♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under oktober 2014

Av debora - 13 oktober 2014 17:15

Idag tog vi oss en tripp till Ikea. Maximilian som brukar tjata om att vi ska åka dit var väldigt glad. Han älskar att leka i leka där inne i lekhallen.

Vi åt lunch och sen lämnade vi in Maximilian i lekhallen. Vi åkte dit för att främst köpa golv och tyg till husvagnen. Något golv fanns det såklart inte men en del tyg hittade vi iallafall. Blommigt och färgglatt!

Vi köpte inte allt tyg nu utan vi köper det sista i slutet på november när vi ska till Malmö för då har vi ändå tänkt vi ska till Ikea då med.

Lite annat smått och gott blev det som vanligt när man är på Ikea. Ellion köpte sig en gris till exempel.


Perfekt dag att åka till Ikea för det har regnat och regnat och det är så grått och trist ute så det är inte konstigt man blir trött.

   

Av debora - 12 oktober 2014 16:57

Jag älskar Vilmers hår. Ibland hatar jag det. Jag älskar det ljusa lockiga håret. Jag hatar att han samlar mat i håret. Jag älskar änglahåret. Jag hatar att jag inte får kamma håret när han behöver det men han vägrar för han tycker det gör så ont att kamma genom det när han kladdat med mat. Inte ens med balsamspray.


För ett par veckor sedan var jag som på håret nära att få honom klippt. Jag ångrade mig i sista minuten och han fick ha kvar sina lockar.

Nu ser han ut som ett skatbo och åter igen så vill jag klippa av honom busken han byggt upp bak i nacken. Jag får inte kamma håret på honom för han tycker det gör ont.


Håret är så otroligt fint när han har ordning på lockarna. Då älskar jag det. Som det ser ut nu, ja ni ser ju... Stackarn kan inte gå runt och se så ovårdad ut. I veckan kommer håret antagligen att ryka om jag inte hinner ångra mig igen. Och om han blir klippt i veckan så kommer jag ångra mig då med för jag kommer inse att de fina lockaarna antagligen inte kommer komma tillbaka igen, precis som med Maximilian. Han är så fin i sitt lockiga hår som han sparat på i 2½ år. Vi har aldrig klippt honom och det är väl lite därför också som man tvekar på at klippa honom skulle jag tro. Visserligen klippte ju Maximilian honom för ett tag sedan när de lekte frisör och Vilmer fick en snygg hockeyfrilla. Som tur var så klipptes inte lockarna bort då..

   

Av debora - 12 oktober 2014 08:54

Oj, jäklar! Jag har inte skrivit ett inlägg sen i onsdags!

Har dock inte hänt särskillt mycket som är intressant att skriva om de senaste dagarna.

Ellion har varit en pain in the ass från morgon till morgon. Sover 5-minutare, skriker och jag vet inte vad.

Senaste dagarna efter hans feber så har han ont i magen, skriker som han gjorde när han var spädbarn. Gallskriker och det kommer så plötsligt samtidigt som att det går över snabbt men han är orolig hela tiden. Hoppas det går över snart. Hade han inte redan ätit mjölkfritt så hade jag misstänkt mjölken.


I torsdags var jag på bvc med Vilmer. Bvcsköterskan pratade med honom och avgjorde där efter om hon tyckte att Vilmer ska träffa en logoped eller inte. Hon tyckte vi kunde träffa en logoped för att se vad denne säger. Han säger inte alls många ord men hon hörde också att han är på G men orden men en logoped vet mer så det kommer kännas bra att höra vad denne säger om det. Och skulle Vilmer inte behöva träffa logopeden mer än någon gång så vet vi att talet är på väg. De kommer då också att kolla hans hörsel och tungband. Hörsel tror jag verkligen inte det är något fel på.


I torsdagskväll tränade jag också. Svettades som aldrig förr och var beredd på den värsta träningsvärken men jag känner ingenting. Vi tränade väldigt mycket med medicinbollar som vi sprang med och gjorde sit ups. Vansinne.


Mannen har jobbat hela veckan och hela denna helgen. Helgen är det 12-timmarspass så han jobbar 6-18.

Så det är inte någon speciell rolig helg. Maximilian skickade jag iväg till kusin Cajsa så han blev hämtad av henne igår och stannade över natten. Hon följer med honom till handbollen idag och sen kommer han hem efter det.


Ja, som sagt har det inte hänt så mycket senaste dagarna.

I morgon ska vi åka till Ikea och inhandla lite skoj till husvagnen så vi kan komma igång att fixa i ordning den. Tyg och golv står på inköpslistan.

Av debora - 8 oktober 2014 14:50

Idag kom månadens babybox från Vidun.

I morse tänkte jag på att vi verkligen behöver ha minst en flaska till eftersom man aldrig hittar när man behöver dem och som en skänk från ovan kom det en i brevlådan idag!


I babyboxen fick vi en tallrik från Rätt Start med motiv från Elsa Beskow.

Jag älskar dessa och vi har flera serviser med de motiven. Nu fick vi ett motiv som vi redan hade men det gör inte så mycket.

Miniskorpor från Ella´s Kitchen med smak av mjölk och vanilj.

Tror inte de kommit ut i butik ännu eftersom vi som får hem babyboxen var bland de första som provar dessa. Jag är säker på att Ellion kommer älska dessa men just nu har han feber och vill knappt äta eller dricka något för tillfället så han får prova när han piggnar till lite. Vi gav honom en men han var inte alls sugen på fika idag.

Vällingflaska från Bambino.

Som sagt, väldigt välbehövt!

Sandformar till sandlådan.

Små och smidiga. Nu blir det inget sittade i någon sandlåda på ett bra tag men de funkar lika bra att ha och leka med inomhus.

Nappy Change Cream från Weleda.

Yttligare en nyhet som är värd att prova.

   

Av debora - 8 oktober 2014 09:21

Ellion har det jobbigt just nu. 40.3 graders feber är vad han har stackarn.

Det började i måndags kväll när vi kom hem från Stockholm. Trodde då han var lite dassig av alla nya intryck och dren långa resan men igår fortsatte febern hela dagen och så även idag.

Tredagarsfeber är nog det han åkt på skulle jag gissa, det stämmer in ganska bra på vad som står om det.


Som tur var så kunde farfar lämna grabbarna på dagis idag så jag slapp dra ut Ellion i onödan. Hade inte Maximilian haft Kompisklubben (5-års gruppen som de döpt om) så hade jag hållt grabbarna hemma men vill inte att han ska missa Kompisklubben.

   

Av debora - 7 oktober 2014 11:14

Igårkväll kom vi hem från Stockholm.

Vi har haft det skitbra när vi varit iväg, jag och Ellion.


I lördags åkte vi hemifrån vid 14.45 Då satte vi oss på första tåget som tog ca en timme. Jag hade planer på att Ellion skulle vara vaken denna timmen så han kunde sova på det tåget som tog oss till Stockholm och som vi skulle sitta på ca 4½ timme. Det första Ellion gjorde när vi satt på första tåget var att somna. Han sov nästan hela timmen... Min plan sprack ganska rejält där ;)

Vi fick vänta en timme innan Stockholmståget kom. Eftersom man inte fick ha barnvagnen in på tåget som den var så var jag tvungen att fälla ihop den och jag var väldigt nerväs över hur allt detta skulle gå med barn, resväska, handväska och två delar barnvagn.

Som tur var så fick jag hjälp med att komma på tåget.

Väl på tåget så fick jag och Ellion plats mitt emot varandra. Det var eldigt brevidd mig som tur var så han kunde sitta med mig. Mycket hopp och studs i sätet och han sov inte en endaste minut på hela den tågresan.

Väl framme i Stockholm klockan 21.20 kom vi av tåget utan problem och folk erbjöd oss hjälp med att komma av tåget. Karin kom och mötte oss och så fort Ellion satt i bilen däckade han. Vi åkte och handlade lite middag och vi åt tacos när vi kom hem. Ellion sov hela tiden och han sov hela natten minsann.

   

På söndagen var det dags för UnderBARA Barnmässan. Där gick vi några timmar och hade trevligt. Handlade lite och tittade på massor med saker.

Efter mässan begav vi oss och åt lite mat. Thaimat blev det och sen åkte vi hem trötta och nöjda.

Resten av dagen tog vi det lugnt.

Måndagen kom och vi hann inte göra så mycket innan det var dags för mig och Ellion att bege oss mot tåget igen. Vid 16 åkte vi hemåt. Ellion sov en liten stund på tåget men annars var han mest trött och gnällig. Inte lätt att underhålla honom. Dessutom hade han fått plats framför mig och platsen brevid mig var upptagen så han satt i mitt knä hela resan. Knappast att jag sätter honom framför mig där jag inte ens ser honom...

När vi kom på det andra tåget sista biten så somnade han såklart direkt ;) Lättare att åka tåg om man får sitta i sen egna vagn :)

Vi har iallafall haft det jättetrevligt denna helgen!

 

Av debora - 4 oktober 2014 10:12

I eftermiddag sätter jag och Ellion oss på tåget till Stockholm.  

Ett tågbyte kommer det bli så vi kommer åka lite tidigare med det första tåget eftersom vi annars bara kommer ha några minuter mellan de två tågen och det är jag rädd att vi inte kommer hinna så vi åker en timme tidigare och har därför en timme till godo innan vi sätter oss på tåget som går till huvudstaden.

Hela eftermiddagen och kvällen kommer vi att tillbringa på tåget och jag hoppas att Ellion orkar med att sitta så länge.

Lite fix här hemma nu och packa klart vår väska och sen beger vi oss.

 

Igår kom min lillebror med tjej på besök. Vi bjöd på middag och sen när barnen somnat så blev det lite sällskapsspel fram till 24.00 Så roligt att kunna spela lite spel med vuxna människor. Nu för tiden är det mest Mix Max och Bamses honungsjakt som spelas här hemma. Förr hade vi ofta kompisar på besök och vi spelade massor med sällskapsspel men det blir inte lika ofta nu så gårdagen var väldigt trevlig.

 

 

Av debora - 2 oktober 2014 18:00

Gode tid, jag borde bli bättre på att skriva här. Innan skrev jag minst ett inlägg om dagen. Visserligen har jag mer barn nu och de tar mer tid helt enkelt.


Idag fick jag mina och Ellions tågbiljetter. Kul att det står SNÅLIS på våra biljetter. Vi åker visserligen ett lite billigare tåg, men det tåget heter "Snälltåget". Mycket billigare än X2000 och tar en timme längre restid. Men Snålis?

Det roliga är att Ellion också fått sittplats (man betalar tydligen för barn med på detta tåget och hans resa tur och retur kostar 90 kronor). Vi har inte plats brevid varandra, tror vi får mitt emot varandra... Hur nu det kommer att gå ;)

 


Om 1½ timme är det dags att möta upp Patricia och gå till träningen. Förra veckan blev det ingen träning eftersom jag var dunderförkyld men ikväll är vi redo för fight igen. Jag är dock skittrött ikväll men förhoppningsvis piggnar jag till. Helt ärligt så tror jag att jag inte alls är redo för fight ikväll men det känns alltid skönt efteråt så får leva på det :)


Ovido - Quiz & Flashcards