♥ Så Älskade Från Första Stund ♥

Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Att fira påskafton

Av debora - 19 april 2014 20:46

Påskafton idag och den började med mysefrukost och barnen fick måla ägg som de sedan åt. Efter frukost kom lillebror Algot hit till oss. Barnen fick leta efter små påskägg som påskharen hade gömt på deras rum. Samtidigt som de letade efter påskägg på sitt rum fick vi dem att samtidigt städa där inne. Man får inte vara dum, de fick leta på de ställen där de kunde städa som tillexempel Vilmer som hittade sitt ägg i legolådan efter att whan städat undan och lagt lego i lådan.

Ellion fick ett ägg anpassat till honom och han slapp såklart leta efter det. Bitleksak blev det till den lille herren som tuggar och suttar på allt i hans närhet samt lite nya nappar. Hans nappar har den egenskapen att de helt plötsligt kan försvinna helt spårlöst.

Vi gjorde oss i ordning och åkte iväg till mormor och morfar för påskfrande.

     

Idag var vi inte så många som vi brukar, mamma och Göte kom inte idag och heller inte Kalle o Sofie och karin o Khaled som brukar komma annars. Och ena morbror med familj kom heller inte. Det var bara vi, Algot och morbror med familj. Och mormor och morfar såklart. Brukar annars vara fullt hus, men det räckte gott och väl ändå :)

Vi åt påskmiddag och där efter tog vi e promenad i det fina och soliga vädret. Alltså det har ungefär varit sommarväder idag. Det var 15 grader när vi kom hem vid 18.30 så på dagen hade vi desto varmare än så!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av debora - 22 september 2016 22:54


Förra veckan körde jag punka på jobbets bil, denna veckan hann jag försova mig en dag. Vaknade och hann ur sängen, duscha, borsta tänder och klä på mig och ut i bilen på mindre än en kvart. Jag hann till jobbet osm tur är men så sjuk en dag kan bli n...

Av debora - 18 september 2016 11:59


Okej, det har gått över 3 månader sen jag skrev sist så jag har säkert inte en enda läsare kvar här men får väl ta och försöka skriva ner något här. Hela sommaren har passerat, jag har haft mina första semester. Valde att bara ta tre veckors eftersom...

Av debora - 11 juni 2016 20:21


Detta är verkligen StoraM´s helg. Igår var vi iväg på hans första skolavslutning. Först var vi på skolan där barnen sjöng nationalsången medan flaggan hissades och därefter tågade vi bort till kyrkan där bland annat barnen sjöng. Bröderna avr lagom...

Av debora - 6 juni 2016 18:38

Nu har det gått några dagar sendan jag flyttade, och för er som inte visste om det så har vi separerat. 1 Juni var det dags för mig att flytta, jag flyttade inte alls långt, utan mer eller mindre bara rakt över gatan. Flyttade i onsdags och hade fu...

Av debora - 28 maj 2016 20:29


Det efterfrågas om inlägg här, mina inlägg lyser med sin frånvaro men nu ska jag slänga in ett inlägg tänkte jag. Ni är här inne och läser ser jag fast jag inte skrivit på länge. Jag har haft så himla mycket med mitt eget nu senaste tiden.  Idag ...

Ovido - Quiz & Flashcards