♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Att ha Mjölkallergi & en lös tand

Av debora - 18 februari 2015 18:13

Ja, de senaste dagarna har hänt en hel del.

Innan helgen så trillade Ellion på dagis, platt fall med nosen i golvet men verkade ändå klara sig fint. När jag sen kollade honom i munnen på kvällen så tyckte jag att den enda tanden satt lite konstigt, att den inte satt precis brevid den andra tanden, tyckte den var lös men mannen trodde det var inbillning.

I måndags ringde jag ändå till tandläkaren, ifall den skulle hamnat på sniskan.

Fick en tid redan på eftermiddagen och tandläkaren kände på hans tänder och den ena satt minsann löst.

Så antingen kommer lilla tanden växa fast igen, eller så kommer den bli svart och då plockar de väck den på honom. Förhoppningsvis så växer den fast igen så han slipper gå tandlös nu när han fått sina tänder ;)


På dagis har de plockat bort mjölk för Ellion, han har fått mjölkprodukter i maten men han har inte fått dricka mjölk eller äta yoghurt eller liknande. Men när han fått det i maten så har det oftast gått bra eftersom han inte får så mycket mjölk i sig då. Han har haft ont i magen länge och har tillochmed fått utskrivet från apoteket så han inte ska ha så ont i magen. Häromdagen råkade vi ge honom vanlig välling istället för mjölkfri och det resulterade i en vaken natt där han hade ont hela natten och bara låg och skrek.

På morgonen efter så ringde jag bvc där jag fick veta att det inte alltid syns på allergitesterna på små barn, vilket det inte gjorde på Ellion, oftast går man på symptomen och som det lät så var det mjölken som var problemet.

Nästa vecka träffar vi doktorn och skulle få läkarintyg så han kan få helt och hållet mjölkfritt på dagis. Det är så fruktansvärt synd om honom när han ligger och skriker av smärta i magen en hel natt och man kan inte göra något. ♥ Förhoppningsvis så blir allt bra snart. Snacka om Otursgubbe, både en lös tand och mjölkfritt. ♥♥


Det var lillgubben det, de två stora grabbarna har det inte hänt några olyckor med. De lever och frodas precis som de ska. ♥

Barnen är på dagis denna veckan, det är sportlov så det är inte så många barn där. Det är nog rätt skönt för barnen att det inte är så många alltid :)



 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards