♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under februari 2015

Av debora - 14 februari 2015 08:16

God morgon härliga lördag!

Nu är alla uppe här i hushållet. Maximilian ska ha en kompis hemma hos sig idag och jag ska plöja undan så vi inte ha en enda kartong kvar i huset tänkte jag. Nu är jag trött på alla flytt- och bananlådor som står lite överallt.

Nu ska vi iallafall äta lite frukost innan vi kan starta dagen.


Av debora - 13 februari 2015 19:35

Te och fredgsmys efter barnens hemmabio.

Vi hade låtsaspengar, biobiljetter, läsk, gottis och popcorn till försäljning innan bion började. Mysigt för killarna! Det uppskattades verkligen hos dem så det gör vi nog om fler gånger!

Nu sover de två små älsklingarna, Ellion hann med ett kvällsbad i baljan. Gallskrek som en tok innan han fattade att det var skoj att skvätta vatten i hela badrummet. ♥

 



Av debora - 13 februari 2015 08:25

Äntligen fredag!

Idag har jag hemmastudier så jag ska alldeles strax sätta mig ner och plugga järnet så jag inte behöver ha dåligt samvete om jag inte pluggar så mycket i helgen.

Ikväll skulle jag gått på bio egentligen, 50 nyanser skulle vi sett men min kompanjon sjuknade till så det får bli bio nästa vecka istället. :)

Igår när jag berättade för barnen att jag skulle på bio så blev Vilmer jätteledsen för han ville med på bio.

Jag planerade då för hemmabio för barnen, nu blir jag ju hemma men det blir bio för dem ikväll ändå.

 

Av debora - 12 februari 2015 18:46

Ja, veckorna går minsann undan. Redan torsdag kväll! Jag har inte hunnit med att skriva här så ofta senaste tiden men har ju haft fullt upp med både flytten och skolan. I skolan går det bra. Idag var vi tillexempel ute i parken och gick två och två, varav den ena hade täckta ögon så den ena var "blind". Vad har vi med hunnit med för skoj? Vi har tvättat varandra i ansiktet, tvättat underliv (på dockor såklart ;)), klätt på varandra sjukhuskläder och av med dem. Ja, det är lite sånt vi håller på med om dagarna :)

Vi lär oss om medicin, sjukdomar, hur man tar hand om patienter och annat sånt. Jag trivs bra faktiskt och det är inte lika jobbigt som när man läser matte, engelska och sådana ämnen. Nu läser man något som intresserar så det blir genast mycket roligare.

  '


Av debora - 9 februari 2015 18:55

Det tar som sagt tid att packa upp allt här hemma efter flytten när man har både barn och skola att ha hand om samtidigt. Det går sakta men säkert framåt. Och småsaker som ska justeras, gardiner som inte passar och måste köpa nya, saker som vi trodde skulle få plats med men absolut inte får plats med. Saker man måste inskaffa som vi behöver. Ja, sånt som måste fixas vid flytt. Nu är vi snart klara med vardagsrummet iallafall. Någon gardin till ska upp och lite annat fix. Jag är nöjd med rummet iallafall.

Nu ser det knappast ut såhär hela dagarna (fråga den som har småbarn), men det är iallafall såhär som jag vill ha det. Nästa gång får ni bilder på andra halvan av vardagsrummet där vi har matsalsbordet. :)

       

Av debora - 8 februari 2015 17:51

Helgen är redan över. Jag som skulle packat upp allt denna veckan tänkte jag....

Nä, stressigt i veckan med redovisning och provi medicin som för övrigt gick väldans bra (känns det som, det får vi se när resultatet kommer).

Denna helgen har vi hunnit med två kalas. Igår firade vi lillebror Algot som fyllt 15 och vi firade Göte samtigt.

Idag när Maximilian vaknade kom han ut till oss och det första han sa var "Idag ska vi på kalas hos ---". Han har väntat länge på det kalaset! :) Så idag begav sig Maximilian, Vilmer och pappan på kalas medan jag och Ellion var hemma. Han sov och jag försökte plugga.

Nu har vi kusin Cajsa hos oss och grabbarna är lyckliga över att ha sin tjej på besök.


Denna flyttlådan har vi "ärvt" så det är inte vi som skrivit på den men när har man en flyttlåda till parkeringsböter?

 

Av debora - 8 februari 2015 10:10

För ett tag sedan fick barnen en postlåda.

En till Maximilian och en till Vilmer & Ellion som vi igår satte upp på barnens rum.

Idag tittade Vilmer i sin postlåda och besviket sa "INGEN POST!" så han och Maximilian satte igång och skrev brev till varandra.

Nu kanske jag kan lägga mina räkningar  i deras lådor i fortsättningen?

 



Av debora - 4 februari 2015 18:48

Herregud vad dagarna och veckorna går fort! Helt sinnes!

Vi packar upp och packar upp och det tar aldrig slut. Samtidigt så sköter vi skolan, tar hand om barnen och försöker leva ett liv mitt i allt flyttkaos. Idag har svärfaren varit här och hjälpt oss få upp lite till på väggarna. Småkillarna har fått upp gardiner idag, som såklart var för korta för dessa fönstren. Vilket ger mig ångest. Sådana gardiner kan de inte ha så måste inskaffa några som når ner till golvet.


Häromdagen fyllde minsta lillebror 15 år. Alltså, han är ju fortfarande 4 år liksom och när blev han så stor att han fick en moped i födelsedagspresent? Det går ju bara inte. 15 år!


Nu ska jag sätta mig ner och plugga. Jag har prov i morgon och även redovisning så jag har lite att göra om man säger så. . . .

 

Ovido - Quiz & Flashcards