♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Alla inlägg under september 2015

Av debora - 20 september 2015 07:31

I torsdags var lilla E hos tandläkaren. Han har ju tidigare trillat och slagit i en tand så den blev lös. Nu hade den blivit lösare och började bli inflammerad så han fick en tid till tandläkaren. Där fick de till en röngenbild som visade att tanden var helt av nertill roten. Som en bruten arm så det var bara till att ta ut tanden direkt. SKulle det inte gått nu så skulle han blivit skickad till spec.tandläkaren för att få bort den men eftersom vi har världens bästa tandläkare och duktigaste kille gick detta skitbra!


Han har inte ens fått alla tänderna när han ska dra ut sin första mjölktand!

Han kommer nu bli tandlös ett par år framåt....Nästa tand som kommer upp där är ju hans "riktiga" tand som egentligen ska komma i 5-6-7 årsåldern...

Mjölktanden fick han hem i en liten burk..

 





Av debora - 15 september 2015 15:47

Idag redovisade vi ett arbete i skolan om organdonation. Jag har sedan länge varit anmäld till organdonation. Det är viktigt och en vacker dag kanske jag själv behöver ett organ. Hoppas ni med anmält er till organdonation. Om inte så kan ni göra det här: http://www.livsviktigt.se/Sa-har-tar-du-stallning/Sidor/default.aspx

Av debora - 15 september 2015 15:02

Älskar att Kappahl har djurmotiv på kläderna denna hösten!

Önskar jag kunde köpa alla till pojkarna!

                                           

Av debora - 13 september 2015 07:32

I natt har lilla E varit vaken och skrikit rakt ut. Ont i magen? Inte vet jag men vi har  varit vakna åtminsone mellan +3 och efter 05. Lyckades sen somna om en liten stund innan mannens klocka ringde eftersom han jobbar idag.

 

Idag kommer även mamma och äter frukost med oss. Kanske lillbrorsan också kommer, han har varit på klassresa långt upp i norrland nu i två veckor så får se om han kommit hem ens.

I eftermiddag kommer klasskompis och vi ska göra klart skolarbete som ska redovisas i veckan.

Denna veckan har vi förresten satt katetrar och tagit urinprov i skolan. Katetrarna satte vi såklart på dockor.

Urinprov är svårt att ta på en docka så det fick vi ta på oss själva. Som tur var så var man helt frisk! :-) 

   

Av debora - 11 september 2015 19:46

Älskar höst- och vinterkläderna grabbarna fick hem häromdagen!

Likadana höstjackor till alla 3 och lilla E fick även höstskor och  vinterutstyrsel i leopard.  

     

Av debora - 11 september 2015 19:40

I tisdags fick vi äntligen träffa nya bebisen. Grabbarnas nya lilla kusin. ♡ Han gjorde något som mina grabbar inte brukade göra- sova. Han sov hela tiden när vi var där och när vi åkte så började han väl vakna till. Inte så konstigt kanske, medan han sov så pendlade han runt mellan mig, mest mig och barnen. Även lilla E skulle absolut hålla sin lilla kusin. Och presenter fick han också. Vi fikade och pussade bebis och grabbarna spelade på morbroderns tvspel innan vi begav oss hemåt.

 

Av debora - 6 september 2015 14:24

Idag blev det frukost hemma hos min mamma.

Nybakade frallor, nyvärpta ägg och hungriga barn... :)

Efter frukost höll vi oss utomhus trots regn och rusk till och från. Barnen fick rida och fixa med hästarna. Vi hittade också ägg inne i hönsgården som vi tog med oss hem så nu ska vi baka!

     

Av debora - 4 september 2015 19:00

Fredagsgottiset har kommit fram nu, barnen börjar tröttna och håller på att lägga sig, en efter en.

V däckade på soffan innan middagen men vi fick väcka honom så han åtminstone fick lite mat i sig, men han vaknade ju rejält sen så det var bara en lite powernap han tog :)

 

Egentligen har jag haft glasögon i två år, flera som inte vet det men jag hade bara glasögonen när jag tittade på tv eller pluggade. I somras var jag hos optiken igen eftersom jag kände att jag behövde skarpare glasögon. Jag bytte optikbutik eftersom den första jag varit hos var inte alls någon trevlig människa som mest tyckte att jag hade synproblem för att jag var gravid just då. Han var hundra procent säker på att mitt synfel berodde på graviditeten. Men iallafall, jag bytte och nu behövde jag skarapre glasögon så det blev ett par nya där. Nu har jag glasögon på mig hela tiden och det känns mycket bättre!

 

Ovido - Quiz & Flashcards