♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Att ta flaskan

Av debora - 23 maj 2014 15:05

Häromdagen gick Ellion med på att ta flaskan lite grann. Igår så åkte vi och köpte en större flaska (250 ml?) eftersom det är en sådan flaska han kommer behöva  om han ska ta ersättning. De små flaskorna är bara på 130 ml och så lite ska han egentligen inte äta. Just nu äter han inte ens det om han får flaska. Idag tog jag ut lite vatten till honom i en liten flaska och han tog flaskan utan problem. Han höll den till och med själv.

 

   

Ska absolut ge honom ersättning ikväll för att se om han tar den med eller om det bara är vatten som gäller än. Jag har som sagt inga planer på att sluta amma men det vore ju gudaskönt om han kunde ta flaskan så man slipper bekymra sig om man behöver lämna bort honom ett par timmar. Envisa onge. ♡♡


Idag har iallafall Maximilian varit och lekt med halvkusinen ett par timmar på förmiddagen. Efter det så har vi varit ute allihopa, grillat korv till lunch, grabbarna har tvättat bilen, jag har vikt tvätt, tvättat och laddat maskinen med ännu mer tvätt. Man får passa p så länge solen skiner så man kan hänga allt utomhus och man slipper ha all tvätt inomhus. Vilmer harr stökat och vägrat sin förmiddagspowernap idag. Vi gav upp efter en bra stund och han fck slippa sova fast han var trött. Efter lunch var han dubbelt så trött och dubbelt så stökig och bråkig så då slapp han inte. Ett evigt kämpande med att få honom i säng fast han var dundertrött. Jag provade att lägga mig brevid honom men fick mig ett par snytingar istället. Tillslut efter en hel evighet kunde jag lägga mig brevid honom och klia honom i håret och ansiktet lite lätt så han slappnade av och somnade direkt. Envis som en gammal get sa vi? ♡♡

 

Nu ska vi snart ta och bege oss iväg till affären och handla lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards