♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under augusti 2014

Av debora - 2 augusti 2014 21:47

Igår fick vi hem mnadsboxen från Vidun baby. Det var månadsbox nummer 7 och den innehäll en massa skoj även denna gången.

 

Boxen innehöll:

-En blå liten hink med vita prickar på

-Rabattkupong, 100 kronor på Geggamoja

-Bitleksak från MAM

-2 pack strumpor från Geggamoja

-Colgate tandkräm 0-6 år

-2 stycken Hair and bodywash från Sophie la Girafe

 

Av debora - 1 augusti 2014 21:30

Ellion äter ju mjölkfri ersättning och får sin mat utskriven av läkare så vi hämtar ut hans mat på apoteket med jämna mellanrum.

Ibland blir det väldigt besvärligt med detta. Dels för att om man har glömt mat och man är iväg så är det inte bara att gå in i affären och köpa akut ersättning så det gäller att alltid ha mat med sig. När man ska beställa mat så får vi gå in på apoteket så de skickar iväg beställning på maten eftersom de normalt inte har maten på plats. Ibland händer det att de har några burkar med mat inne. De skickar iväg beställningen och några dagar senare så har maten kommit till apoteket.

Det gäller att gå och beställa maten till honom i tid så han inte blir utan mat, det har hänt tidigarre och då har vi fått jaga mat på annat håll. 5 burkar får vi per uttag och det kostar 120 kronor. Man kan köpa maten på apoteket utan recept men då kostar EN burk 230 kronor!


I måndags ringde jag till bvc för att sköterskan där skulle kunna ringa läkare som ska skriva nytt recept på mat eftersom vi hämtat all mat på det gamla receptet.

Hon ringer och fixar och vi räknar ut att vi ska få recepteet dagen efter och därmed hinna beställa ny mat till Ellion och få hem den innan helgen. Något recept kommer inte och jag pratar med bvc varje dag som får ringa och fixa och dona med detta. Barnmottagningen i stan har sommarstängt och läkare finns det inte gott om så det blir lite besvärligt. Igår fick jag inget recept i brevlådan heller ( dessa skickas hem, varför de inte lägger in det i datorn direkt när det gäller livsmedel vet jag inte men det hade ju blivit mycket mindre jobb om de gjort det). Bvc ringer och jagar läkare och sen har jag fått meddelande om att läkaren skickat receptet hem och jag ska få det idag, fredag. Först var det tal om att faxa över receptet till apoteket så det kom dit direkt och vi skulle hinna få någon mat innan helgen eftersom Ellion bara har någon burk mat kvar.


I morse ringde jag bvc igen, och hon fixade med att ringa till apoteket och kollade om de hade mat inne och de hade två burkar som vi kunde hämta när vi fått receptet som skulle komma idag.

När posten kom så fick vi inget recept. Jag ringer bvc och bvc har stängt för dagen och jag känner mig skitstressad över att Ellion knappt har mat kvar och vi har inget recept så kan kanske inte ens få hämta ut de två burkarna som står på apoteket och väntar.


Vi chansar och åker till apoteket. Där måste jag förklara att jag inte har något recept men behöver mat.

Jag får dra hela historien om att receptet är på väg men har inte kommit än. Apotekaren kan beställa mat till Ellion fast vi inte har något recept men vi måste ha det när vi hämtar ut maten.

Några två burkar med mat får jag inte eftersom jag inte har något recept. Förbaskade strul med allt. Fast beställningen gjordes idag är jag väldigt tveksam att beställningen skickades iväg vid 16- tiden på en fredag utan jag tror mer att beställningen skickas på måndag. Och oavsett så kommer det ju antagligen inte komma någon mat förrän tisdag eller onsdag kanske. Då är maten slut för länge sedan. Och jag tänker inte köpa någon enstaka burk för 230 kronor. Jag går därifrån utan mat och jäklans förbaskad.

I bilen får jag utskällning av sambon som tyckte jag borde ställt till med en scen istället. Tydligen hade han gjort det och när han kan göra det bättre än mig så skickade jag sen in honom på apoteket för att hämta dessa två matburkar utan recept.


Han kommer tillbaka med en burk. (Tror inte han var så stöddig mot personalen ändå, tuffingen..)

Apotekaren tyckte att han skulle betala 230 kronor per burk men det ville han inte så han fick en burk så länge så dras den från beställningen när vi får maten nästa vecka.

Jösses, vilket jäkla jobb detta är!


Förhoppningsvis behöver han inte äta mjölkfritt så länge till. Maximilian och Vilmer åt med mjölkfritt och de klarade att äta mjölkprodukter senare så förhoppningsvis går detta över snart för Ellion också.

 


Ovido - Quiz & Flashcards