♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under november 2014

Av debora - 3 november 2014 08:27

God morgon! Frukosten är nere och kaffet håller på att drickas.

Idag börjar mannen plugga. Han började visserligen i augusti men då har han pluggat hemma på distans. Nu börjar han i skolan. Nu när han börjar skolan så blir jag stressad.

Om två månader ska jag också börja. Jag vet inte vad jag ska plugga. Jag har några alternativ att välja på men vet inte vilket jag ska välja.

Jag har hela tiden tänkt att jag ska plugga till lågstadielärare men det finns inget sådant program som börjar på högskolorna till våren. Andra alternativet var att börja plugga till undersköterska för att sen arbeta mig uppåt till barnmorska en vacker dag.

Att jobba kvällar/natt/helger hade jag inga problem med alls för några år sedan men när man har barn så vill jag hellre jobba dagtid för deras skull.

Vi får se vad det blir, ena studen är jag helt säker på det ena och nästa stund är jag helt säker på det andra.

Av debora - 1 november 2014 20:14

Igår var vi bjudna på halloweenfest hemma hos barnens mormor.

Detta har Maximilian och Vilmer längtat efter, så fort de fick veta att det var halloweenfest så har de varit taggade inför detta!

Äntligen var det dags att klä ut sig och visst blev de snygga?!

Vilmer är ett spöke, Ellion har kläder på med spöken och fladdermöss och Maximilian är Liemannen.

 

När vi kom till halloweenfesten hade de andra kommit, Götes barn och barnbarn.

Då var det dags att gå spökrunda och jag fick följa med alla barnen och gå denna. Maximilian backade ur i sista sekunden och stannade i huset istället. Han tyckte det var lite läskigt. Vi stötte på både det ena och andra spöklika monster och det slog i dörrarna ute på gården och massa annat läskigt.

När vi var tillbaka i huset blev det pizza till middag. Jag hade bakat halloweenmuffins och chokladbollar och efter sockerkickar blev det läskig film för barnen.

Det blev inte hemgång förrän 22.30 och då var barnen så trötta att de somnade ganska direkt i bilen.

En trevlig och läskig kväll!

  

Av debora - 1 november 2014 08:48

Idag har jag träningsvärk.

Jag tränade fys och självförsvar i torsdagskväll och det känns rejält i benen idag. Har inte varit där på två veckor heller men i torsdags fick det bli.

Känns bra när man får träningsvärk, då vet man att man kämpat på bra!


Ellion är något av det gnälligaste exemplaret som finns just nu och det har varit jobbigt för honom med både tandsprickning och förkylning.

Igår kom hans första tand opp och det var på tiden. Förhoppningsvis blir han lite lugnare nu än det som varit. Härom natten fick vi inte sova överhuvudtaget.

Jag kan inte minnas att Maximilian och Vilmer hade det så pass jobbigt att få första tanden. Maximilian kommer jag ihåg lite lättare för när han fick sin första tand var vi nere i Turkiet och han fick feber. Men Ellion hade det värre, men det var väl för att han blev förkyld i samma veva och allt blev jobbigare.


 


Ovido - Quiz & Flashcards