♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under november 2014

Av debora - 19 november 2014 19:04

Här kommer ett litet inlägg från Maximilian:

MAXIMILIAN   

EALMN INHJ,MNJKM

-B BN  NNNNNN

NM


VGHJ HEJ


 

Av debora - 19 november 2014 14:32

 

Idag blev det sjukhuset och Labb för att testa Ellion på allergi.

Världens duktigaste kille måste jag säga. Inte en endaste liten tår från honom. När vi väl satte oss i stolen där han skulle lämna blodprovet så kom jag på att läkaren igår sa att han skulle ha varma händer... Nu var de iskalla på honom så vi fick värma upp händerna lite på honom innan de kunde ta provet. Han var jätteduktig och när de stack honom så hoppade han till, underläppen darrade lite men annars var han mest nyfiken på vad de gjorde.

Det tog en stund att fylla röret och eftert fick han en liten hund av sköterskorna.

 

Nu tror jag inte han  har någon allergi men det är bra att utesluta så man slipper fundera på det. För något är det som gör att han alltid får ont i magen och blir gasig.


I morse vaknade han 05.30 och skrek i en timme! Herregud, då är det bätte ongen vaknar mitt i natten eller en timme senare men jisses man vill ju bara sova den där sista timmen innan man ska stiga upp. Han somnade tillslut iallafall och då sov han till 8.00 så han fick väl igen den där timmen.


Jag hopaps iallafall vi kan få reda på vad som gör magontet.



Av debora - 18 november 2014 18:05

Idag blev det ett besök på bvc för Ellions del. Vi fick träffa barnläkaren igen eftersom Ellion har det jobbigt. Inte bara med tänderna utan han äter knappt någonting. Och på kvällar och nätter skriker han mest och det enda som hjälper är att meassera hans mage och då kommer det ett gäng pruttar. Slutar man massera magen så börjar han skrika igen.

Något är det som gör att han får jobbigt i magen samtisigt som han knappt äter.


Idag tillexempel har han inte ätit någonting i stort sett. En flaska fick han i morse och där åt han kanske hälften, ca 90 ml. Sen ville han inte ha mer. Gjorde sen en ny flaska som han inte åt någonting ur. Nu precis har han tryckt i sig nästan en flaska, 180 ml.


Han äter redan lite som det är, en flakska för honom är på 180 ml och han äter aldrig upp det. Han föredrar ersättningen istället för mat och när han äter vanligt mat så äter han inte alls mycket.

Igår tillexempel fick vi inte mata honom utan han skulle äta med händerna och då tog han bara någon nypa mat.

Hopplöst att inte få i honom någon mat.


Han hade som tur var gått upp några gram sen förra veckan när vi var på bvc  så det betyder att han inte går ner i vikt iallafall.


Iallafall så ska vi iväg i morgon med honom och kolla så det inte är någon allergi som spökar för honom.

 

Av debora - 18 november 2014 10:58

Idag var det riktigt svårt att stiga upp.

Kallt och mörkt.

Mannen åkte iväg på sitt vid 7.30 och Ellion stod vid dörren i vanlig ordning när han åkt och väntade på att pappa skulle komma hem snart.

 

Grabbarna gjorde sig i ordning och idag var Maximilian verkligen taggad att gå till dagis, idag skulle han nämligen åka skridskor med några på avdelningen.

Det har han längtat efter!


Vi blev lite stressade idag med, Vilmer var jättetrött och steg upp efter 08.00 och sen ville han inte äta frukost så han fick knappt i sig något alls.

När jag lämnat båda barnen på dagis så var det dags för utvecklingssamtal för Maximilian. Ellion kände sig som hemma och lekte på avdelningen medans vi pratade. Trött kille var det när vi sedan gick hem. Han brukar alltid somna när vi går hem från dagis och även fast det blev lite senare så somnade han denna gången med.

 






  

Av debora - 16 november 2014 16:33

Alltså, jag har samlat som en tok dessa koder man får i coca colaflaskornas korkar!

Alla koder jag samlat har nu gett resultat och idag hade jag tillräckligt med koder för att kunna beställa hem detta helt underbara kakfatet!

Gå in här: https://jul.coke.se/sv-SE för att registrera dig så kan du samla koder du  med!

Är du sugen på kakfatet får du rappa på, just nu finns det bara 7 stycken kvar! Men det finns en massa annat kul att välja på också!
 

Av debora - 16 november 2014 08:57

Om en liten stund ska hela familjen bege sig iväg på Vilmer och Maximilians handbollsträning. Först Vilmer klockan 10 och klockan 11 är det Maximilians tur. Heldagsaktiviteter :)

Tänk sen när man ska iväg med tre ungar som ska idrotta. Jag förstår inte hur föräldrar har tid med sådant.


Igår skickade jag mannen att hämta en bokhylla till mig.

En vanlig trähylla som jag tänkte göra något festligt med. Har inte en aning om den kommer få plats sen när vi flyttar eller inte.  Men har kollat efter en sådan hylla länge nu så kunde inte låta bli att köpa den när den dök upp.

Jag ska måla den vit först och främst och sen får vi se vad vi gör med den. Man kan ju göra hur mycket som helst med en sådan hylla! 


Igår var vi också iväg och bytte till vintedäck på bilen och hälsade på vår lilla husvagn.

Nu börjar den verkligen att bli något!

Barnens farfar har renoverat den till oss och han har rivit ut allt nästan och  gjort det som vi vill ha det. Det är ommålat, snickrat och nylagt golv. Kanoners!

Ni kommer få sen bild på den sen när det börjar dra ihop sig.

Jag syr ju överdrag till dynorna i husvagnen. Det är ett skitgöra just för att det är så tråkigt. 

Jag har svurit många och långa meningar när jag sytt, och då kan jag säga att jag bara har EN dyna klar! Sen är två andra påbörjade och inte helt klara. Med andra ord är det väldigt många dynor kvar att sy på. Det är tyr att det är långt kvar till sommaren! ;)

Jag går ju inte sysslolös iallafall det kan jag lova. Och ja, när jag inte syr på dynor så målar jag väl bokhyllor då... Många projekt på G utan att avsluta dem! Vi får väll se.....







 

Av debora - 15 november 2014 10:37

Ellions tänder ploppar upp nu och häromdagen kom tand nummer 2. Han har det jobbigt igen Han snorar och gnäller så förhoppningsvis blir det snart lättare för honom. Man ser att det är fler som är på väg upp nu så hoppas de kommer nu i samma veva som nummer 2.


 

Av debora - 12 november 2014 07:43

 

Godmorgon, kaffet är just nu på väg ner och grabbarna sitter i soffan och myser.

Mannen har dragit iväg på sitt och om en timme ska jag gå och lämna mina små huliganer på dagis.

Femårsklubben är det som gäller för Maximilian idag så det ser han fram emot.


Idag ska jag iväg på lite ärenden. Ska bland annat till studievägledaren för lite hjälp med att få ordning på hur jag ska söka till studier i vår.

Och i eftermiddag ska vi iväg och leka med kompisar.


Trevlig onsdag mina vänner!


Ovido - Quiz & Flashcards