♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Att fortsätta med mjölkfritt

Av debora - 15 september 2014 07:57

God morgon!

Mannen hoppade in och jobbade lite extra i natt så nu är han hemkommen och har gått och lagt sig och jag sitter här med tre små huliganer.

Kaffet är på väg ner och tidningen har lästs. Ellion sitter och smular i sig en smörgås och grabbarna sitter i soffan. Det är måndag och återigen ny vecka. Idag har vi lite att pyssla med och vi ska bland annat in till apoteket för att beställa mer ersättning till Ellion. Nu har vi mindre än två burkar kvar så vi är ute i sista sekunden och hoppas på att vi hinner få maten innan den han har är slut.

Förra veckan fick vi nytt recept på mat av läkare och jag pratade med läkaren om hans mat. Han tyckte inte det behövs göras test på allergi och det tycker inte jag heller. Han är nog bara lite överkänslig precis som sina bröder.

Men han ska fortsätta med denna ersättning tills vidare. Däremot ska vi inte göra mjölkfri mat till honom. Hans ka äta smörgås med vanligt smör och sådant. Så han vänjer sig vid mjölkprodukter. Att ge honom vanlig ersättning eller vanlig välling kan bli för mycket mjölk och det är då han får ont i magen. Får han äta vanlig mat med mjölkprodukter så hinner han vänja sig lite i taget.

Han är ju lite kräsen när det gäller mat med. Helst vill han smaka från våra tallrikar. Att få en egen tallrik är inte lika roligt. Han lär ju tro att vi lurar honom och att han inte får samma mat som oss om han får egen tallrik ;)

Välling finns inte på hans världskarta. Vi har tidigare provat både med mjölk och mjölkfri och här senast bara mjölkfri men jisses, grabben blir så arg så arg. Det går inte få honom att dricka ur flaska om det inte är hans vanliga ersättning.

Vi ska helt enkelt fortsätta ge honom ersättning precis som vanligt, fast han är 9 månader snart så äter han fortfarande väldigt lite.

När han dricker ur flaskan så äter han inte ens 180 ml och 180 ml ger man ungefär vid 2 månaders ålder. Han ska egentligen äta 240 ml nu men vi gör aldrig så mycket till honom ftersom han inte ens äter upp sina 180 ml. Han lämnar alltid en del kvar i flaskan så han äter ungefär 160 ml vid varje måltid.

Det är lite men han äter nog lite oftare med skulle jag tro. Han äter fortfarande en gång på nätterna. Vid taskiga tider kan han få för sig att han är mer hungrig och då kan han äta två gånger. Men det händer inte så ofta som tur är.

Han är ju som sagt i lite mindre format än han borde men börjar ta igen sig och växer iallafall sakta men säkert. Han väger 8.5 kg ca och vid samma ålder vägde hans storebröder ett par kilo mer.

Men så länge mitt gull är nöjd och går upp i vikt (även om det går lite trögt) så är jag nöjd.

 

Idag kan vi läsa om hur vi röstade igår.

 

 
 
Beatrice, mama till Robin och Jennifer

Beatrice, mama till Robin och Jennifer

15 september 2014 11:39

Men du så läskigt att han försvinner iväg sådär! Blir han inte rädd när han tappar bort er?

http://blogg.loppi.se/mamabeatrice

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards