♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under augusti 2014

Av debora - 21 augusti 2014 15:58

Barnen har nu tagit helg, första dagisveckan är nu avverkad och fan vad veckan har gått fort!

De har visserligen bara gått 3 dagar men deras dagisveckor är så korta. Dagarna går fort. Snart är det december och Ellion fyller 1 år.....

Idag fick vi hem lapp från dagis.

Maximilian börjar 5-årsgruppen nu i höst!

Helt sjukt att han påbörjat sitt sista år på dagis! Det känns som om han började förra året som en liten 11-månaders kille.

Det sägs ju att dagistiden går sjukt fort men när de väl börjat skolan så kommmer det gå ännu fortare! Hur i helsike ska man hinna med då när man knappt hinner med nu?

Helt galet! Sista året! Snart tar han studenten och flyttar hemifrån :(

Min stora lilla stora kille.

 

Och inte nog med att Maximilian har påbörjat sitt sista dagisår och att Vilmer är äldst på sin avdelning så köpte vi blöjor till Ellion idag.

Han har fortfarande nummer 3 i blöjor men idag envisades mannen med att köpa nummer 4.


Och som pricket över i:et så köpte han Up&Go!   


Tjenare vilken depp.

Nu ska Ellion också bli stor helt plötsligt.

Ja, och när alla växer och blir stora här hemma så fyller mannen 28 i helgen vilket får mig att inse att han är skitnära 30 nu och jag är fortfarande fast i min åldersdepp deluxe som jag hamnade i när jag fyllde 25. Och nu är jag 26 år. Gammal.






Av debora - 20 augusti 2014 21:52

Idag har det varit fullt ös hela dagen.

Efter att barnen lämnades på dagis begav vi oss till stan, mannen skulle inom skolan och sedan gjorde vi en del ärenden. Vi var på systemet och handlade till helgen,

snabbhandlade på H&M där de två stora grabbarna fick varsin väst och Ellion fick en t-shirt.

Perfekt med väst nu på hösten. Ellion har redan en väst så han behövde ingen.

Efter att vi handlat på H&M och Systemet så fick det bli veckohandling och sen hem och snabbäta lite lunch för klockan går fort när man har massor att göra så det var dags att hämta grabbarna på dagis.

Efter dagis så blev det en runda inom stan för att hämta upp resesäng till Ellion och lämna den hos hans farbror.

FUllt ös hela dagen och jag har varit jättetrött hela tiden så när grabbarna la sig för natten kunde jag slänga mig på soffan och vila hjärnan. Klockan har redan hunnit bli läggdags och jag vet inte riktigt vart tiiden taagit vägen idag.

Jag har hunnit vänja mig vid att inte behöva stiga upp för att stressa omkring på morgonen men nu när dagis börjat igen så måste man stiga upp och ha en tid att passa. Sådant har vi sluppit i sommar och har vi inte haft något planetat haar man kunnat gå runt i mjukis hela morgonen.

Men gud så härligt att vi startar igång våra rutiner och allt med det. Jag vänjer mig snart! :)


 

Av debora - 19 augusti 2014 19:38

Idag började mina grabbar på dagis igen.

Maximilian försvann iväg så fort vi kom genom grinden då han sprang iväg med sina kompisar. Det var knappt att han sa hejdå till oss för att han hade fullt upp med att leka.

Vilmer var jätteblyg när han kom till dagis men det gick ändå jättebra att lämna honom. De andra barnen lekte med lera så han satte sig och lekte med det också.


Det har gått bra på dagis idag iallafall.

Vilmer är numera äldst på sin avdelning. Alla barn födda 2011 har nu bytt avdelning till avdelning för större barn så nu är det mest de barn som är födda 2012 och några 2013- barn på avdelningen.


Nu har verkligen hösten börjat. Inte bara höstväder utan nu kan vi börja dra igång med rutiner igen. Dagis och mannen börjar studera nu i höst vilket betyder att jag slipper vara hemma så mycket själv på nätterna som jag annars fått vara på höstterminerna när han jobbat 12-timmarspass.

Jag är så nöjd med att mannen inte kommer jobba i höst. Jag hatar att sova hemma själv och jag blir galet mörkrädd men nu slipper jag det. :)


 


Av debora - 18 augusti 2014 18:39

Nu är veckan kommen där hösten startar.

Höstterminen och höstvädret (rena rama oktoberväder).

Sommaren har ju verkligen gått hur snabbt som helst och hux flux är hösten här igen. I morgon börjar mina gull på dagis igen. Och gode tid vad de behöver dagis igen! De har klättrat på väggarna här senaste tiden så de är definitivt redo för dagis igen!


Idag skulle vi köpa regnkläder till Vilmer så skickade upp sambon till Lindex för att handla detta men såklart fanns det inte i Vilmers storlek kvar, men han kom inte tomhänt därifrån ändå.

Jag skrev ju förra veckan hur mycket jag ville ha Lindex Pandakläder till Ellion och idag fick han ett par byxor och strumpor av sin lille far. Och hans lille mor blev såklart överlycklig! :)

   

Regnkläder till Vilmer hittade vi i en annan affär istället. Inte alls lika fina då de vi köpte var mörkgrå.. Men det var i stort sett de enda som fanns kvar. Antar att vi inte är ensamma om att köpa regnkläder precis innan höstterminen startar.. Synd att Lindex inte hade kvar i Vilmers storlek för de var fina blå med möster på.


Nu har vi iallafall tagit kväll, Vilmer ligger och håller på att somna och snart är det läggdags för Maximilians del också så de är pigga och glada i morgon när det är dagis igen. Vi har plockat fram massor med kläder och ytterkläder som återigen ska hänga på deras hyllor i morgon.

Av debora - 17 augusti 2014 14:51

Härliga regniga söndag!

Maximilian har tillbringat några timmar hos farmor och farfar idag och under tiden har vi andra rotat fram höst/vinterkläder för att rensa där och därmed se vad som behövs inhandlas och vad som inte behövs mer.

Man samlar på sig en hel del måste jag säga. Skor hittade vi också och en hel del små skor som Ellion förhoppningsvis kan ha sen. Får se hur stora hans fötter är i vinter. :)

 

När vi gått igenom ytterkläder ordentligt så får vi gå igenom grabbarnas kläder. Innan grabbarna gick på sommarlov tömde vi deras hyllor på dagis och Vilmer hade massor med kläder där i storlek 86/92 stackarn. Han har ju 98/104 nu så alla hans extrakläder var lite små... Vilmer växer som ogräs! Han kommer nog bli en lång kille tror jag!


När Maximilian var 3 år så var han 96 lång. Vilmer är 2½ år och är 98 lång. Han har växt mer än 16 cm på ett år!

Så visst växer han. Jag är näst äldst av 5 syskon och jag är kortast av dem alla. Lillebror som är 12 år yngre än mig är längre än mig.... Så Vilmer blir kanske som sina morbröder och moster- lång!


Av debora - 17 augusti 2014 08:05

Igår hade vi fullt upp minsann.

Maximilian började på fotbollen igen nu efter sommaruppehållet (började egentligen förra veckan men då var vi på ALV). Pappa och farfar kom sen och drack lite kaffe hos oss. Barnen gav sin morfar en present innan de åkte igen och vi beslutade oss för att åka till Olofström där de som vanligt har en massa skoj för barnen.

Denna dag var det familjekalas. Mojje hade konsert, det fanns karuseller och hoppborg. Kennethloppet fick barn mellan 4 och 10 år springa. Lite synd då Vilmer också ville springa men han fick inte. De barnen som sprang loppet fick bland annat en t-shirt, en chokladpeng, frukt och dricka.

Maximilian tyckte det var jätteroligt att springa. Det fans två olika streckor, en på 500 meter och en på 900 meter. Den på 500 var lagom till Maximilian och han sprang till han var svettig sa han :)


 

Av debora - 16 augusti 2014 10:20

Vilmer har aldrig klippt sig (förutom den gång han och Maximilian lekte frisör, då fick han sig något liknande hockeyfrilla) så han har så fint hår.

Stora lockar i nacken på sitt ljusa hår. Maximilian hade med stora lockar i nacken och de kom ju inte tillbaka efter att vi klippte bort dem så därför sparar jag Vilmer ett tag till.

Frågar man Vilmer om han vill klippa sig så svarar han direkt: NEJ! Så det är bra att han inte vill det :)

 

Av debora - 14 augusti 2014 11:54

Igår åkte vi till Nytorpet och gick i skogen. Vi hade med oss Danne och vi letade efter geocaching men hittade ingen skatt denna gången. Vädret var perfekt och vi tillbringade ett par timmar i skogen innan det var dags att åka hem och äta middag.

     

Ovido - Quiz & Flashcards