♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under maj 2015

Av debora - 19 maj 2015 20:09

Jag börjar bli klar med husvagnen nu, det blir mycket rött och vitt. Och lite blått. Mycket stjärnor. Två små bilder får ni här. Senare i veckan får ni se hur den ser ut för jag är inte riktigt klar ännu :)

   

Av debora - 18 maj 2015 19:35

Då var vardagen igång igen. Vaknade pigg och glad i morse, pigg var kanske att ta i men härligt att det är vardag igen!

Helgen har gått i rasande fart men jösses vad vi har fått mycket gjort!

I fredags hade jag fortfarande praktik men det var halvdag och barnen var hemma från dagis, vi åkte till husvagnen och fixade lite. Försökte få upp tältet men det blåste så mycket att vi gav upp efter en stund. Eftersom det var fredag så somnade jag strax efter 21 ;) På lördagen hann jag sy massor med gardiner till husvagnen, vi åkte till mannens bror och grillade och hade trevligt. Även denna dag var det tidig läggdags. Behövde verkligen ta igen alla missade timmar. I söndags blev det fortsatt arbete med att sy gardiner och vimplar till husvagnen. På eftermiddagen blev det kalas för vänner som fyllde 4 och 2 år. Efter kalaset blev det promenad med en kompis innan jag gick hem och la mig på soffan för att sedan lägga mig för tidigt igen.


Lite nya vår/sommarkläder till grabbarna blev det idag!


Till Ellion

 

Till Vilmer. Jag älskar hängselbyxor/shorts så självklart ska Vilmer ha ett par!

 

Minionerna. Minionerna. Dessa små, gula små figurerna är favvis hos grabbarna. Nu fick ju Maximilian detta linne, nu blir jag tvungen att köpa ett till Vilmer med eftersom jag inte fattade han han hellre ville ha ett linne än hängselshorts ;)

 

Av debora - 15 maj 2015 12:08

Nu är min praktik över för denna gången. Blandade känslor såklart.

Jag trivdes jättebra samtidigt som att det ska bli lite skönt att komma tillbaka till skolan igen. Idag var min sista dag, och det var en kort sådan. Idag jobbade jag mellan 7-11, mina grabbar kom och mötte mig på jobbet. I sommar ska jag ju jobba där men redan om ett par veckor ska jag hoppa in och jobba.

  

Nu skiner solen och jag ska gå ut och sätta mig i trädgården med pojkarna som är hemma från dagis idag eftersom det var röd dag igår och idag är det klämdag så dagis är stängt. De har hunnit med att mata ankorna idag på förmiddagen nere vid ån och om en stund hoppas jag vi beger oss någonstans så vi kommer ut lite mer. Mannen ska först inta en runda på gymmet innan vi gör något annat.

Av debora - 14 maj 2015 18:16

Häromkvällen kändes det som om hela huset skakade.

Från ingenstans kom en jädrans blåst. Jag kollade ut genom köksfönstret och såg på det stora trädet utanför att det blåste rejält. Sen såg jag att Motivas skyltar låg ute på gatan och att personalen sprang ut för att jaga reda på dem innan någon bil stängde köra över dem.


Tyckte i samma veva att det såg tomt ut på våran tomt...

Plötsligt såg jag att vår studsmatta var borta.

Såg den sekunden senare ligga inne hos grannen. Upp och ner. Den har flugit över häcken, som är ca 150 cm hög och hamnat hos grannen.

Jag fattar inte hur. Vart kom stormen ifrån? Och vart har den tagit vägen nu? För nu blåste det knappt.



    

Av debora - 12 maj 2015 20:39

Nu är jag inne på min 4:e och sista praktikvecka.

Jag trivs tokbra och är så glad att jag ska jobba där i sommar.

Så idag blev det jobb 7-16, skulle egentligen haft 7.30-16.30 men råkade komma till jobb en halvtimme tidigare så det blev som det blev :) Var helt hundra säker på att jag började 7 idag.

När jag kom hem från jobbet så började jag att baka bullar och det blev tre plåtar. Undrar hur jag ska få plats med alla i frysen? :)

 



Av debora - 10 maj 2015 20:01

Idag har vi varit på utflykt. Jag, mannen, Stor och Mellan. Lilleman var hos kusin C och myste under tiden.

Vi åkte iallafall till Kristianstad och köpte dass till husvagnen och därefter blev det stan för att gå på bio. Vi åt på Burger King innan filmen började.

Filmen vi såg var Annie. En mycket bra film. Rolig. Dock lite lång för grabbarna och det blev inte mindre än tre kissepauser och Stor somnade och missade slutet. Lilla hjärtat.

En mysig dag helt enkelt. Jag har länge velat att åka på bio med de stora grabbarna eftersom jag bara gått med dem en och en, de har ju inte varit på bio tillsammans så det var roligt att komma iväg.

Vi satt i tvåsitssofforna på bion så det blev extra mys!



När filmen var slut begav vi oss hem med nöjda killar bak i bilen. Vi hämtade Lilleman hos kusinen. Där hade han haft det väldans bra i vanlig ordning! :)

 

    


Av debora - 9 maj 2015 18:33

Trots min förkylning så begav vi oss till Olofström idag, där vart ju Medvindsmässan och det ville vi inte missa.

Trollkarl, tipsrunda, ansiktsmålning, tävlingar, lek på lekplatsen, popcorn och massa annat var vi med om. En riktig höjdare enligt barnen! Och vi hade ju också såklart trevligt! Vi som gick tipsrundan fick t-shirtar så jag, Maximilian och Vilmer fick en var. Vi fick fina barnböcker också. Och en massa lek på fina lekplatsen! En toppendag!!

 


   

Av debora - 8 maj 2015 14:45

Almanackan vi har hängades i köket har jag tröttnat på. Där finns endast 5 spalter och vi är 5 i familjen så det finns ingen extra spalt man kan skriva på och dessutom är rutorna så små att man bara får plats att skriva små saker i rutorna. Nu har jag beställt hem en ny istället. Vi har haft den tidigare och den är så mycket bättre! Här kan man välja massor själv. Vi har 5 spalter för oss själva + en för hela familjen + en för övrigt som exempel andras födelsedagar och sådant. Dessutom kan man ha foton som vi har över våra spalter.


Längst ner har vi veckans middagar och dagisschema och lite sånt kul med. Perfekt almanacka!

         

Ovido - Quiz & Flashcards