♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

High Chaparral

Av debora - 20 juli 2014 16:40

I måndags lämnade vi Ullared med lite mindre pengar och lite tyngre bil. Vi begav oss hem till pappa och Suss. Michi var även hon där med. Det grillades och barrnen var glada av att komma och hälsa på morfar. De har ju aldrig varit där i nya huset, vi ahr bara varit där en gång tidigare och då var det bara jag och mannen som stannade inom på fika efter Ullaredsshopping i höstas.

På tisdagen vankades det High Chaparral en heldag.

Barnen fick pistoler, hattar och skott som riktiga cowboys.

Vi hade tydligen valt den dag på året då det är som flest besökare där- andra tisdagen på industrisemestern. Det märktes tydligt att vi inte var ensamma på plats. Vi skulle se på Westernshowen men det var för mycket folk så den kunde vi inte se på. Indianshowen fick vi platser till men det var fullsmockat.


Vi åkte iallafall tåg, och där kom rånarna in så det var tur att Maximilian och Vilmer var beväpnade de också.

Barnen vaskade också guld och när de hiittat guld fick de en varsin sheriffstjärna så de var både nöjda och glada. Tiden gick fort denna dagen och eftersom det var så mycket folk så hann vi inte med allt. Precis innan vi skulle åka hem så ville Maximilian åka båten över till Old Mexico men just då kom Lucky Luke och hans gäng och spelade lite teater och sjäng så barnen fick sjunga och dansa med så någon båt han vi inte med men Maximilian som hade laddat med Lucky Lukefilmer hemma inför detta var minst lika glad över att få träffa Lucky Luke.



                   

Efter en heldag på High Chaparral åkte vi hem till pappa igen, åt middag och sen var grabbarna Bus trötta. Ja, vi allihopa var nog trötta efter denna dagen :)

På onsdagen så var det tid för oss att åka hem så efter frukost påbörjade vi vår packning och förberedde oss på en resa hem igen.

Vi körde inom Växjö för att bland annat stanna inom på Lager 157. Vi har beställt kläder där mycket på nätet så nu åkte vi till enn riktig butik och gick där ifrån med en tunnare plånbok. Ett besök på Media Markt för att inskaffa födelsedagspresent till Maximilian och sist blev det lite mat i magen innan vi körde raka vägen hem.

Flera bra dagar har vi haft. Tur med vädret på High Chaparral, precis som vi önskade. Att det regnade när vi var i Ullared gjorde inte alls så mycket eftersom vi ändå var inomhus större delen och dessutom regnade det bara på söndagen med. Vi hade jättetrevligt dessa dagarna!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards