♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under april 2014

Av debora - 14 april 2014 11:05

Förra veckan fick jag hem ett paket med ett helt gäng snuttisar från snutten.se som jag vann på deras fbsida. Tack tack tack :)

Ett paket med 3 stora lila och 3 små vita med lila stjärnor på samt ett paket med 3 turkos stora och 3 turkosa små.

Dessa är toppen eftersom man kan ha de till så mycket. Jag har både de stora och små när Ellion äter och efter maten är de bra att ha när det är dags att rapa och kräkas. Samtidigt så är de mjuka och han kan ha dom när han ska sova och snutta på. Vi har börjat ha en lila att hänga över vagnen när han ska sova. Den gör det lite mörkare i vagnen och det blir inte för varmt inne i vagnen eftersom snutten är så tunn.

Dessutom är de ju mycket snyggare att ha som "kräkduk" än de gamla vita handdukarna man har annars.

Och det bästa av allt för bebisen är väl ändå att det är så stora lappar på snutten så de går att hålla i och tugga på! :) Det är bra att ha flera stycken för då har man alltid någon som är ren och redo att användas!

Man köper dem 3+3 för 179 kronor.

   

Av debora - 14 april 2014 08:52

God morgon!

Måndag och påsklovet är påbörjat! Barnen är lediga denna veckan från dagis men de ska ändå till dagis på onsdag då det är påskfest.

Helgen for snabbt förbi med massor att göra. Igår var en jobbig dag från morgon till kväll. Alla ungar skrek hela tiden och tillslut får en annan hjärnblödning av allt skrik. Åtminstone huvudvärk deluxe och jag vet att jag vaknade i natt och fortfarande hade ont i huvudet. Idag är det bättre men jisses alltså, att tre små söta killar kan ställa till med så mycket liv och rörelse. 💕

Om någon timme så kommer min lillebror och ska tillnringa dagen hemma hos oss. Grabbarna är glada iallafall över att morbror Algot kommer och leker med dom.

Förhoppningsvis så tittar solen fram lite idag så vi kan leka ute en stund!


Av debora - 12 april 2014 16:17

Igår, fredag gjorde hela familjen studiebesök hos kommunchefen (mammamormor) i Olofström. Mamma som hade mycket att göra hann inte underhålla oss mer än 20 minuter ungefär innan hon skulle iväg och viga ett par som gifte sig.

Vi däremot stannade kvar på mammas jobb en stund till eftersom Ellion skulle äta och grabbarna skulle springa av sig i korridorerna en stund. Vi hade fått inköpslista av mamma så vi åkte och handlade åt henne innan vi åkte hem till dom och väntade på att någon skulle komma hem. Vi hade fått nycklar så vi kom in i huset och fick sätts i arbete som att dammsuga och plocka ur diskmaskinen. Alltid finns det något att göra även om man är gäst hos mamma. :) Två av Götes barnbarn skulle övernatta så då var det självklart att Maximilian med skulle övernatta. Tre grabbar i nästan samma ålder med fulla av energi. Jag hörde att de inte somnade förrän 23.30! 

  

Dessa tre, trötta huliganer fick vi ta över när Göte lämnade dem hos oss strax efter 09 i förmiddags. Herrejisses vilket ös det kan vara på ett helt gäng med grabbar som inte sovit tillräckligt.Tillslut fick mannen ta alla barnen med sig iväg till lekplatsen så jag kunde fixa lite här hemma.


Efter att Göte hämtat sina barnbarn så hann Maximmilian somna under babygymet brevid Ellion och strax därpå kom

pappamorfar och Suss på besök.

Vi åt tacos till middag och lite glass till efterrätt.

Maximilian undehöll med trolleri som han lärt sig och det var full rulle.

  Nu är jag s k i t trött och ska stänga igen mina ögon ett par minuter och ta en gobbalur på soffan medans barnen skrattar till fåret shaun. Mannen är ute och går med minstingen i huset så om jag släcker igen mina ögon nu så hinner jag vila två minuter innan E kommer hem och ska ha mat. ;)

Av debora - 11 april 2014 10:37

Just idag känner jag mig lika vissen som mina tulpaner verkar göra. Och lika grå som vädret vi har.

 

Vissa stunder önskar man att tiden gick jättesnbbt samtidigt som man vill stanna tiden. Jag är trött. Det är iallafall fredag idag och vi bör vara glada. Barnen har gått på påsklov nu men ska på dagis på onsdag då de har påskfest. Jag hoppas vi får fint väder kommande vecka så vi kan vara ute och leka mycket och länge.


Av debora - 9 april 2014 20:31

Maximilian har ju lärt sig att skriva sitt namn helt själv nu.

Utan hjälp av oss eller hjälp där han skriver av. Sjukt duktig kille! Och vi har ju lovat honom att när han kan skriva sitt namn så ska han få en trollrilåda som han önskat sig. Idag fick vi hem Bamses Första Trollerilåda från Bamba    

Maximilian måste varit en av världens lyckligaste så som han sken upp när han såg trollerilådan.

Med sin cape och trollerihatt har han trollat för oss hela kvällen nu.  

"mina damer och mina herrar, nu ska jag göra ett trolleri".

Han har trollat fram en kanin ur hatten, fått trolleristaven att sväva och trollat fram mynt ur glas än så länge. Därefter fick vi sätta stopp för dagen och vi får lära oss nya trick i morgon.

Det sista Maximilian sa innan han gick och la sig var "Åh, jag önskar att de där sakerna får sova jämte mig i natt" så visst gillar han sin present! :)


Av debora - 9 april 2014 20:15

Idag hade vi tid på bvc med Ellion. Han vägdes och mättes. Han hade inte gått upp jättemycket heller denna gången och han ligger under den normala kurvan på både vikt och längd men han följer sin egen kurva och det är ju bra.

Jag passade också på att beklaga mig över att vi faktiskt har världens gnälligaste pojk just nu. Ingenting duger. Han kan vara nysketen, fått ny blöja, nyäten och allt det där men ändå inte nöjd. Inte ligga, inte sitta eller stå upp. Man vet inte riktigt vart man ska hän med honom. Bvc-sköterskan fick höra på hur missnöjd han var med det mesta (och även hur glad och nöjd han var med livet). Sköterskan funderade på om det kunde vara öroninflammation och tittade honom i öronen. Lite röd men hon hade svårt att se så vi blev inskickade till läkaren. Alltså, vilket jävla skämt. Vilket skämt! Det jobbet den karln gör kan jag göra bättre. Sist vi träffade honom så visste han inte vad det var för fel på Maximilian men han passade på att skriva ut penicillin till honom. Vi tyckte det var lite knas att skriva ut penicillin till ett barn utan att veta varför han var dålig. Så vi åkte till en annan vårdcentral där sjuksköterskan sa att han absolut inte behövde någon penicillin för det ger man inte till det Maximilian hade.

Idag tittade han i Ellions öron länge och väl och när man gör det så håller man fast huvudet och armarna så att han håller sig stilla och därav gallskriker han. Ja gode min tid, E skrek och skrek för att vi höll fast honom och allt tar lång tid. Tillslut säger läkaren att sådär skriker man inte om man har ont i öronen, han skriker för att han har ont i magen. Han har kollik menar han på. Men herre gud. Vi som känner vår son har lärt oss skillnaden på hans skrik och vi hör garanterat när han har ont i magen och inte har ont i magen. Idag hade han inte ont i magen utan han skrk för att han var trött och förbannad på att vi höll fast honom. Och han kom fram till att E iallafall har öroninflammation men skulle ändå känna på hans mage eftersom han tydligen har kollik. Och fast vi sa att han HAFT kollik men inte har det längre. Alltså, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag gick därifrån. Vilken pajas.

Vi fick iallafall en burk med mjölkfri ersättning till E för att se om han blir lite mättare på det. Vi försökte ge honom lite ersättning för någon vecka sedan men han fick jätteont i magen då det var mjölk i den. Får hoppas han blir lite mättare så blir han kanske lite gladare med. :)

Vi lämnade med andra ord stället med mjölkfri ersättning och öroninflammation.

Så fort vi lämnade byggnaden hade E somnat.


Av debora - 9 april 2014 11:00

Förra veckan fick jag hem min Loppibag!

Den innehöll massor med roligt för mig och Ellion!

Tusen tack!!


Vi fick:

Blutsaft 250 ml med massor av järn, vilket jag som tröttmössa behöver! Hade tidigare hört att det absolut inte smakar gott så har aldrig druckit det innan. Jag drack istället nässelpulver och jag måste säga att Blutsaften inte alls smakar lika mycket pyton som jag trodde, och jämför man med nässelpulver så smakar det.. ungefär lika gott.


Inotyol salva 50 gram. Man fick en värdecheck på 70 % rabatt på salvan från Apotea och gratis frakt. Det blev i runda  slängar 15 kronor för salvan och vi beställde även lite annat därifrån så det var perfekt. Ddenna salvan har vi haft tidigare till barnen och vet att den är bra och lindrande mot röd och irriterad hud.


Bio-Oil 60 ml- En hudvårdsolja som är framtagen för att hjälpa till att göra ärr, bristningar och ojämn hudton mindre framträdande. Den ska även vara bra mot åldrande och uttorkande hud. Nu är jag inte gravid längre men fick ine några bristningar ändå. Jag ska ändå smörja in mig med den eftersom den var bra mot torr hud. Jag har hört att den är jäkligt bra så den är absolut värt ett försök!


Frozen Yoghurt från SIA Glass. En fettfri och kalorisnål glass, ska bli kul att prova. De hade inte glassen i affären jag var i sist så får leta vidare efter den. Den finns i smakerna Mango, Jordgubb och Blåbär laktosfri.


Snack ´n´sip Cup Picknickbästisen från Bambino. En praktisk allt-i-ettlösning som är perfekt att ha med sig på utflykten. Maximilian flög på denna muggen direkt när han såg den. Han skulle på picknick direkt tyckte han som den kommer alldeles säkert komma till bra användning nu när det börjar bli lite varmare ute och vi är iväg lite mer.


Haklapp från Bambino. En mjuk haklapp som är perfekt att ha nmed sig när man ska iväg!


Amningsinlägg från Medela. Väldigt praktiska eftersom de ligger förpackade en och en så de är lätta att ha med sig i skötväskan. Jag har provat dom och de är väldigt bra, fast de är tunna.


Loppimagasin. En tidning fylld med tips och rolig läsning. Samt ett helt gäng med rabbattkoder.

Loppipåsen. Rymlig och perfekt att ha saker i när man ska iväg.

       

Av debora - 7 april 2014 19:42

Idag firar vi 8 år tillsammans jag och mannen. ♡

3 år som förlovade.

8 år är många år och tänk så mycket vi gjort på dessa åren.

Vi har 3 fantastiskt vackra och helt underbara barn. Vi har varit utomlands inte mindre än fyra gånger (tre gånger i turkiet och en gång i Egypten). Vi flyttade till Malmö för att bo där några år innan vi flyttade hem igen när Maximilian föddes. Hem flyttade vi visserligen inte förrän vi väntade Vilmer men vi flyttade iallafall halvvägs hem. När man tänker efter så har vi gjort så otroligt mycket på dessa åren. Helt galet!


Och hur firar vi då denna dagen?

Jo, mannen och Danne sitter i soffan och glor på fotboll. Antar att jag ska ta itu med ddet där berget med tvätt som ligger och väntar då ;) Tur att vi inte är de där som firar fullt ut sådanahär dagar.

 

Ovido - Quiz & Flashcards