♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Provtagning hit och provtagning dit

Av debora - 22 december 2015 15:51

Förra fredagen var ju Liten iväg och lämnade blod för allergier och som jag skrev häromdagen så fick vi bara svar på 2 av 4, vilket visade sig att de bara testat honom på 2 av de 4 saker han skulle bli testad för. Idag på förmiddagen var vi iväg och skulle lämnade blod för de som inte blivit testat för innan så då fick de sticka honom igen.

Som pricket över i:et så fick jag samtal idag på eftermiddagen om att ettiketten på hans provrör lossnat vilket betyder att det inte får räknas med och han är då tvungen att göra om provet. Så nu på eftermiddagen fick vi återigen åka in och sticka honom i fingret. ♥

Känns helt ärligt rätt värdelöst att en liten 2-åring ska tvingas bli stucken 3 gånger när han bara ska bli stucken 1 gång. Visserligen har han varit jätteduktig och det har bara kommit några små tårar, men det känns rätt så surt för mig som låter honom bli stucken så mycket. Det hade varit skillnad om de missat mig så mycket, men inte min lilla älskling....♥

Nu hoppas jag banne mig att de har testat honom rätt samt att provet kommer iväg som det ska och att det blir ordning och reda på torpet!


Och när vi ändå pratar provtagningar så var Mellan iväg igår och fick lämna prov han med. Han har haft feber till och från sen förra måndagen, klagat på ont i huvud och ben och han har klagat på ont i halsen så igår var jag iväg med honom på sjukhuset. Hela stan var på vårdcentralen, smidigt att hela stan passar på att bli sjuka samtidigt ;)

Efter cirkus 50 minuter i väntrummet kom vi in till en sköterska. Hon tog halsprov som inte visade något och hon kollade hans temp, och han hade feber. Hon skickade oss till läkaren som i sin tur ville att vi skulle ta prover på honom så vi kunde utesluta någon allvarligt med tanke på långvarig feber och ont i benen.

Vi fick gå till lab för att få lite emlaplåster i varje armveck och därefter så fick vi vänta en timme så plåsterna kunde verka på honom. Vi åkte till affären och köpte lite mat som vi sen picknickade på i bilen.

Efter en timme fick vi komma in till lab igen och där togs det blodprov på honom, och lilla hjärtat vad han var ledsen! ♥♥ När provet väl tagits fick han en liten present, ett gosedjur- en älg. Det togs urinprover och sen fick vi vänta och vänta innan vi fick komma in till läkaren. 

Proverna hade kommit tillbaka och de visade inte på något allvarligt. Proverna visade på infektion i kroppen men inget vi behöver antibiotika för, som tur är. Han ska bli bättre inom några dagar. Och han är mycket piggare men inte helt hundra än. ♥

Vi åkte hemifrån strax efter 10 igår och kom hem 15.00 så hela dagen i stort sett spenderade vi på sjukhuset.


Nu hoppas vi att Litens prover inte visar på allergi, att Mellan blir piggare till tomten kommer och att vi slipper mer provtagningar på väldigt länge.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards