♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under december 2014

Av debora - 11 december 2014 09:20

Häromdagen kom Ellions nästa sista babybox från Vidunbaby.

Alltså fick han sin månadsbox 11.

Denna gången fick han en haklapp från Skip Hop, ett gäng med påsar Puffits med hallon/vanlijsmak, bbyggklossar och body lotion från Sophie la Giraffe.


Endast en box återstår och det är så tråkigt!

   

Av debora - 10 december 2014 18:50

Idag startade dagen med att äta grötfrukost på Vilmers avdelning.

Ellion kände på hur det var och han stormtrivdes och kommer absolut att älska att vara på dagis snart. Han for omkring och lekte med allt möjligt där och han letade inte ens efter mig någon gång. Det fanns ju massor med roliga leksaker man kunde leka med! 💕


Efter grötfrukosten så lämnade vi Maximilian på sin avdelning och så tog vi med oss Vilmer hem för vi skulle till logopeden med honom. Det besöket gick bra och nästa gång ska jag dit själv utan honom för att prata. Han pratar ju mer och mer Vilmer och det är jättebra. Och vi, hans familj förstår honom oftast. Efter logopedbesöket


När Maximilian kom hem från dagis idag hade han en julblomma med sig. Den har han pysslat ihop på dagis idag. Han är så duktig mitt lilla hjärta. 💕

 

Det är så tråkigt väder ute idag! Herregud vad deprimerad jag har varit!

Det enda man har velat göra är å gå å lägga sig, dra täcket över huvudet och bara stänga av. Har eldat hela eftermiddagen för att få lite värme och myskänsla här hemma men i detta väder går inte det.


Av debora - 10 december 2014 09:45

På Smällen har julkalender i sin blogg i år!

Helt värt att vara med!

Bloggjulkalender 2014

Av debora - 9 december 2014 12:56

Häromdagen fick vi ju veta att Ellion fått dagisplats på Vilmers avdelning och det är vi skitglada över eftersom vi trivs så bra där. Idag fick jag veta att Vilmer går kvar på avdelningen och att han inte ska flytta över till "stor" avdelning än. Dagiset har som sagt fullproppat och just nu finns det ingen plats på någon stor avdelning. Det kan dock hända att om ett litet barn behöver börja småbarnsavdelningen så kan Vilmer få "byta upp sig". Så högst en termin kommer mina små gullepluttar gå tillsammans. Jag slipper ju därför hämta och lämna på tre avdelningar vilket sä väldans skönt. Maximilian slutar ju på dagis till hösten och då kommer vi bara ha två dagisbarn. Jag hoppas därför Vilmer hamnar på samma avdelning som Maximilian går på.


Ellion har sovit sen vi lämnade bröderna på dagis vid 9. Han tar igen tiden han missar på nätterna.... Han vänder på dygnet så det skriker om att.

Jag har hunnit städa, äta lunch och packat lite. Nu börjar jag få tråkigt så jag hoppas mitt lilla mys vaknar snart så han hinner äta lite och få n y blöja innan vi ska hämta hem bröderna igen.

Jag ska passa på att planera lite vad som ska julbakas i veckan. Jag har skickat mannen att handla ingredienser så får se om vi får allt vi behöver ;)

Jag vågar mig på att julbaka med de två stora pojkarna och vi får se vem av oss som kommer tappa tålamodet först ;)

 

Av debora - 8 december 2014 11:42

Ellion har inte sovit något de senaste nätterna. Och somnar han så vaknar han bara en liten stund senare och gallskriker. Han är helt otröstlig. Vetesjutton hur han orkar egetnligen. Han sover en stund på förmiddagarna och sen är han banne mig uppe resten av dagen och kvällen! Ibland somnar han på eftermiddagen men jag förstår inte hur han orkar vara vaken så som han är.

Nu sover han, och har sovit sen 9 i morse. Tro sjutton att han är trött, om han inte sover på nätterna. Han vaknar nog snart iallafall.

Vet inte riktigt hur vi ska få honom att sova...


Medan Ellion sovit nu på förmiddagen har jag plockat lite, slagit i julklappar och underhållit de stora grabbarna som är på tjabbhumör idag. Maximilian vill bli av med Vilmer, han vet att det är Vilmers dag att åka till farmor och farfar. Så nu viill han bli av med Vilmer så han kan få vara i fred.... Vilmer däremot vill leka med Maximilian. Enda gången de är överens och "i lag" är när jag ryter till dem att de ska skärpa sig och sluta bråka. Då är de plötsligt vänner :)




Av debora - 7 december 2014 20:36

Idag är det andra advent och vi har tillbringat några timmar i stan.

Tomten kom nämligen till stan idag och det ville inte grabbarna missa! Och tomten fick de träffa, och de fick en liten överraskning också. Glada killar var det och de hängde med under musik och underhållningen.

Vi passade på att göra lite ärenden i stan med. Lite byten på kläder som köptes i Malmö men som inte passade.

Efter några timmar var grabbarna trötta så vi åkte hemåt och påbörjade middagen.

     


Av debora - 7 december 2014 09:38

För ett tag sedan fick vi veta att Ellion fick dagisplats på samma dagis som bröderna. Igår fick vi veta vilken avdelning han fått.

Vi har bara önskat en avdelning och det är Vilmers avdelning. Ganska nervös över att Ellion skulle hamna på en annan avdelning eftersom Vilmers fröknar inte hade hört något om någon inskolning till våren sist vi pratade. Och att alla barn där förutom tre stycken ska börja sin sista termin så det kommer börja ganska många barn där istället till hösten.

Men vi har tur. Och jag älskar att Ellion ska få börja på Vilmers avdelning! Nu vet vi däremot inte om Vilmer ska gå över till stor avdelning eller om han ska gå kvar på sin avdelning denna terminen med. Och jag hoppas att han isåfall kommer börja på Maximilians avdelning. Oavsett när det blir.

Känns inte som att det finns på kartan att han ska börja på en annan "stor" avdelning. Vi trivs så himla bra med avdelningen Maximilian går på så jag hoppas att alla mina barn får gå på den avdelningen. Vi trivs så bra med både Maximilians och Vilmers avdelning så fårr vi bestämma så är det bara de två avdelningarna som gäller.

Och framförallt så vill jag inte springa runt på dagis och lämna på 3 avdelningar. Jag tycker att det är mycket nu som får springa runt på 2 avdelningar för att lämna och hämta. Det tar sin lilla tid att få med sig rätt barn om man ens får med sig något barn. 20-30 minuter tar det nu. Sen när min mammaledighet tar slut så har jag också en tid att passa och då kan det inte ta en halvtimme att lämna barnen.


 

Av debora - 5 december 2014 20:59

Det är fredag idag. Idag var vi en sväng på vårdcentralen med Ellion. I natt har han hostat hemskt och väst och pipit när han andades så vi tänkte kolla upp det. Såklart lät lungorna fint på honom och han var pigg och glad. Läkaren trodde dock det kunde vara flask krupp men eftersom det oftast bara visar sig kvällar/nätter så var det svårt för honom att säga. Han ville inte skriva ut något om det inte var krupp. Skulle han inte bli bättre så skulle vi komma tillbaka.

Vad har vi mer gjort idag då? Inte mycket, en dag vi varit trötta eftersom vi inte fick sova i natt för Ellions hosta. Vilmer höll på att somna redan vid strax efter 16 idag. Han har också sovit illa och vaknat två gånger och kommit in till oss i natt. Själv somnade jag också nu ikväll vid 18 och sov en halvtimme. Så idag vatt vi trötta.

Vi har hunnit packa lite till idag och om en månad har vi tillgång till vår nya bostad men eftersom den renoveras då så kan vi inte flytta in riktigt än fast de nuvarande flyttat då. Vi vill packa så mycket vi kan nu eftersom det snart är jul och därefter följer en hel radda med födelsedagar och kalas så ju mer vi kan packa nu desto mindre stress sen.

I januari, i mitten ungefär, vi vet inte än riktigt men där någon gång så kommer vi att flytta. Ska bli så skönt!

Har också hämtat lite paket från posten idag så jag har hjälpt tomten slå in ännu mer julklappar. Snart är vi klara med alla julklappar och födelsedagspresenter. Som tur är så tycker jag att det är väldans roligt att slå in presenter! :)

I helgen tänkte jag skicka grabbarna att köpa julgran. Ju tidigare vi skaffar den ju tidigare kan vi slänga ut den sen när julhelgen är över! :)

 

Grabbarnas fina årstomtar de fått från min mormor och morfar.

En från 2009 (Maximilians), en från 2012 (Vilmers) och en från 2013 (Ellions).

Ovido - Quiz & Flashcards