöstkids #loppisverige

Santamaria

Loppi


 

             

Av debora - 28 september 2015 18:14

Igår började lilla V på ridskola! Jag och mamma följde med honom, jag är ju inte särskillt insatt i hästlivet och är mer rädd för häsar än bekväm med dem. Och mamma som har massor med hästar fick följa med och hjälpa oss. :)

Men det gick jättebra för honom. Och mig ;) Barnen red ju på små ponnysar så det var helt okej för mig, värre blir det när det är större hästar! :)

Vi gick i skogen, V lärde sig massor och han tyckte det var skitroligt. Dock så trillade han av en gång när de gick i nedförsbacke men han var uppe på hästen direkt igen så det gick bra.

 

Av debora - 28 september 2015 18:06

I helgen hade M födelsedagskalas, först för klassen och därefter för släkten.

En hektisk dag. Lilla E hade sovit hos farbror så han var inte med på första kalaset utan han kom senare till släktkalaset.

Massor med fina presenter har han fått och han var såååå nöjd med dagen!

På kvällen var vi iväg och firade min lilla mamma som fyllde 48 år. Så vi hann alltså med tre kalas den dagen!

Dessutom är storebror med dotter nere från norrland så vi fick lite finbesök också! :)


Presenterna han fick i lördags, plus pengar, en skjorta som fick bytas och ett tvspel som fick bytas.

                 

Av debora - 27 september 2015 19:52

Jag storstädade M`s rum idag. Det behövdes kan jag säga! Och grabben blev överlycklig när han såg resultatet! Perfekt nu när han haft kalas och fått en massa nya saker i födelsedagspresent!

       

Av debora - 24 september 2015 20:40

Som så många andra så har jag med skaffat mig en målabok för vuxna :) Jag älskar att måla och äntligen finns det sådanadär pilliga mönster som man kan sitta hur länge som helst med!

 


                        

Av debora - 23 september 2015 19:13

Idag fyller vår egna superhjälte 6 år!

Minns dagen som om den var igår när han föddes.

Att allt gick så fort och plötsligt var vi päron till världens finaste M!

Hela 6 år har gått och jäklar vad fort tiden går!

Idag sjäng vi iallafall för honom på morgonen, han hade önskat frukost på sängen och det fick han. Lillebror V ville med ha frukost på sängen så han gjorde brorsan sällskap. Några presenter fick han på morgonen och resten nu ikväll efter middagen som födelsedagsbarnet fick bestämma.

I helgen blir det kalas som han först har för klassen och därefter kommer släkten!

 

Av debora - 22 september 2015 19:56

Häromdagen fick jag hem Loppibagen Höstkids!

Har redan hunnit tjuvläsa i boken, använda alcogelen med hallondoft och barnen har redan hunnit prova på kosttillskotten- men skriver om allt om ett par dagar så vi har hunnit prova allt- ja inte allt förhoppningsvis, Linicinen får man ju vara glad om man slipper prova den ;)

 

Av debora - 22 september 2015 19:43

På Stora M´s skola kan man låna hem en bokpåse och idag kom M hem med en bokpåse. Tre böcker var det i och ikväll så läste vi en av böckerna. Men hallå, vilken bok alltså.... Titta på bilderna så fattar ni...

                   



Ovido - Quiz & Flashcards