♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Att vara iväg en hel dag

Av debora - 30 maj 2014 10:53

Igår vatt vi uppe tidigt och åkte till Olofström på Gökotta, mamma har berättat om det och det skulle tydligen vara roligt för barnen. Mamma kunde dock inte komma men vi åkte dit själva.

En trollkarl var där och trollade för barnen. Maximilian älskade det. han fick komma fram och hjälpa trollkarlen så han var nöjd. Trollkarlen trollade bland annat fram en boll ur Vilmers hatt och därefter gick Vilmer och tittade i sin hatt lite då och då för å se om det kommit någon mer boll ur hatten.

Efter trolleriet var det trolljakt. Ett gäng troll hade gömt sig i skogen och väntade på att bli hittade av barnen. När barnen hittat varsit troll fick de ta med dem hem.


Maximilian fick ett grönt troll, Vilmer ett blått & Ellion ett rött.

 


Efteråt åkte vi hemåt mot mamma. Där åt vi bland annat lunch, vi grejjade i trädgården, mannen plöjde gräs med trimmern och jag tog ungarna på en tur med gräsklipparen. Efter lunchen åkte mannen iväg med Göte och handlade och barnen lurade sin mormor till att bada i poolen. Själv hade jag inga badkläder med  mig eftersom jag tyckte det var för kallt, däremo var ju vattnet varmt och skönt  så jag får bada nästa gång. Barnen badade med mormor en stund och sen kom Algot och badade med dem. Maximilian hann aldrig tröttna på att bada utan honom får man dra upp om han inte ska bli ett russin.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards