♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under april 2015

Av debora - 5 april 2015 09:39

Idag fick vi sovmorgon här hemma!

Jag vaknade klockan 07, och då var det inga barn som ropade. Ellion låg till och med kvar i sin säng vilket inte brukar hända för han brukar oftast komma ut till oss någon gång under natten. Jag såg iallafall chansen till lite ensamtid innan barnen och mannen vaknade så jag trippade ner i vardagsrummet och hann precis sätta mig med filten över mig när både Vilmer och Ellion ropar och mannen flyger upp och sen var det fullt ös. Maximilian vaknade en liten stund senare efter det.

Idag skiner solen på oss iallafall, tur det för idag har vi grillning ute inplanerat på schemat! :)

Första grillingen i år minsann.

 

Av debora - 4 april 2015 16:38

Igår var vi hemma hos mamma och Göte för påskpyssel och tacokväll. Götes barn och barnbarn var också på plats så vi var många.

Tacos blev det iallafall och därefter blev det påskpyssel med pärlor, papper, lim, paljetter, pennor, färg och mycket mer.

   


Idag har vi firat påsk. Påskharen hade gömt påskägg i trädgården så barnen var ute och letade i morse. Inte så mycket gottis blev det utan de fick en liten påskpresent också.

De stora grabbarna fick ett air hockey tillsammans medan den lille mannen fick lite sandleksaker han kan sitta och leka med.

     

I eftermiddag har vi firat påsk hos min mormor med middag och fika.

Hann träffa pappa en liten stund också innan det var dags för dem att åka vidare. På vägen hem var vi trötta. Nu kommer vi ta det lugnt resten av denna påskafton, och antagligen äta massor med godis!! :)

   

Av debora - 4 april 2015 07:03

Igår, mina vänner hade jag varit moster i hela 1 år!
 Mina små älsklingstvillingar Sonja & Elias fyllde nämligen 1 år! ♥♥

Måste dock vara världens sämsta mmoster som inte ringer de små krypen och säger Grattis till dem! Men jag hade inte möjlighet förrän det var så sent på kvällen. Idag ska jag ringa dem och ta ett snack. Jag tror i vilket fall att deras födelsedag blev den perfekta för dem!

 

Av debora - 3 april 2015 07:15

Häromdagen fick jag hem Loppibagen Skönhet & Hälsa och nu är det dags att utvärdera.

I bagen fick jag:


RFSU Active Balace är en dubbelverkande vaginaltablett som tillför probiotiska lactobaciller- "snälla" bakterier som finns naturligt i underlivets ekosystem och hjälper till att förebygga infektionerr. Kan tas i såväl behandlande syfte- 1 tablett i 7 dagar eller i förebyggande syfte- 1 tablett/vecka i 3 veckor. Kan tas under menstraution och under hela graviditeten. Har ej testat än men ska absolut göra det!


Pierre Robert Invisible Hipster är en supertunn hipster gjord av mjuk microfiber, vilket ger en behaglig och sval känsla mot huden. Det unika med Invisible Hipster är att den är utvecklad med en speciell non-slip-funktion, som gör att trosan håller sig på plats- utan att ge synliga troskanter.

Dessa fick vi beställa hem med en gratiskod så man fick den färg och storlek man ville ha, tyvärr fanns inte färgen jag ville ha i min storlek men jag fick hem ett par snygga gula. Jag har inte ägt några Pierre Robert tidigare men jag gillar dem absolut! Anmäler du dig till deras nyhetsbrev får du tips och rabatter.

 

Bio-Oil är en specifik hudvårdsprodukt framtagen för att hjälpa till att göra ärr, bristningar, ojämn hudton, åldrande och uttorkad hud mindre framträdande. Den är en succé i världen och nr 1 inom ärr och bristningar i 18 länder.

När jag var gravid behövde jag aldrig använda någon olja och jag fick aldrig några bristningar så har inte behövt smörja in min mage med detta ens efter graviditeten men oljan är väldigt bra att smörja in kroppen med ändå. Den gör huden mjuk och len och det är aldrig fel!



Yves Rocher Bonheur Eau. Upplev den impulsiva, livsbejakande doften hos Moment de Bonheur Yves Rocher som nu finns i en lättare, friskare och fruktigare tolkning. Den här fräscha doften utgår från den äppleextraktets läckra syrlighet.

Denna parfymen luktar väldigt fräscht och jag använder den de gånger jag kan använda parfym. Det finns parfymallergi på dagis så vi får inte ha parfym på oss när vi ska lämna och hämta barnen. Jag brukar beställa från Yves eftersom de har det mesta och väldigt bra priser. Ofta har de erbjudande och rabattter!


Yves Rocher Elixir Volume Mascara. Nu kan du få oemotståndlig volym och intensiv näring i en och samma mascara, tack vare peptider från hibiskus som stärker och reparerar fransarna (test in vitro). Den krämiga formulan ger rejäl fyllighet utan att tynga ner, och ett resultat som håller hela dagen. Borsten är utrustad med dubbla fibrer för en perfekt applicering; de mjuka fibrerna ger volym utan klibb, medan de fastare fibrerna ger definition och längd.

Denna mascaran har jag använt tidigare och jag tycker denna är skitbra! Den kom väldigt lägligt också nu när min mascara precis tagit slut och de andra jag har hemma är vattenfasta och de gillar jag inte. Så denna kom helt perfekt! Denna mascaran fördelar fransarna perfekt och de blir inte alls klumpiga!


Friggs naturliga ekologiska miniriskakor. De små riskakorna är förpackade i påse, vilket gör det smidigt och smulfritt att stoppa ned i träningsväskan eller i barnens matsäck till skolutflykten. Miniriskakorna är gjorda på råris och majs och är därmed naturligt glutenfria samt har en hög halt av fullkorn. Den lättsaltade varianten innehåller inget tillsatt socker.

Trodde först inte dessa skulle vara någon hit men de var faktiskt väldigt goda och jag kommer köpa hem fler sådana påsar! Perfekt att ha med sig i väska när man ska iväg! Barnen gillar dem också så det blir perfekt mellanmål!


Friggs senaste nyhet TE+Solljus är speciellt framtaget för att bidra med ett tillskott av D-Vitamin. Teet kan hjälpa kroppen att fylla på med solens vitamin året om. Med en kopp Friggs TE+Solljus tillgodoses en fjärdedel av det dagliga rekommenderade intaget av vitamin D, enligt de Nordiska näringsrekommendationerna (NNR.)

Ett fräscht te som smakar väldigt gott! Dessutom så gör den gott också. Vem behöver inte mer och mer D-vitamin nu!?


       

Tack snälla  LOPPI!!!


Av debora - 2 april 2015 16:56

Idag har vi stuckit varandra i skolan. Med nålar.

Vi har gjort kapillär provtagning på varandra. B-glukos. Och så har vi gett insulin på dockor. Trotts att jag dör lite av sprutor så gick detta

helt okej. Nervös att sticka någon och hon som jag stack i fingret blödde som sjutton. Bra start när man sticker någon för första gången ;)

Värre var det att bli stucken måste jag säga. Skitjobbigt och mitt hjärta satt i halsgropen hela tiden. Man insåg grejen med att det var ju inte bara jag som aldrig stuckit innan, hon som stack mig var ju knappast läkare liksom...

Ska jag bli stucken så ska det vara av någon som faktiskt kan sin grej och som sticker ofta... Men herregud, det gick ju bra! Senare ska vi sticka varandra i magen och där kommer jag antagligen dö på riktigt om jag ska bli stucken där.

Förutom att sticka i varandra fick vi sticka dockor och ge dem insulin. Dockorna fick sprutorna i låret idag och det gick kanoners! Inte lika jobbigt att sticka en docka givetvis så när man sen ska göra det på riktigt så blir det nog rätt så nervöst men man vänjer sig förhoppningsvis fort!

 

  

Av debora - 1 april 2015 17:44

Idag hade vi inbokat ett besök hos doktorn på Öron-Näsa-Hals mottagningen.

Vilmer skulle kolla sina öron så han inte hade vätska kvar sen öroninflammationen. Först kollade läkaren i öronen, sen i munnen och sen i näsan. Allt såg fint ut och därefter fick han gå in i ett annat rum för hörseltest som han också klarade galant. Han har ingen vätska kvar i öronen och inget fel på hörseln. Och det var jjag tycker att han blivit mycket bättre med talet senaste tiden och han sjunger så mycket med. Nu ska han ju börja pu skönt att veta att han hör bra så det är inte det som påverkar hans tal.

Om ett par veckor ska han till logopeden igen men å stora avdelningen med så jag tror att hans tal kommer komma ifatt nu när han börjar med de större barnen. ♥

Efter läkarbesöket åkte vi in till stan och åt lite lunch eftersom Vilmer missade den på dagis. För hans del blev det pasta och när vi satt och åt så kom kusinen och åt med oss så vi fick lite sällskap också. :)


Nu börjar kvällen dra ihop sig och ikväll har vi målat påskteckningar här hemma. I morgon påbörjar vi lite "påsklov" och kör på halvdag i skolan och dagis för att sen ta lite långledigt till tisdag. Vi har ju inte påsklov i skolan så det blir arbetsvecka nästa vecka :)

 


Ovido - Quiz & Flashcards