♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Inlägg publicerade under kategorin Nära & kära

Av debora - 25 december 2014 19:13

Idag fyller vår lilla älskling 1 år! ♥

Lilla hjärtat, jag fattar inte att tiden gått så fort! För ett år sedan låg vi på BB med vår lilla nyfödda prins. Vår lilla Ellion ♥. Minns dagen som om den var igår. Ca 3 timmar på förlossningen var den längsta tid jag tillbringat där. Annars har jag knappt hunnit in förrän allt var klart. Jag tyckte det var galet långtråkigt och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra där. Förstår om folk som ligger på förlossningar i dygnet tycker det är långtråkigt, om jag var less efter redan en timme.

Iallafall, Ellion vaknade först av alla idag. Jag fick stiga upp och leta reda på presenterna och väcka de andra grabbarna så vi kunde sjunga för vår morgonpigge Ellion.

Han fick idag ett bord med två stolar, lite mjuka matleksaker till hans nya kök och namnnappar som han ska ha till dagis när han börjar där i januari. Det enda han var intresserad av var napparna såklart.

Ellion ska ju firas i januari tillsammans med mig och Vilmer så något kalas har det inte blivit idag. Men min lillasyster och tvillingarna kom idag för de är hemma i Stockholm igen när kalaset är så hon firade båda mina små gossar idag istället.

Så lite kalsigt har det blivit idag.

Idag har Ellion också "provat på" att bestämma. Annars är det allltid han som är i underläge när hans bröder bestämmer allt och gör som de vill. Idag var han minsann lite stöddig. Elias låg mest och sov under besöket men Sonja ville leka med leksakerna. Ellion var snabbt framme nnär Sonja tog en leksak, han skulle minsann inte dela med sig.... ♥

Ellion tackar alla som grattat honom idag, på fb, här hemma, på telefon och sms.

Provsitter sina nya möbler, köket fick han i julklapp igår.♥

Nu, såhär lite i efterhand så kan jag inte bry mig mindre om att hans födelsedag är just idag. Jag var lite orolig när jag var gravid att det inte alls skulle bli roligt att fylla år på julafton eller i mellandagarna. Folk undrar om det inte är jobbigt eller tråkigt att han fyller då. För det första går det inte att påverka, han föddes när han föddes liksom. För det andra så bryr han sig inte heller. Kanske när han blir äldre men liksom, det är inget att göra åt. Han är vår lille juldagsbebis för alltid.♥ Hade han kommit på julafton hade jag inte brytt mig heller. Han fyller på den perfekta dagen oavsett.

Av debora - 21 november 2014 08:29

Vaknar upp idag och tror att det är lördag. Läser på facebook att folk skriver "Äntligen fredag!". Jag tänker stackars satar som åker till jobbet fast de är lediga, att de inte fattar att det är lördag idag.

Inser efter en stund att det faktiskt är fredag. Känns verkligen som lördag idag.

Dessutom har jag så ont i nacken. Jag kan knappt göra någonting, har haft ont i övver två veckor nu men nu gör det skitont. Så idag kommer jag vara på jävligt pissigt humör om detta inte går över snart.

Igår förmiddag kom mamma hem till mig och åt frukost.

Jag skulle bjuda på frukost men eftersom jag varken hade bröd eller smör så blev det i stort sett mamma som bjöd på frukosten. Så går det väl om man bjuder in sig själv sent kvällen innan :)

Ellion sov hela besöket så han hann inte träffa mormor och de två stora barnen var på dagis.

Vi åt  frukost iallafall och tittade på Dr Phil innan hon åkte hem för att jobba. Idag åker hon uppåt till Umeå för att hälsa på David med familj.

Igår fick dessutom barnen en Pixikalender. Så nu blir det Pixiläsning 1-24 december!

Barnen blev skitglada när de fick den. Jag med såklart! :)

Av debora - 6 november 2014 10:04

Igår lämnade jag alla grabbarna hemma,

åkte till Olofström och hälsade på mamma en stund på jobbet.

Vi gick och åt middag och det blev självklart thaimat.

Både jag och mamma älskar thaimat!

Efter middagen blev det lite stressigt och vi begav oss mot teatern vi skulle se, och det blev Vingslag i natten.

En härlig kväll blev det och man behöver komma iväg lite och göra annat ibland.

Kom inte hem förrän 22.30 och då sov såklart alla småkillar och mannen hade redan gått och lagt sig.

Idag regnar det och är väldans ruggigt ute. En dag man helst velat ligga på sofflocket och jäsa men om någon timme ska jag bege mig till dagis och hämta hem Vilmer för vi ska på äventyr på sjukhuset.

Av debora - 1 november 2014 20:14

Igår var vi bjudna på halloweenfest hemma hos barnens mormor.

Detta har Maximilian och Vilmer längtat efter, så fort de fick veta att det var halloweenfest så har de varit taggade inför detta!

Äntligen var det dags att klä ut sig och visst blev de snygga?!

Vilmer är ett spöke, Ellion har kläder på med spöken och fladdermöss och Maximilian är Liemannen.

När vi kom till halloweenfesten hade de andra kommit, Götes barn och barnbarn.

Då var det dags att gå spökrunda och jag fick följa med alla barnen och gå denna. Maximilian backade ur i sista sekunden och stannade i huset istället. Han tyckte det var lite läskigt. Vi stötte på både det ena och andra spöklika monster och det slog i dörrarna ute på gården och massa annat läskigt.

När vi var tillbaka i huset blev det pizza till middag. Jag hade bakat halloweenmuffins och chokladbollar och efter sockerkickar blev det läskig film för barnen.

Det blev inte hemgång förrän 22.30 och då var barnen så trötta att de somnade ganska direkt i bilen.

En trevlig och läskig kväll!

Av debora - 7 oktober 2014 11:14

Igårkväll kom vi hem från Stockholm.

Vi har haft det skitbra när vi varit iväg, jag och Ellion.

I lördags åkte vi hemifrån vid 14.45 Då satte vi oss på första tåget som tog ca en timme. Jag hade planer på att Ellion skulle vara vaken denna timmen så han kunde sova på det tåget som tog oss till Stockholm och som vi skulle sitta på ca 4½ timme. Det första Ellion gjorde när vi satt på första tåget var att somna. Han sov nästan hela timmen... Min plan sprack ganska rejält där ;)

Vi fick vänta en timme innan Stockholmståget kom. Eftersom man inte fick ha barnvagnen in på tåget som den var så var jag tvungen att fälla ihop den och jag var väldigt nerväs över hur allt detta skulle gå med barn, resväska, handväska och två delar barnvagn.

Som tur var så fick jag hjälp med att komma på tåget.

Väl på tåget så fick jag och Ellion plats mitt emot varandra. Det var eldigt brevidd mig som tur var så han kunde sitta med mig. Mycket hopp och studs i sätet och han sov inte en endaste minut på hela den tågresan.

Väl framme i Stockholm klockan 21.20 kom vi av tåget utan problem och folk erbjöd oss hjälp med att komma av tåget. Karin kom och mötte oss och så fort Ellion satt i bilen däckade han. Vi åkte och handlade lite middag och vi åt tacos när vi kom hem. Ellion sov hela tiden och han sov hela natten minsann.

På söndagen var det dags för UnderBARA Barnmässan. Där gick vi några timmar och hade trevligt. Handlade lite och tittade på massor med saker.

Efter mässan begav vi oss och åt lite mat. Thaimat blev det och sen åkte vi hem trötta och nöjda.

Resten av dagen tog vi det lugnt.

Måndagen kom och vi hann inte göra så mycket innan det var dags för mig och Ellion att bege oss mot tåget igen. Vid 16 åkte vi hemåt. Ellion sov en liten stund på tåget men annars var han mest trött och gnällig. Inte lätt att underhålla honom. Dessutom hade han fått plats framför mig och platsen brevid mig var upptagen så han satt i mitt knä hela resan. Knappast att jag sätter honom framför mig där jag inte ens ser honom...

När vi kom på det andra tåget sista biten så somnade han såklart direkt ;) Lättare att åka tåg om man får sitta i sen egna vagn :)

Vi har iallafall haft det jättetrevligt denna helgen!

Av debora - 4 oktober 2014 10:12

I eftermiddag sätter jag och Ellion oss på tåget till Stockholm.

Ett tågbyte kommer det bli så vi kommer åka lite tidigare med det första tåget eftersom vi annars bara kommer ha några minuter mellan de två tågen och det är jag rädd att vi inte kommer hinna så vi åker en timme tidigare och har därför en timme till godo innan vi sätter oss på tåget som går till huvudstaden.

Hela eftermiddagen och kvällen kommer vi att tillbringa på tåget och jag hoppas att Ellion orkar med att sitta så länge.

Lite fix här hemma nu och packa klart vår väska och sen beger vi oss.

Igår kom min lillebror med tjej på besök. Vi bjöd på middag och sen när barnen somnat så blev det lite sällskapsspel fram till 24.00 Så roligt att kunna spela lite spel med vuxna människor. Nu för tiden är det mest Mix Max och Bamses honungsjakt som spelas här hemma. Förr hade vi ofta kompisar på besök och vi spelade massor med sällskapsspel men det blir inte lika ofta nu så gårdagen var väldigt trevlig.

Av debora - 28 september 2014 09:27

God morgon!
Igår hade vi fullt upp med kalas hela dagen.

Först hade Maximilian ett litet kalas här hemma, det var inte så många som kunde komma så det blev rätt lugnt.

Efter kalaset så glodde de andra på fotboll och jag la mig på soffan och sov en stund innan det var dags att åka iväg till min mamma på kalas.

Mamma fyllde 47 igår och det firades med middag och tårta. Vi var inte hemma förrän vid 22 och då somnade både Vilmer och Ellion i bilen på väg hem. Maximilian stannade kvar hos mormor och sov där i natt. Idag sprider vi ut ungarna för vi ska på Bytardag. Maximilian är hos sin mormor, Vilmer åker till sin faster och Ellion till farbror.

Efter bytardagen blir det kalas hos barnens farmor.

Av debora - 29 augusti 2014 19:55

Idag fick vi finbesök från Stockholm!

Lillasyster och favorittvillingarna kom och hälsade på oss!

Massor med bebismys med de små krypen som inte längre är så pyttesmå, snart är de ifatt Ellion!

Förutom en massa bebismys så tog vi en promenad till lekplatsen. Sonja fick gunga för första gången och Elias låg och sov hela tiden. Ellion gungade och de stora grabbarna gungade och lekte.

Efter ett par timmar begav de sig men vi hoppas på att vi får träffas snart igen.