♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under oktober 2014

Av debora - 22 oktober 2014 17:47

Trista, regniga och grå dagar bara susar förbi just nu. Jag blir påverkad av vädret och är mest trött och deppig. Fast det är höst så kan man väl få lite solsken om dagarna? Jag tycker det är mysigt när det regnar och stormar ute men det får helst vara kvälls- och nattetid för det är mysigast.

Tror jag behöver uppsöka ett solarie bara för att få lite ljus här i livet igen.

Jag har varit sugen på att baka flera dagar nu men tyar inte för det är så kallt så man vill inget hellre än att slänga sig i sängen eller soffan under ett tjockt täcke.


Idag var det teater på dagis för 3-4 åringarna men Vilmer fick också gå med de större barnen. Mycket musik och dans och han älskade det. Maximilians avdelning gick också, även om många av dem var äldre än 4 år för det fanns plats till de stora barnen med.

Maximilian har frågat en liten tjej på dagis om de ska gifta sig och det ville hon så nu ska de gifta sig lite grann.

 

Av debora - 22 oktober 2014 09:45

Jag älskar fotoböcker. Tidigare beställde jag hem foton, köpte böcker att klistra in alla foton i och det var rett himla jobb. Ett väldigt roligt sådant eftersom jag gillar att hålla på med sådant. Roligt men jobbigt. Och resultaten blev bra. Nu framkallar jag fortfarande foton men klistrar inte in dem i böcker utan jag beställer också fotoböcker.


Nu börjar det bli en hel del fotoböcker här hemma. Framförallt så beställer jag en fotobok efter varje barns födelsedag. Så nu senast fick Maximilian hem en fotobok med bilder från hans år som fyraåring.

Vilmer har två fotoböcker och Ellion kommer få sin första efter jul.


Barnen älskar att sitta och titta i fotoböckerna. Det är lite så det började med fotoböcker för Maximilian var mindre älskade han att sitta och titta i fotoalbumen och då beställde jag en fotobok till honom med vänner och familj i som han kunde titta i själv utan att behöva varra jätterädd om bilderna och därefter blev det mer och mer fotoböcker.

           


Av debora - 20 oktober 2014 15:27

Jag brukar alltid vara ute i sista minuten när det gäller det mesta. Mannen är aldrig ute i sista minuten. Han tycker det är vansinne att alltid vara ute i sista minuten eller värst av allt; sen!

För en gångs skull är jag ute i väldans god tid, jag har redan köpt adventskalender till de två stora grabbarna.

Lego till Maximilian och playmo till Vilmer.


De var billigast att beställa hem dem, och vi beställde från Bamba. Jag gillar att beställa därifrån för de är billigare än andra försäljare, de har gratis frakt och dessutom lägger de ner energi på att skriva små personliga hälsningar i paketet. Kanoners!

 

Av debora - 18 oktober 2014 13:39

Idag skickade jag iväg Vilmer till farmor som skulle klippa honom.

Nu fick det liksom bli även om jag var tveksam och helst ville spara hans fina lockar men senaste veckan så har vi inte fått kamma hans hår för han tycker det gör ont och det är ju inte så konstigt att det gör ont om man inte får kamma honom. Det tovar sig och det hjälper inte ens att använda balsamspray så då tyckte jag att det fick bli dags att klippa honom. Nu kommer vi få höra att vi inte skulle gjort det men förr eller senare måste man klippa sig i vilket fall. Han var världens finaste med sitt långa hår och lockar men vet ni vad?

Han är världens finaste nu med. Han är nöjd med sitt hår nu och han tycker att han är en stor pojke som klippt sig nu.

Han ser äldre ut nu. Han är verkligen jättefin i sitt nya hår, och kanske växer lockarna ut igen en vacker dag.

Vi fick hem hans lockar i en liten påse och det ska jag spara precis som jag gjort med Maximilians lockar.


Och nu när Vilmer endast haft kort hår ett par timmar så har jag hunnit kalla honom för Maximilian flera gånger. När man ser honom i ögonvrån snabbt så är det inte lätt att hålla reda på vem det är man säger till ;)

   

Av debora - 17 oktober 2014 09:18

Igår var det föräldrarmöte som gällde på Maximilians avdelning.

Danne kom hem hit för att passa de stora pojkarna och vi körde Ellion till sin faster.

Strax innan vi åkte på föräldrarmöte upptäckte vi att Spiderman, Maximilians ena fisk låg och flöt vid ytan och var stendöd.

Maximilian blev väldigt ledsen och det fick ordnas med begravning efter att vi åkt.

Efter begravningen var det nog inte lika tungt för honom och han insåg rätt snabbt att man faktiskt kan köpa en ny fisk om man vill.

 

Föräldrarmötet gick såklart bra. Sista året nu innan skolan börjar för hans del. Jag fattar inte hur han blivit så stor, vår lilla pojke.

Om ett år går han i skolan, han säger att när han börjar skolan så kommer han att komma hem klockan 6 på kvällen. Det hoppas jag verkligen inte att han kommer att göra. Men han är bestämd den pojken.

Av debora - 15 oktober 2014 19:29

Igår började jag sy på dynorna till husvagnen. Knepigt att sy ny klädsel till dem, det lätt så lätt i tanken men nu när det väl gäller så är det jättesvårt. Det är ju inte riktigt att bara sy lite granna utan det var rena matematiken att få ihop det. Jag provade på den minsta lilla dynan och den blev faktiskt bra. Har dock inte sytt ihop den sista lilla sidan men det känns som om det får bli en senare huvudvärk. Hoppas innerligt att jag får ihop detta nu innan sommaren ;) Jag har ju gott om tid på mig iallafall :)


Idag har varit lite av en slappedag. Vi har inte gjort så mycket mer än att tagit det lugnt. Mannen och Ellion tog een promenad medan Vilmer tittade på Pino. Maximilian ville spela spel så vi passade på medan det var lugnt i huset.

Mix Max blev det och jag vann med att få hela 8 gubbar, men eftersom Maximilian fick ihop 7 gubbar så vann tydligen han eftersom den som får ihop 7 gubbar vinner säger han...

   


Av debora - 15 oktober 2014 08:19





   Skitbra!!



   



 



  

Av debora - 13 oktober 2014 18:34

Kvällen är kommen och nu är det soffläge som gäller!

 

Ovido - Quiz & Flashcards