♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Stockholm

Av debora - 15 oktober 2015 17:07

Det var några dagar sedan det skrevs här...

Jag och M är hemma från Stockholm iallafall, kom hem i söndagskväll. Vi hade jättebra dagar i huvudstaden!

Vi kom ju dit på torsdagskvällen och på fredagen var lillasyster på jobbet men när hon kom hem åkte vi och handlade till kvällens middag och vi gjorde ett besök på Lager 157. M köpte både jacka och tröja, han tyckte det var skitkul att gå och prova kläder i provrummen och hade han fått bestämma så hade han köpt mycket mer än en jacka och en tröja.... Vet inte hur det kommer sluta när vi är i Ullared nästa vecka... ;)

  

På lördagen gjorde vi Stockholm.

Åkte tunnelbana och buss och pendeltåg och ja jag vet inte vad.. :)

Först besökte vi Polismuseumet. Ett litet men väldigt roligt museum. Där fanns massor för barnen och där fick barnen träffa en polis, lösa fall, veta hur man ska göra när man går vilse, sitta och köra i en riktig polisbil och en polismotorcykel med mera!

Efter Polismuseumet fick det bli lunch. Hungriga barn och mammor deluxe! McDonalds blev perfekt! Därefter blev det en runda mot kungaslottet. Tyvärr gick det inte att komma in på gården och det såg ut som om de byggde om rätt mycket där. Men vi fick se slottet utanför iallafall! :)

Lite snabbshopping innan vi begav oss hemåt igen.

             


På söndagen var det Underbara Barnmässan. Där var det galet mycket med folk!

Som tur var så hade jag märkt M med mitt telefonnummer, han är nämligen expert, EXPERT på att försvinna i både stora och små folkmassor! Han försvann öven denna gången ett par gånger och här vatt det ju inte bara att kolla efter ett barn utan här sprang det barn överallt så han var inte lätt att hitta.

En gång ringde min telefon och där var en kille som ringde och berättade att han hade hittat min son utanför mässan, UTE på stora parkeringen! Jag och lillasyster var ju inte på mässan! Då hade M gått ut för att vi hade sagt att vi snart skulle åka hem men han ville inte följa med och sen när han inte såg oss mer så trodde han att vi hade gått utan honom och där var han ute och grät på parkeringen. Vi har sagt till honom att om han kommer bort så ska han gå fram till någon som ser snäll ut och be dem ringa oss och det hade han gjort. Killen som ringde stod kvar med M och väntade till jag kom springades. Sen fick jag mig en utskällning av min son. Jag skulle inte lura honom mer!

Mer på mässan då? Jo, vi träffade Svamp Bob Fyrkant, shoppade en massa, M sumobrottades och mycket mer!


       

 

Efter mässan körde vi och åt lite mat innan det var dags för oss att lämna huvudstaden för denna gången. Nu väntade många timmars tågresa hem igen. 


 

Lite shoppat....

 

M handlade till sig själv....

 

M älskar dessa smoothisar och så fick vi lite gratis blöjor från Libero på mässan....

 

Tidningspernumeration + filt, gosedjur och bodylotion

 

V och E fick lite dem med.....

 

Snygga tröjor till grabbarna!

 

Vi fick goodiebag med! En bag fylld med massor av roliga saker till barnen och mig! :)

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards