♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under maj 2014

Av debora - 23 maj 2014 14:39

Gillar verkligen Lindex kläder.


                                                         

Av debora - 22 maj 2014 22:42

Ikväll vatt det trivselkväll på Maximilians avdelning på dagis. Barnen sjöng så fint för oss och sen avtackades barnen som börjar skollan till hösten och fröknarna fick presenter.

Mannen var iväg på fotboll så vi tog barnens faster med oss. Vi var iväg ca 1½ timme och var sen hemma strax innan 20. Trötta barn hade jag, Ellion sov i vagnen ute medan jag gjorde välling till Vilmer och sen borstade hans tänder och la honom. Envis som en gammal get är den grabben så efter en hel del om och men kunde jag ta itu med min förstfödde herre. Han skulle såklart inte heller sova och det blev liv i luckan. Vilmer sprang ut och in ur rummet hela tiden och Maximilian försökte läsa. Tillslut erbjöd Maximilian sig att läsa godnattsaga för Vilmer efter som inte kunde för jag skulle se efter Ellion också. Det gick bra en stund innan de började slåss. Vilmer börjar springa ut och in ur rummet igen och Maximilian vill sova. Vilmer lägger sig och jag tror att båda barnen har somnat så jag ringer mamma. Klockan har hunnit bli efter 21 och då hör jag Vilmer klampa ut ur rummet. Jag bär in honom till sig men han kommer ut strax därpå igen, skäller på mig eftersom det inte är något barnprogram. Jag ger upp och han får sitta hos mig och vänta till hans pappa kommer hem. Han pratar lite med sin  mormor i telefon, visar att han visst kan säga "mamma" nu och fick även fram något som lät som "mormor". Mormor nöjd kan jag säga. :)

Pappan kom hem och Vilmer mötte upp honom där ute i bara blöjan. Envis som en gammal get. ♡♡

Vilmer får lägga sig efter att ha pussat på sin pappa och där efter vaknar Ellion.

Jag är ganska så slut nu så dags att sova nu hade jag tänkt.

I morgon förmiddag ska Maximilian hem till halvkusin och leka ett par timmar och därefter har vi inte mycket planerat. Kanske ska baka någon omgång bullar. :)

  Fast mina barn tröttar ut mig och suger musten ur mig totalt vissa dagar och stunder så älskar jag dem mer än allt annat här på jorden.♡ De är världens finaste barn och jag är världens lyckligaste som får ha dem hos mig hela livet.♡♡♡

Av debora - 21 maj 2014 20:07

Maximilian har ju börjat bygga med lego och är jätteduktig. Han tycker det är jätteroligt med lego och när vi kollade runt på lite lego hittade jag det ballaste legot till honom. Dock det dyraste i världshistorien. Det är sånt han får önska sig av alla jultomtarna.

   

     




Av debora - 21 maj 2014 09:12

God morgon! Grabbarna är lämnade på dagis och lillhjärtat är på promenad med sin pappa. Jag ska strax göra mig i ordning för dagen och sen går jag ut och lägger mig i solen och läser en bok. Förhoppningsvis vill Ellion sova lite i förmiddag så mamman får vila lite med ;) Solen skiner redan och det ska väl bli runt en 20 grader idag. Vet inte exakt hur varmt det är då solen just nu lyser halvt på termometern och den visar då 29 grader. Perfekt solstolsväder!

 

Av debora - 20 maj 2014 20:57

Det är helt sjukt vad tiden går fort! Helt ärligt höll jag på att bryta ihop när jag hittade ett gäng med videoklipp på Maximilian från när han var liten. Alltså, han har faktiskt varit liten, lika liten som sina småbröder. Ett filmklipp var från september 2011, alltså var han 2 år och han såg precis ut som Vilmer. Han dansade. Skuttade och flängde med sitt lilla huvud så han nästan tappade balansen. Ett annat videoklipp gapskrattade han. Han skrattade nästan ihjäl sig och då var han strax över 1 år.

Gode tid, jag ska absolut filma mycket mycket mycket mer på mina barn för det är helt galet vad man uppskattar de små videoklippen senare.


---------------------------------------------------------------------------

Annars då, det blev veckohandling idag på förmiddagen, hann hem och äta lunch innan det var dags att hämta våra älsklingar på dagis. Direkt efter dagis gick vi till lekplatsen och lekte en stund innan det var dags att gå hem för att förbereda middag och varva ner. Efter middag blev det lek ute i solen och jag tog Ellion med mig i vagnen och mötte upp Patricia för en långpromenad i det fina vädret.

Nu sover alla tre små gullgrisar och jag ska bre ut benen i soffan och ta det lugnt.

Av debora - 19 maj 2014 12:06

Härligt med ny vecka igen! Igår var jag och smågrabbarna på kalas hos Hugo och Saga som fyllde 3 och 1 år. Mannen var hemma med en kompis. Efter kalaset kom kusin Alex och lekte med grabbarna resten av dagen.

Denna veckan ska jag ha massor att göra tänkte jag. Just nu sitter jag egentligen och planerar dopet med Ellion. Han sitter i bumbostolen brevid mig och hjälper mig med planeringen. Slänger fram lite förslag och önskemål sådär som man ska göra när man planerar en dag där han själv kommer stå i centrum. Planeringen går bra och jag har precis ringt och jagat prästen för ett möte med honom innan dopet. Fick ju inte tag i honom men han ska höra av sig.

 


Av debora - 18 maj 2014 20:26

Vilmer säger inte så mycket, men han låter mycket. Han är ganska fåordig när det gäller ord. Men däremot gör han sig förstådd på andra sätt. Han säger en del av de där vanliga orden som Pappa, vov vov, jacka, täcke, hej, haow (katt- mjau), ams( ambulans) tut tut (bil), tutt tutt( napp, tutte) osv. Han använder sig av mycket teckenspråk och visar vad det är han vill ha sagt.

Något märkligt har jag tyckt att han totalvägrat säga "mamma". När han ropar på mig så ropar han " Ho Ho".

Jag tror lite att det beror på att han kanske tycker att jag "svikit" honom eller "övergett" honom när Ellion föddes och jag ofta satt med Ellion istället för att ha Vilmer hos mig lika mycket. Sen Ellion föddes så har Vilmer blivit en riktig pappagris och det har bara varit han som gällt och han har valt bort mig ganska mycket. Som tur är så har han inte varit taskig mot Ellion för att han tagit Vilmers plats, men såfort jag lagt i från mig Ellion så tar det 2 sekunder och sen har jag Vilmer i knät så jag märker att han saknar mig ändå. ♡

Idag var Vilmer arg på sin pappa när vi tyckte att han skulle sova men det ville han inte så Vilmer och pappa tog disskussionen och plötsligt skriker Vilmer "MAMMA!". Mer än en gång skriker han detta och detta ihopp om att jag ska komma och vara på hans sida och han hoppas på att slippa sova. Det går jag inte med på såklart och han år sova.

När han sovit klart säger han mamma några gånger till med jantig röst som om "Mamma" är det töntigaste som finns men det gör inget och jag ger honom en peng. Han sa ju ändå Mamma!! ♡♡

Mammamammamamammmamammamamma!

  Världens bästa Vilmer! ♡ Min lilla kärlek. Denna veckan har han slutat med napp och sagt MAMMA!!! ♡♡♡

Av debora - 18 maj 2014 11:49

Igår hade vi sommarvärme ute, lite annat än vad det är idag. Idag är det regn ooch rusk i den grå färgens tecken.

Barnens kusin Cajsa kom till oss vid 09 på morgonen. Vid 10 åkte vi till Maximilians fotboll och tittade på när han spelade. Väl hemma blev det lek i solen och jag började baka en omgång med bullarr till Ellions dop.

Vid 13.30 åkte vi till Ica där barnen fick springa PapricaLoppet. Maximilian var nöjd över att han vann. Vilmer var inte lika tävlingsinriktad utan han sprang i sin egen takt där han hann med att titta lite på omgivningen med. När grabbarna kommit i mål så fick de en liten påse med frukt, dricka och diplom. Nöjda killar. Maximilian var så nöjd att han gick inne i affären och talade om för folk att han vann.

 

Efter loppet lämnade vi Cajsa och vi åkte sen och hämtade en fåtölj. Maximilian fick en brilljant idé att han och hans lillebror skulle åka på släpet hem.... Det fick dem såklart inte och blev ganska sura på oss men när vi var hemma var de inte sena med att sätta sig på släpet för att känna på känslan åtminstone :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards