♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under maj 2015

Av debora - 8 maj 2015 09:27

Idag är jag hemma och är dunderförkyld. Känner inte att det är så lämpligt att smitta ner alla på jobbet så blir vilodag idag så jag piggnar till.

I helgen har vi nämligen en hel del kul planerat så jag hoppas vi orkar med allt.


Vårt badrum på nedanvåningen är ju helt nyrenoverat sen vi flyttade in. Tidigare så såg det väldigt risigt ut men nu älskar vi det! Badrummet på ovanvåningen är inte renoverat men ser inte lika illa ut som det gjorde på nedanvåningen tidigare. Men det är ett lite märkligt badrum. De ser väldigt litet ut. Det är för att vi har en duschkabin mitt i badrummet. Vägg till vägg liksom. Men bakom duschen finns ett litet "rum". Där har vi en hylla med lite småplock som handdukar och annat men frågan är varför de byggt sådär egentligen... Tydligen har det varit badkar där tidigare och då såg det väl bättre ut, nu blir det som sagt väldigt instängt och trångt där inne.

       

Av debora - 4 maj 2015 19:32

Idag fick vi lite nytt kök här hemma. Vi fick ju mycket fixat när vi flyttade in här men köket har det inte blivit något av men vi visste ju att vi skulle få nya luckor och sånt där. Tapeter hoppas vi också få bytta snart för de är hemska.


De gamla luckorna var vita. Fula. Besticklådorna var annan vit än luckorna (se bilden). Trasiga och dana.

   


Idag kom de och bytte luckorna. Ja, de flesta iallafall. Efter att ha väntat hela dagen på att de skulle komma så kom de äntligen någon gång efter 17. Och när de sedan sa att de var färdiga och åkte härifrån så gick vi in i köket och såg att lådorna och ett skåp fortfarande var vita och inte bytta. Vi fick fråga grannarna som också fått nya luckor hur deras kök var nu och det var samma för dem. Det hade tydligen blivit lite fel i beställningarna så resten kommer om någon vecka.... Men men, vi är nöjda iallafall. Fick skåplucka ovanför fläkten också vilket är kanoners! Snygga luckor vi har nu och nu hoppas jag snart att vi kan få lite nya snygga vita väggar och lite nytt kakel i köket. Då blir jag skitnöjd! :)

   

Av debora - 4 maj 2015 17:54

Nu i eftermiddag har jag haft fullt upp med att rensa bland Ellions kläder.

Han har länge använt 74/80 eller bara 80 och kan såklart fortfarande göra men nu börjar jag tröttna lite på kläderna. De börjar bli ganska tajta och han börjar använda 86:or nu så nu rensade jag bland hans kläder.

Och herregud vad jag hittade mycket roliga kläder till honom i 86:or! Kläder han fick i julklapp och födelsedag kan han nu äntligen börja använda! En hel del kläder ärver han från bröderna men mycket nytt och eget hade han också som vi glömt bort att han hade. Nu äntligen kan han börja använda lite nytt igen!


   

Av debora - 4 maj 2015 15:39

För ett litet tag sedan fick jag hem loppibagen Vårpepp!

Den innehöll Yves Rocher Botanical Expertise, Hair Rinsing Vinegar, Yves Rocher Hydra Vegetal, Edet Ultra Soft, RFSU Easy shavi´n, RRFSU Nice n´cool, Friggs riskakor Linfrö & Rosmain och Hampafrö & Svartpeppar, Dvd Pingvinerna.


Yves Rocher Botanical Expertise, Hair Rinsing Vinegar. En väldoftande hårskölj med ekologiska hallon för ny, frisk glans. Kalkrester i vattnet gör håret matt och trist. Hallonvinäger med sitt låga pH-värde, avlägsnar dessa rester och ger en härlig glans och en läcker doft.

--Jag älskar doften av denna hallonvinäger! Jag har använt den några gånger nu och jag vet inte riktigt om den gett resultat men det borde den gjort.m Gillade iallafall att ha den i håret eftersom den luktade så jäklars gott! Den luktar SÅÅ mycket hallon!


Yves Rocher Hydra Vegetal. Innovation skönhet från växtriket. En underbart krämig, djupt återfuktande 24-timmarscrème som har utvecklats specifikt för normal till torr hud med sav från växtriket som kapslar in fukten. Fukten tränger ned på djupet, genom överhudens alla lager – även de mest uttorkade. Resultatet är en fylligare, väl återfuktad hud som strålar av skönhet.

-- Denna gillade jag och jag smörjer mig kvällstid. Luktar gott gör den också!


Edet Ultra Soft. Perfekt balans av styrka och mjukhet, som skämmer bort även den mest känsliga hud. Ett mjukt men starkt 3 lags toalettpapper som skämmer bort din hud. Med Edet Ultra Soft behöver du inte kompromissa mjukhet med tillförlitlighet. Dermatologiskt testad, perfekt även för den mest känsliga hud.

-- Ett mjukt toalettpapper tackar man inte nej till. Här hemma går det åt massor av toalettpapper och vi gillar när det är mjukt!

 

RFSU Easy Shavin´ är en mjukgörande rakgel med glideffekt. Easy Shavin’ är genomskinlig och löddrar inte – för att du ska se var du rakar dig. Den gör det lättare för rakbladet att glida över huden utan att skada den vilket gör din rakning behagligare på hela kroppen. Passar bäst i dusch och med rakhyvel.

-- Funkar kanonbra!


RFSU Nice n’ cool motverkar röda prickar och ger återfuktande svalka efter rakning. Den är särskilt anpassad för intimrakning, med milda ingredienser för känslig hud men samtidigt med rätt effekt men fungerar bra på hela kroppen.

 -- Funkar kanonbra!

 

Friggs riskakor Linfrö & Rosmarin och Hampafrö & Svartpeppar. Friggs klassiska riskakor kommer nu i helt ny tappning; tunna och krispiga med superfrön och naturens egna smaksättare. Friggs Riskakor med superfrö är extra tunna, smakrika och innehåller endast naturliga ingredienser. Innehåller 90% fullkornsmajs men även råris, vilket gör riskakorna extra fiberrika. Riskakorna är också nyckelhålsmärkta. Linfrö används traditionellt för sina positiva effekter för magen och sitt innehåll av nyttiga näringsämnen, framför allt omättade fetter men också kostfibrer, protein och mineraler. Hampafrö är egentligen en frukt som innehåller ett frö. Mathampa är en god källa till 18 olika aminosyror, inklusive alla essentiella, och är följaktligen en bra vegansk proteinkälla. Hampafröet innehåller också hög halt av fleromättade fettsyror.

-- Jag gillar riskakor med smak och lite innan jag fick hem blogbagen så köpte jag hem deras riskakor med smak av chiafrön och havssalt, dem gillade jag väldigt mycket! Men dessa med linfrön & rosmarin och Hampafrön & svartpeppar gillade jag faktiskt inte. Jag tyckte det var kanoners att få hem dessa för de var bra att ha med på jobbet men de fick bara följa med en gång. Jag tyckte inte alls om smaken. Men barnen har ätit dem så de gillade dem mer än vad jag gjorde.


DVD Pingvinerna. Dreamworks Animation’s topphemliga fen-tastiska Pingvinerna från Madagaskar hemmabion! De är söta, de är goa och de är tillbaka! Skaparna till Madagaskar visar i denna galna film att fåglar kan vara de perfekta spionerna. Ett team av superspioner slår sig samman med Nordanvinden för att rädda världen. Ett hysteriskt roligt globetrotter-äventyr som hela familjen kommer älska! Release 27 april.

-- Denna tittade barnen på direkt. Och har sett den fler gånger efter det. Många gånger. Och det måste väl ändå vara ett gott betyg?! :)

 

Jättetack till Katarina, Charlotta, Smulan, Fredrika, Emelie och Stina på Loppi!!  

           

Av debora - 2 maj 2015 14:07

Som jag skrev i det förra inlägget så är det en arbetsvecka deluxe. Idag jobbar jag delad dag, 7.30-21.30 med rast mellan 13-17. De är inte så jobbigt med delad dag faktiskt. 

För en stund sedan fick vi hem Ellion också som sovit hos kusin C i natt. Någon sovmorgon blev det ändå inte för min del eftersom jag skulle upp och jobba. Och sovit halvbra i natt också. Drömde nämligen att jag fick sms av C i natt där det stog "ÖÖHHH RING MIG DIREKT!". Och då var det något som hade hänt. När jag vaknade i morse så var jag tvungen att kolla om jag fått sms och det hade jag! Dock inte från kusinen som tur var :)

Nu ska jag ut till grabbarna innan det blite vila innan jobb igen.


     


Ovido - Quiz & Flashcards