♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Handuppräckning på det?

Av debora - 14 september 2014 23:30

Shit och herregud. Jag orkar egentligen inte ens tänka politik.

Att logga in på facebook och bli attackerad av alla Val-inlägg och hur hemskt det är att SD är tredje störta parti osv. Jag har redan fått en massa förfrågningar till grupper som "Sorgedag utlyses om SD blir tredje största parti". Folk kräver att få veta vilka som röstat på SD så de kan säga upp vän-bekantskapen med.

Jag tycker det är skittöntigt att hålla på sådär. Helt ärligt så skiter jag i vad alla andra röstar på, folk har inte med att göra vad jag röstar på och varför. Jag är inte jätteinsatt eller intresserad av politik men inte fan hade jag krävt att få veta vilka som röstar på Moderaterna för att sen säga upp bekantskapen. Eller försökt utlysa sorgedag om FI kom in i riksdagen. Låt folk rösta på vad de själva vill, känns som om det finns större kriser än om SD är tredje största parti.

Det bästa hade ju varit om man kunnat ta lite av varje parti och gjort ett eget parti av det. Allt bra från varje parti hade ju varit kanoners. Alla glada och nöjda. Nä men jag blir bara så trött på allt detta. Vad man röstar på är ens egen ensak, hade det varit meningen att veta vad alla andra röstar på så hade vi lika gärna kunnat köra handuppräckning eller namnunderskrift på valsedeln.


Nu verkar Reinfeldt ha stämplat ut, jag gör detsamma nu. God natt

 
 
Ingen bild

karin

15 september 2014 17:22

Det är katastrof att de har så många mandat!! Detta är skrämmande, vart är Sverige påväg?! Hoppas verkligen SD inte får något inflytande alls i riksdagen :) hehhehe Hoppas folk läaer på bättre till nsäta val och röstar på ett parti som har bra grunder :)

debora

15 september 2014 19:23

Visst, Det återstår att se vart vi hamnar.
Jag har postat ett litet paket till dig idag♡ ♡ ♡

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards