♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

På sjukhuset med lilla V

Av debora - 13 juli 2015 15:37

Ja då var min jobbhelg över, idag har jag varit ledig.  

Som jag skrev häromdagen så skulle jag skriva ett lite längre inlägg när jag jobbat klart. I fredags fyllde lilla pappa år!

  

I fredags jobbade jag ju 7-12. Gick sen hem och gjorde oss i ordning för brollopsfest. Jag fixade med tipsrunda utan direkta svar, vilket förvirrade många men det var tipsrunda med gästerna namn och exempel "Vem är surast?" och sen var alternativen tre namn och sen på kvällen blev det upp till bevis. Den av de tre som åt upp en stor citronklyfta först "vann" och svaret på den frågan var då den som äåtit upp först.

En hel del andra aktiviteter också var det men framförallt så firades storebror med fru. Mamma vigde dem så fint utomhus på förmiddagen. Det blev förrätt, varmrätt och efterrätt. Alkohol till de som ville ha det.


Jätteroligt att äntligen träffa storebror som bor 120 mil bort. Ja de andra också, såklart :) Barnen fick träffa lilla kusinen för första gången. Lilla E höll ett öga på henne och när han var i närheten så fick ingen annan komma i närheten av henne. Och jag fick ju också träffa kusinen för första gången. Hon ser precis ut som sin pappa!


På lördagen var det dags för jobb igen. 7.30-13 och sen hem för lite rast och sen var det jobb igen mellan 17-21.30 så jag hade delad dag. Egentligen skulle vi på kalas på dagen men vi orkade tyvärr inte med det. Hela lördagen gick alltå åt att jobba. Söndagen likaså när jag jobbade 6.45-16 Tröttheten låg på maxnivå efter jobbet igår och jag minns ärligt talat inte vad vi gjorde efter jag jobbat. Om vi gjorde något eller inte.

 


Idag var det uppstigning tidigt igen, på min lediga dag ;) Brukar tycka det är skönt att stiga upp tidigt så man inte sover bort halva dagen. Jag blir stressad om jag stiger upp efter 08 på morgonen. Men idag hade jag så gärna velat sova längre än så. Men jag och V skulle åka till Karlskrona till sjukhuset och hudmottagningen för att kolla upp ett födelsemärke som vi inte visste riktigt om det var det eller inte. Man ser det inte men man känner det. En läkare har sagt att det är födelsemärke och en annan sa att det inte var det och skickade oss till hudmottganingen.

Han har ju haft det sen han föddes. Idag fick vi veta att det var födelsemärken han har på benet fast utan pigment så vet man inte att han har födelsemärke där så ser man det inte. Men de kollade märkena riktigt, mätte och tog kort och så ska V få komma på återbesök senare i höst för att säkerställa att det inte vuxit något eller förändrats på annat sätt.

V älskade att åka tåg, det är inget han ahr gjort kanske mer än någon gång bara så detta var en upplevelse för honom. Spännande!

 

När vi kom hem så hämtade de andra grabbarna oss på tågstationen. Kusin C kom och busade. Lilla E är inte pigg idag och ligger just nu med feber. De andra har åkt på simskolan. Idag skulle vi egentligen fotograferas.

Vi 5 syskon + mamma men pga diverse sjukdomar nu så blev det inställt. Tyvärr. Det är inte ofta man samlas allihopa längre när ett syskon bor i Norrland och ett syskon i Stockholm. Nu hinner vi inte med fotografering eftersom de åker hem i dagarna och det är jobb och annat som krockar. :(. Det hade också varit så himla roligt med kort på alla kusinerna tillsammans. Men det får vänta tills de kommer hem nästa gång! :)


Trots en intensiv jobbhelg så har vi ju hunnit med massor av skoj också så även om jag är så trött idag så är jag så nöjd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards